Sinds 22-11-2024 heb ik een nieuwe sagemcom modem ivm het upgraden naar internet Elite.
Omdat ik wat problemen ondervond met DNS rebinding protection en IPV6 heb ik de router in bridge modus laten zetten na wat onderzoek gedaan te hebben op dit forum. als router heb ik een linksys AC1900 v2 met Openwrt.
Op mijn oude modem met bridge modus leek mijn verbinding goed te werken, en vertoonde een stabiele up&download. 720-760mbps
Echter met de nieuwe modem, ervaar ik fluctuerende snelheden (tussen de 80 -920mbs). en daarnaast ervaar ik soms tot wel 50% packet loss.
Is er toevallig iemand die dit ervaren heeft?
Zou dit een issue zijn met mijn eigen router? Heb verschillende instelligen geprobeerd
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij gebruik van een eigen router is bridge mode altijd aanbevolen en voor IPv6 ook een vereiste gezien het SmartWifi modem geen downstream prefix delegation ondersteunt. De niet uit te schakelen DNS rebind protection heb je hiermee inderdaad ook omzeild.
Foto's zijn bijgevoegd voor punt 1 & 2.
Hier een foto dichterbij van de kabel. Echter heeft deze altijd correct gewerkt met de oude modem en ook in bridge mode waren de metingen stabiel.
ik zal later even de modem direct aan de computer hangen om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig is.
Het lijkt alleen een verkleuring van de buitenmantel te zijn, gezien de groene kleur van de mantel zelf nog wel zichtbaar is.
Mocht de router aangesloten zijn op poort 4 (2.5 GbE) van het modem, dan is dat ook een mogelijke oorzaak voor instabiliteit, al zou dat sinds de laatste firmware (8.10.26) eigenlijk niet meer mogen voorkomen.
Als ik mijn kabel direct aansluit op de hub van mijn laptop direct vanaf de modem kom ik niet boven de 250mb uit, waarschijnlijk ligt dit aan de hub zelf. Dus kan dit helaas niet juist testen.
Ik kreeg toen ik deze direct aansloot ook een ander publiek ip adres en als de de router weer aansluit krijg ik de oude weer terug.
ben bang dat ik voor nu mijn genoegen hiermee moet nemen.
zal kijken of ik een ander router kan lenen of een computer om dit verder te testen en uit te vogelen.
Met RealSpeed is het ook mogelijk om een speed test direct op de modemrouter te starten, maar dat werkt alleen in router mode.
Bedankt voor de tip, maar als ik de router in router modus zet komen alle oude problemen weer de hoek om kijken, en kan ik helaas voor die periode niemand meer bij mijn servers waaronder ik zelf.
Dat begrijp ik, het is dan ook alleen bedoeld voor diagnostiek/testen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.