1
Vraag
2
Reacties
LampieNL

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge packetloss

Al dagen moelijk netflixen online gamen niet meer mogelijk ivm hoge packetlosses en hoge ping. Ik heb getest op pc bedraad rechtstreeks zelfde probleem. 300MB valt meestal terug naar 75 of minder. Nu ben ik wat gaan testen en rondvragen in de buurt en jawel meerdere met precies zelfde probleem. (Ziggo er is niks aan de hand) Ik heb het gevoel dat er iets mis gaat in de wijkkasten aangezien meerdere biirt bewoners het zelfde probleem ervaren.

Graag iemand die wel kennis van zaken heeft zoals mij die dit wel kan oplossen ik hoor graag van jullie.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (VQ601R) en de aansluitkabel naar het modem zijn verouderd.


Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ja, dat gaan we nog fiksen! Ik heb de monteur voor je ingepland voor woensdag 29 september a.s. tussen 12.00 en 18.00 uur. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit tijdstip niet passen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je na het bezoek even weten hoe het dan gaat?

Bekijk in context

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal ik doen maar ben woensdag pas weer thuis. AOP is van 2016 nieuwbouw ga dan met 2weg splitter van ziggo zelf naar versterker voor tv signaal en 1 kabel direct naar modem. Het gekke is alleen dat meerdere buurtbewoners dit ook ondervinden heb normaal nooit problemen. Ik gok dat het van de buurtkasten komt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is zeker mogelijk dat het probleem in/bij de EV (eindversterker) zit, al zou ik dan verwachten dat Ziggo dat al herkend heeft als storing. Aan de hand van de DS/US-gegevens kunnen we waarschijnlijk al afleiden wat voor signaalprobleem er speelt.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal woensdag de fotos uploaden met de gegevens. Zag voordat ik op vakantie ging bij downloadstream veel pre en post RS errors en lopen snel op en bij me upload stream 3e verticale balk van boven naar onder veel timeouts staan. Ook al aangeven dat probleem in de hele buurt speelt maar er word helaas geen gehoor aan gegeven.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat klinkt i.i.g. als een ruisprobleem, maar mogelijk speelt er nog meer. Ik kijk naar de foto's en gegevens uit.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond wou me smart lampen aanzetten ivm op vakantie. alles offline kan dit met bovenstaande te maken hebben? Groeten Roan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vrijwel zeker wordt dit inderdaad door de storing veroorzaakt. Als Ziggo aangeeft dat er een storing is, dan geldt dat voor tenminste één straat/EV.

 

Voor dit soort situaties is het handig om je publieke IP-adres te weten of te hebben genoteerd, zodat je op afstand een ping kunt doen. Dan weet je of de router al of niet online is.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @LampieNL, welkom hier!

 

Wat ontzettend balen dat je zoveel problemen ervaart door een hoge packetloss! Ik kan mij voorstellen dat hier iets mee moet gebeuren en ik denk dan ook graag met je mee. 

Ik zie dat jij je postcode en huisnummer in je profiel hebt genoteerd, dus ik ben stiekem vast een kijkje gaan nemen in je signaal. Dat is volgens mij de eerste stap die er moet komen 😉

 

In die metingen van het signaal is duidelijk te zien dat het de ruisverhouding is die waarschijnlijk voor problemen zorgt. Dat valt dus erg in lijn met wat @tobiastheebe al verwachtte! Om je nu goed verder te helpen, hebben we echt een foto nodig van de hoofdaansluiting en zouden wij (de Community en ik) graag een aantal testen met je willen doen. Ik kan namelijk alleen maar vast stellen dat er een probleem is met de ruisverhouding. Ik kan niet zien waar dat vandaan komt. 

Dat betekent dat het probleem op verschillende plekken veroorzaakt kan worden, zoals:

- Het netwerk van Ziggo

- De hoofdaansluiting van Ziggo

- De aansluitmaterialen (splitters en kabels)

 

Daar moeten we nu naar op zoek. Daar maken we een goed begin mee, als we hier een foto van je hoofdaansluiting hebben 🙂

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij foto AOP alles Hirschmann en nooit problemen gehad. Ze zijn vd week wel een de buurtkasten geweest omdat meerdere uit ons dorp hadden geklaagd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (VQ601R) en de aansluitkabel naar het modem zijn verouderd.


Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij de up en down van de laatste 12 dagen die ik op vakantie was en de errors dus nog goed zichtbaar zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Aangezien je een Compal Connect Box hebt, kun je 'Pre-RS Errors' negeren, dit is unerrored data/RS codewords. De 'Post-RS Errors' zijn corrected codewords, de geleidelijke oploop hiervan naarmate de frequentie toeneemt, doet mij een probleem bij de EV of verderop in het wijknet vermoeden.

 

Het vermogen is goed op zowel DS als US maar wel een relatief groot verschil van 4 dBmV in de DS. De MER-waarden (signaal/ruis-verhouding) zijn redelijk en het aantal T3 timeouts valt mee. Voornamelijk de DS CER is niet in orde.

 

Het modem lijkt zichzelf opnieuw opgestart te hebben na/tijdens de storing van 4-9 als ik de uptime bereken, de problemen lijken dus nog steeds te spelen.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik zelf nog wat doen heb nieuw modem kabel van ziggo ontvangen die ga ik morgen vervangen waarover je het eerder al had. Kan ik verder nog wat doen/tweaken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Is de nieuwe aansluitkabel een F/F-kabel (rood/rood)? Naast het vervangen van de kabel is alleen het AOP nog aan een upgrade toe.

 

Tenslotte zou je nog naar de contactdozen in huis en kabels vanaf daar naar de TV's/decoders kunnen kijken, maar dat is meer van belang bij problemen met instraling, dit is nu moeilijk te herkennen door de aanwezige ruis.

 

Verder was ik nog benieuwd welk type de splitter is, het lijkt op een ESX-02, kan het label niet goed zien.

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij de splitter.

Kabel die ziggo gestuurt heeft is de verkeerde heb nu  groen/rood maar heb rood/rood nodig F naar F

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is nog een ouder type, om de installatie up-to-date te maken kun je een ESX-02 plaatsen. De groen/rood-kabel kun je bewaren om later gebruiken. Hiermee kun je de splitter op een nieuw AOP te plaatsen, die gebruikt een normale TV-aansluiting (IEC male).

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat in de tussentijd goede tips zijn gegeven! De F/F-kabel (rood/rood) is ook aangevraagd zie ik, PostNL bezorgt deze kabel zo snel mogelijk. We zijn benieuwd hoe het gaat als in de installatie helemaal up-to-date is 🙂

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal de kabel als die er is meteen plaatsen.

 

Op dit moment bekabeld nog geen problemen na de wijkmonteur die er paar dagen geleden is geweest (ben wel benieuwd wat het buurtdefect was) de omschrijving op de website werd ik ook niks wijzer van.

 

LampieNL
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe kabel zit er tussen. Heb nog kleine spikes niet noemenswaardig. Maar om alles up to date te krijgen moet het AOP vervangen worden en dat kan alleen ziggo zelf fixen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic