Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Witjes24
Level 3

Hoge latency variation en package loss

Ik heb thuis vanaf ongeveer januari hele hoge latency variation en vrij veel package loss. Dit is vooral heel vervelend tijdens video calls en het gamen. Ook het sonos systeem heeft hier last van en valt af en toe gewoon weg op hoge ping pieken. Dus ook ik zou dit graag zo snel mogelijk opgelost zien.

Ik heb hier met jullie al eerder contact over gehad. Toen heb ik mijn interne netwerk volledig gecontroleerd. Dus mijn PC rechtstreeks op de ziggo modem aangesloten en verder alles eruit gehaald, dit zorgde niet voor verbetering. Vervolgens hebben jullie mij een nieuwe adapter en kabels voor de modem opgestuurd om te checken of het probleem misschien daaraan lag, ook dit zorgde niet voor verbetering. Toen is er een monteur langs geweest die de binnenkomende waardes heeft gemeten. Deze waren allemaal goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat het probleem dus niet altijd aanwezig is en toen hij kwam het een rustig moment was.

De monteur kon verder niks voor me betekenen  en gaf me de tip om een keer voor 48 uur lang alles behalve mijn pc van de modem te ontkoppelen en te kijken of ik dan nog steeds het probleem had. Dit is iets wat je niet heel makkelijk doet met meerdere mensen in huis die internet nodig hebben voor onder ander werk, maar ik heb het inmiddels uit kunnen voeren en ook dit gaf helaas geen verbeteringen.

Nu kan het wat mij betreft dus nog maar an 2 dingen liggen. De modem of het internet wat van buitenaf komt. Ik heb vaker van mensen gehoord dat ze dit soort problemen hadden met hoge ping op bepaalde momenten, toen de modem hebben laten vervangen en dat het daarna opgelost was.

Is het misschien mogelijk om voor mijn wijk een scan te maken om te bepalen wat de beste oplossing zal zijn?

Dit is het resultaat van een test uitgevoerd op mijn PC. Mijn laptop geeft overigens een overeenkomende grafiek.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
43 Reacties 43
Witjes24
Level 3
Topicstarter
KBX458 wrote:

Je NAW gegevens, evenals je telefoonnummer, zijn alleen zichtbaar voor moderators.

Uiteraard ben je vrij om ze te verwijderen.

Dat weet ik, maar  mijn telefoonnummer staat nu achter mijn huisnummer, wat verwarrend kan zijn. 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Zet het telefoonnummer dan tussen haakjes. Dan lijkt het me duidelijk genoeg.

Witjes24
Level 3
Topicstarter
Witjes24 wrote:

Zou de monteur ook direct een nieuwe connect box mee kunnen nemen? Dan kan ik dat uitproberen mocht hij niet direct een oplossing weten.

@Paul Ziggo gaat het lukken om een nieuwe connect box mee te geven aan de monteur?

@Lycke Ziggo ik heb nog niets ontvangen over de extra data op mijn vodafone. Hoor ik hier bericht over te krijgen?

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Monteurs hebben vaak wel een in hun bus liggen. Voor de extra data al even gekeken in je mijn vodafoon? Je krijgt voor zover ik weet geen separaat bericht.

0 Kudos
Tom.
Level 18

Aan je modem waardes te zien is je modem het probleem niet.

Een nieuw modem gaat niet helpen.

Ik vermoed iets in de straatkast/wijkkast.

0 Kudos
Witjes24
Level 3
Topicstarter
KBX458 wrote:

Monteurs hebben vaak wel een in hun bus liggen. Voor de extra data al even gekeken in je mijn vodafoon? Je krijgt voor zover ik weet geen separaat bericht.

Daar zie ik nog niks in verschijnen

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Het heeft enige tijd nodig voor het zichtbaar is, Maar voor je gemoedsrust heb ik de moderators een seintje gegeven.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Witjes24 De 50 GB data is zojuist aangevraagd en staat vrijwel altijd binnen 1 uur actief! De monteursafspraak heb je zelf weten te wijzigen naar morgen in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur, zie ik. Top! Ik reken erop dat de monteur het oplost. Mocht je nadien nog ergens tegenaan lopen, geef gerust een gil. 

Witjes24
Level 3
Topicstarter
Vincent Ziggo wrote:

@Witjes24 De 50 GB data is zojuist aangevraagd en staat vrijwel altijd binnen 1 uur actief! De monteursafspraak heb je zelf weten te wijzigen naar morgen in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur, zie ik. Top! Ik reken erop dat de monteur het oplost. Mocht je nadien nog ergens tegenaan lopen, geef gerust een gil. 

Heel erg bedankt. Ik hoop het ook.

Btw, ik misklikte. Hoe kan aangeven dat dit niet het antwoord is? 

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Da kan @Vincent Ziggo vast wel corrigeren. Dat kun je zelf niet.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Overkomt de beste, @Witjes24. Ik heb het beste antwoord ongedaan gemaakt :-).

0 Kudos
Witjes24
Level 3
Topicstarter

*update*

De ziggo monteur is gisteren langsgeweest en heeft geconstateerd dat het probleem zich waarschijnlijk in de wijkkast bevind. Hij heeft een ticket aangemaakt om hier naar te gaan kijken. Dit wordt binnen 72 uur uitgevoerd.

Ik gok dat de wijkkast gewoon tegen zijn capaciteit aan zit. Dus een upgrade nodig heeft. Volgens de monteur wist hij geen mogelijkheid waarop ik op de hoogte gehouden kan worden van de verdere voortgang, is er misschien voor jullie een manier om dit volgende week maandag of dinsdag in te zien en mij te laten weten wat er geconstateerd is?

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Witjes24 Mooi dat er iets in ons netwerk aan het licht is gekomen! Ik zie inderdaad dat er een vervolgtaak is aangemaakt voor wat betreft het probleem. Ik heb de betreffende afdeling gevraagd wat de status hiervan is. Zodra ik meer weet, informeer ik je natuurlijk gelijk. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Witjes24,

We hebben inmiddels terugkoppeling dat de verstoring volledig is opgelost. Het werd veroorzaakt vanuit een andere installatie binnen het netwerk, daar is inmiddels een monteur ter plaatse geweest.

Ik hoop dat je ook verbetering merkt, laat je het weten?

0 Kudos
Witjes24
Level 3
Topicstarter

@Alex Ziggo 

Mijn excuses voor het niet reageren. Ik heb totaal uw bericht gemist en heb door privé omstandigheden ook mijn internet niet kunnen testen in de afgelopen 2 weken.

Nu heb ik mijn internet de afgelopen dagen getest en ben ik er jammer genoeg achter gekomen dat mijn internet nog niet gefixed is. Ik heb nog steeds bij actief gebruik van het internet voor bijvoorbeeld videocalls en gamen last van een hoge latency variation. Zie onderstaande afbeelding.

Ik heb dus nog steeds het idee dat er tegen een limiet aan gelopen wordt, aangezien het veel gebeurt op drukke momenten. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Witjes24,

Dat is jammer   Op basis van afgelopen week zie ik inderdaad wel wat piekmomentjes. Ik zie ze afgelopen week alleen terug op 4, 5 en 6 november. Zowel daarvoor als daarna (dus bijvoorbeeld het gehele weekend) ziet het er goed uit. Kun je ook bevestigen in je ervaring?

0 Kudos
Witjes24
Level 3
Topicstarter

Hallo @Alex Ziggo bedankt voor je reactie,

Op 2 november heb ik het internet even getest en toen heb ik hoge latency geconstateerd. Op 5 en 6 november ben ik ook wat actiever geweest en toen ook toen heb ik problemen gehad met de hoge latency variation. Het weekend ben ik bijna niet thuis geweest, dus hier kan ik helaas niet veel over zeggen. Zondagavond had ik nergens last van.

Vanavond tussen 19:00 en 21:30 heb ik er wel weer heel veel last van gehad.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt

0 Kudos
Jumanji
Level 4

@Witjes24 Ik heb dus precies hetzelfde probleem, die van mij is overdags wel veel erger dan in de avond / nacht. Al mijn kabels zijn vervangen, modem vervang, contact doos / isra aansluiting en ook de kabel in de straatkast vervangen maar helaas is het probleem nog niet opgelost en heb ik nog erg veel last van high latency. 

Ik zal deze thread in de gaten houden, ik ben benieuwd of het ziggo lukt je probleem op te lossen. 

Ik heb trouwens alleen mijn pc via utp aangesloten op de modem en verder niks de ping tijden springen soms tot 300 ms terug naar 40 en dan 12 dan weer naar 200, daarnaast heb ik echt in de afgelopen maanden een paar uur aan de telefoon gezeten met ziggo….. Dit speelt sinds april namelijk (vanaf het moment dat mijn ziggo aansluiting actief is)

0 Kudos
Jumanji
Level 4

Ik had toevallig ook nog een ping lopen, hier een samenvatting van mijn ping test:

Packets: Sent = 850, Received = 850, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 273ms, Average = 27ms

0 Kudos
Tom.
Level 18

@Jumanji 

Zou je een eigen topic aan willen maken?

Dan ga ik je proberen te helpen?

0 Kudos