Vraag
Reacties
Oplossing
Witjes24
Level 3

Hoge latency variation en package loss

Ik heb thuis vanaf ongeveer januari hele hoge latency variation en vrij veel package loss. Dit is vooral heel vervelend tijdens video calls en het gamen. Ook het sonos systeem heeft hier last van en valt af en toe gewoon weg op hoge ping pieken. Dus ook ik zou dit graag zo snel mogelijk opgelost zien.

Ik heb hier met jullie al eerder contact over gehad. Toen heb ik mijn interne netwerk volledig gecontroleerd. Dus mijn PC rechtstreeks op de ziggo modem aangesloten en verder alles eruit gehaald, dit zorgde niet voor verbetering. Vervolgens hebben jullie mij een nieuwe adapter en kabels voor de modem opgestuurd om te checken of het probleem misschien daaraan lag, ook dit zorgde niet voor verbetering. Toen is er een monteur langs geweest die de binnenkomende waardes heeft gemeten. Deze waren allemaal goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat het probleem dus niet altijd aanwezig is en toen hij kwam het een rustig moment was.

De monteur kon verder niks voor me betekenen  en gaf me de tip om een keer voor 48 uur lang alles behalve mijn pc van de modem te ontkoppelen en te kijken of ik dan nog steeds het probleem had. Dit is iets wat je niet heel makkelijk doet met meerdere mensen in huis die internet nodig hebben voor onder ander werk, maar ik heb het inmiddels uit kunnen voeren en ook dit gaf helaas geen verbeteringen.

Nu kan het wat mij betreft dus nog maar an 2 dingen liggen. De modem of het internet wat van buitenaf komt. Ik heb vaker van mensen gehoord dat ze dit soort problemen hadden met hoge ping op bepaalde momenten, toen de modem hebben laten vervangen en dat het daarna opgelost was.

Is het misschien mogelijk om voor mijn wijk een scan te maken om te bepalen wat de beste oplossing zal zijn?

Dit is het resultaat van een test uitgevoerd op mijn PC. Mijn laptop geeft overigens een overeenkomende grafiek.

0 Kudos
Oplossing
43 Reacties 43
Meldingen
Aan Uit
Witjes24
Level 3
Topicstarter

Hallo @Alex Ziggo,

Voordat dit topic straks weer automatisch wordt gearchiveerd, heb je nog iets kunnen vinden?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Het archiveren heb ik gelukkig zelf in de hand, dus daar hoef je niet bang voor te zijn   Maar mijn reactie is wel wat laat, sorry!

Er lijken problemen te zijn met de capaciteit in de buurt. Dit gebeurt overigens alleen doordeweeks, in het weekend ziet alles er goed uit. Ik heb navraag gedaan bij de verantwoordelijke afdeling of zij hetzelfde zien en of er actie moet worden ondernomen. Zodra ik daar terugkoppeling van heb, laat ik het weten!

0 Kudos
Witjes24
Level 3
Topicstarter

@Alex Ziggo 

Heb je inmiddels al wat meer te horen gekregen?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Witjes24,

Er is inmiddels een ticket aangemaakt om dit te verhelpen, er zijn inderdaad op bepaalde pieken capaciteitsproblemen. Ik zie helaas nog geen plandatum.