Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Vainn
Level 2

Hoge ping/Ping spikes/ Jitter spikes

Hallo allemaal,

Sinds een poosje heb ik enorme ping spikes/packet loss, Dit merk ik vooral tijdens het gamen en dan met name shooters. De snelheid en de upload zien er allemaal gewoon goed uit, Maar als ik een pingtest doe of een jitter test dan zie je dat het internet gewoon verre van stabiel is. En eigenijk gewoon niet bruikbaar is om te gamen.
|Vandaar dat ik toch een Topic aanmaak

Ik gebruik gewoon een Ethernetkabel en zit rechtstreeks op het modem(Connectbox).

Bijgevoegd heb ik de up en downstream gegevens uit de connectbox en een pingtest

Als er meer info nodig is dan hoor ik dat graag:)

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie zo in je signaal geen problemen, maar dat zegt nog niets over dieper liggende zaken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
Vainn
Level 2
Topicstarter

Natuurijk, ik hoop dat dit de goede foto is. Zie bijlage 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie een heel oude wandcontactdoos, ik vermoed dat die ook invloed kan hebben op je signaal.

Een Ziggo monteur kan die gratis vervangen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Vainn
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor je reactie, dan wacht ik de volgende reactie van een ziggo medewerker even af

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Vainn,

Welkom op de Community!
Frustrerend dat het online gamen ineens zo moeizaam gaat. Hoge ping/Ping spikes/ Jitter spikes is natuurlijk niet goed 😞

Fijn dat er daarom al bij je is meegekeken. Een monteurs die de hoofdaansluiting komt vervangen lijkt mij ook een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor volgende week donderdag tussen 0800-1300 uur gemaakt. Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk wijzigen.

Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? 
 

0 Kudos
Vainn
Level 2
Topicstarter

Hallo,

Bedankt voor de oplossing voor nu, ik had nog wel een vraagje :

Is dit kosteloos zoals Bert hierboven benoemde? Want in de mail die ik zojuist kreeg staat dat er 50 euro wordt berekend.

 

Gr Dennis 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Graag gedaan @Vainn. Voor de monteur heb je waarschijnlijk de standaard mail gekregen met de algemene voorwaarden. In de monteursbon heb ik aangegeven dat de hoofdaansluiting vervangen dient te worden, dat is een onderdeel van ons netwerk en is gratis: 

0 Kudos
Vainn
Level 2
Topicstarter

Oké nogmaals bedankt voor het snelle reageren. Mocht het probleem zich blijven voordoen dan laat ik dat weer weten in dit topic

 

Gr D

Vainn
Level 2
Topicstarter

Hallo,

De monteur is langs geweest vorige week en heeft idd de wanddoos vervangen,Ook heeft die in de modem gekeken en dat zag er allemaal gewoon goed uit. Ik het nu een week uitgetest en het leek in het begin goed tegaan maar na mate de week vorderde is het eigenlijk weer terug bij af, Hoge ping spikes etc, Ik heb het gevoel dat het in de avond wel erger is dan in de middag, maar beiden is het erg aanwezig. Bijgevoegd heb ik 3 tests die tijdens het gamen zijn gemaakt. 

Als er nog meer info nodig is dan hoor ik dat graag

Groetjes Dennis

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Jammer dat je na een weekje toch dit weer ervaart @Vainn Dat verwacht je eigenlijk niet meer na de werkzaamheden die de monteur heeft verricht. Ik heb even de notitie van de monteur erbij gepakt. hij raadt aan de IP settings aan te passen naar IPv4 only bij aanhoudende problemen. Het lijkt me verstandig dat aan te passen. Laat je hier weten of het akkoord is?

0 Kudos
Vainn
Level 2
Topicstarter

We kunnen dat altijd even proberen idd, is het de bedoeling dat ik dat zelf ga aanpassen? 
Ik hoor het wel:)

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Doen we! Bij deze heb ik een IPv4 Only profiel voor je aangevraagd, binnen 24 uur staat dit juist. We horen heel graag van jou wat je ervaring is. 

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

We hebben al een poos geen contact gehad @Vainn, wat is je ervaring nu tijdens het gamen? Kunnen we zeggen dat het probleem volledig is opgelost? 

0 Kudos
Vainn
Level 2
Topicstarter

Hey hoi,

Sorry voor deze late reactie. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen maar het lijkt al wel een stuk beter te zijn dan voorheen, Dat is dus al een hele stap vooruit:)
Ik ga het deze week nog even uitgebreid testen!

GR

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

No problem! Fijn dat er verbetering te zien is en goed dat je het laat weten dan laat ik je topic nog even open staan 🙂 We zien je reactie wel weer verschijnen. 

0 Kudos