Hallo,
Sinds dat wij overgestapt zijn naar Ziggo ervaren wij een hoge packetloss op onze verbinding. Hiervoor hadden wij ADSL van T-Mobile (zeer lage downloadsnelheid ivm afstand tot wijkkast), daarom naar 1000 Mbit abonnement overgestapt bij Ziggo.
Na telefonisch contact vorige week is er een monteur gekomen, deze had geconstateerd dat er misschien wat met de modem is. Vandaag is de modem binnengekomen, deze heb ik aangesloten maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Wij ervaren ongeveer 30% packetloss op onze bekabelde verbinding op goede momenten en via pingplotter zie je dat het 50% is.
Bij de eerste hop komen de problemen voor, dit is een directe bekabelde aansluiting op router. Ook bij een andere netwerkkaart, ander computer & omvormer naar USB blijft de packetloss rond dit punt.
Reeds dit geprobeerd:
- Nieuwe UTP
- Nieuwe UTP CAT7 S/FTP kabel
- Nieuwe netwerkkaart
- Nieuwe verbinding van UTP -> USB3 om netwerkkaart connectie op moederbord uit te sluiten
- Nieuwe modem
Uiteraard is dit ook getest met een tweede computer.
Helaas heeft dit tot heden nog niet het probleem verholpen. Hieronder is een overzicht van pingplotter5

Ik verneem graag hoe we dit probleem kunnen oplossen, het zorgt momenteel voor veel problemen tijdens werk.