Hallo allemaal,
Sinds een poosje heb ik enorme ping spikes/packet loss, Dit merk ik vooral tijdens het gamen en dan met name shooters. De snelheid en de upload zien er allemaal gewoon goed uit, Maar als ik een pingtest doe of een jitter test dan zie je dat het internet gewoon verre van stabiel is. En eigenijk gewoon niet bruikbaar is om te gamen.
|Vandaar dat ik toch een Topic aanmaak
Ik gebruik gewoon een Ethernetkabel en zit rechtstreeks op het modem(Connectbox).
Bijgevoegd heb ik de up en downstream gegevens uit de connectbox en een pingtest
Als er meer info nodig is dan hoor ik dat graag:)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie zo in je signaal geen problemen, maar dat zegt nog niets over dieper liggende zaken.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Natuurijk, ik hoop dat dit de goede foto is. Zie bijlage
Ik zie een heel oude wandcontactdoos, ik vermoed dat die ook invloed kan hebben op je signaal.
Een Ziggo monteur kan die gratis vervangen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Bedankt voor je reactie, dan wacht ik de volgende reactie van een ziggo medewerker even af
Goedemiddag @Vainn,
Welkom op de Community!
Frustrerend dat het online gamen ineens zo moeizaam gaat. Hoge ping/Ping spikes/ Jitter spikes is natuurlijk niet goed 😞
Fijn dat er daarom al bij je is meegekeken. Een monteurs die de hoofdaansluiting komt vervangen lijkt mij ook een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor volgende week donderdag tussen 0800-1300 uur gemaakt. Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk wijzigen.
Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest?
Hallo,
Bedankt voor de oplossing voor nu, ik had nog wel een vraagje :
Is dit kosteloos zoals Bert hierboven benoemde? Want in de mail die ik zojuist kreeg staat dat er 50 euro wordt berekend.
Gr Dennis
Graag gedaan @Vainn. Voor de monteur heb je waarschijnlijk de standaard mail gekregen met de algemene voorwaarden. In de monteursbon heb ik aangegeven dat de hoofdaansluiting vervangen dient te worden, dat is een onderdeel van ons netwerk en is gratis:
Oké nogmaals bedankt voor het snelle reageren. Mocht het probleem zich blijven voordoen dan laat ik dat weer weten in dit topic
Gr D
Hallo,
De monteur is langs geweest vorige week en heeft idd de wanddoos vervangen,Ook heeft die in de modem gekeken en dat zag er allemaal gewoon goed uit. Ik het nu een week uitgetest en het leek in het begin goed tegaan maar na mate de week vorderde is het eigenlijk weer terug bij af, Hoge ping spikes etc, Ik heb het gevoel dat het in de avond wel erger is dan in de middag, maar beiden is het erg aanwezig. Bijgevoegd heb ik 3 tests die tijdens het gamen zijn gemaakt.
Als er nog meer info nodig is dan hoor ik dat graag
Groetjes Dennis
Jammer dat je na een weekje toch dit weer ervaart @Vainn Dat verwacht je eigenlijk niet meer na de werkzaamheden die de monteur heeft verricht. Ik heb even de notitie van de monteur erbij gepakt. hij raadt aan de IP settings aan te passen naar IPv4 only bij aanhoudende problemen. Het lijkt me verstandig dat aan te passen. Laat je hier weten of het akkoord is?
We kunnen dat altijd even proberen idd, is het de bedoeling dat ik dat zelf ga aanpassen?
Ik hoor het wel:)
Doen we! Bij deze heb ik een IPv4 Only profiel voor je aangevraagd, binnen 24 uur staat dit juist. We horen heel graag van jou wat je ervaring is.
We hebben al een poos geen contact gehad @Vainn, wat is je ervaring nu tijdens het gamen? Kunnen we zeggen dat het probleem volledig is opgelost?
Hey hoi,
Sorry voor deze late reactie. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen maar het lijkt al wel een stuk beter te zijn dan voorheen, Dat is dus al een hele stap vooruit:)
Ik ga het deze week nog even uitgebreid testen!
GR
No problem! Fijn dat er verbetering te zien is en goed dat je het laat weten dan laat ik je topic nog even open staan 🙂 We zien je reactie wel weer verschijnen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.