1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kevin.Mol

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoge packetloss ook na nieuwe modem

Hallo,

 

Sinds dat wij overgestapt zijn naar Ziggo ervaren wij een hoge packetloss op onze verbinding. Hiervoor hadden wij ADSL van T-Mobile (zeer lage downloadsnelheid ivm afstand tot wijkkast), daarom naar 1000 Mbit abonnement overgestapt bij Ziggo.

 

Na telefonisch contact vorige week is er een monteur gekomen, deze had geconstateerd dat er misschien wat met de modem is. Vandaag is de modem binnengekomen, deze heb ik aangesloten maar dit heeft het probleem niet opgelost.

 

Wij ervaren ongeveer 30% packetloss op onze bekabelde verbinding op goede momenten en via pingplotter zie je dat het 50% is.

 

Bij de eerste hop komen de problemen voor, dit is een directe bekabelde aansluiting op router. Ook bij een andere netwerkkaart, ander computer & omvormer naar USB blijft de packetloss rond dit punt.

 

Reeds dit geprobeerd:

- Nieuwe UTP

- Nieuwe UTP CAT7 S/FTP kabel

- Nieuwe netwerkkaart

- Nieuwe verbinding van UTP -> USB3 om netwerkkaart connectie op moederbord uit te sluiten

- Nieuwe modem

 

Uiteraard is dit ook getest met een tweede computer.

 

Helaas heeft dit tot heden nog niet het probleem verholpen. Hieronder is een overzicht van pingplotter5

 

www.google.com trace.png

 

Ik verneem graag hoe we dit probleem kunnen oplossen, het zorgt momenteel voor veel problemen tijdens werk.

84 Reacties 84
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Kevin.Mol Wat expert @tobiastheebe hier aangeeft m.b.t. instraling van 4G klopt.  Kun je zoals gevraagd nog eens een nieuwe foto van het AOP plaatsen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Kevin.Mol Is het nog gelukt om een nieuwe foto te maken van het AOP te maken zoals gevraagd door expert @tobiastheebe?

Kevin.Mol
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Foto nog niet gemaakt, heb met & zonder splitter geprobeerd. Vind het lastig om een goed oordeel te vellen, ik denk dat ik het hierbij laat tot we weer een online workshop gaan geven. Dan kan ik een beter effect zien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Kevin.Mol Laat anders weten wat je bevindingen zijn op het moment dat je de online workshop geeft. Dan wachten we dit even af. Als je nog de gelegenheid hebt om een foto van het AOP te delen, dan kunnen wij hier alvast even een blik op werpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Kevin.Mol Is het nog gelukt om de verbinding te testen tijdens een online Workshop? En heb je nog een recente foto van het AOP?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic