Hoi specialisten!
Sinds een paar weken heb ik ineens last van een hoge Ping/latency, voor zover ik kan zien. Daarvoor altijd prima stabiel internet gehad met voor Ziggo erg lage Ping/latency. Het valt vooral op tijdens online gaming wat niet meer fatsoenlijk kan en in het laden van video’s van bijvoorbeeld nos.nl, nu.nl….
Apparaten in gebruik
Accespoint: TP link Archer c2 ac750
Router: NETGEAR WNR100V2
Tot op heden dus nooit geen problemen gehad maar opeens last van traag tot soms helemaal niet laden van streams, video’s etc. Werkelijke downloadsnelheid getest via Oakla, DSLReports en deze zijn opzich zelf niet slecht (voor het gemaakt via WiFi getest, via UTP dezelfde resultaten echter down/up snelheden in Mbps liggen hoger).
Alle apparaten zijn al verscheidene keren opnieuw opgestart, naar fabrieksinstellingen gezet, voorzien van nieuwe firmware.
Wat te doen? Heeft iemand idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt!
DSLReports; http://www.dslreports.com/speedtest/57899163
Opgelost! Ga naar oplossing.
Die EPC3925 heb je ook al eens gereboot? Je zegt alle apparatuur, dus dan ook je modem? Was laatst bij iemand die dit modem had, wat om de 3-4 weken weer een schop nodig had, omdat de pingtijden steeds weer tot boven de 1000 ms opliepen. Inmiddels vervangen door een Arris connectbox, tot nu toe goed. Een enkel geval zegt niks natuurlijk...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Laat Pingplotter ‘ns lopen op een Server waar je problemen mee ervaart.
https://www.pingplotter.com/products/free.html
Ah top!
Zie hier onder het resultaat, ook andere ip locaties geven hetzelfde resultaat, alles eindigt in het rode gebied, ook met tests die wat langer duren.
Nog een toevoeging, deze test gedaan via een laptop op het zelfde netwerk.
Dat ziet er niet goed uit. Het lijkt buiten je netwerk te zitten. Welk modem heb je en hoe is het aangesloten?
Hm je hebt Router op Router.
Hop 1: 192.168.0.1 (Netgear)
Hop 2: 192.168.1.1 (Ziggo Modem/Router)
Is dat bewust zo gedaan? En dan natuurlijk: waarom?
Zou verder wel moeten kunnen, zonder packet loss op de Target host….
Je koos voor nu.nl = 99.86.122.74
Op zich geen loss. Dat is goed. Maar wel rare RTT waarden.
Even voor de gein. Probeer 8.8.8.8 (=Google DNS).
EDIT zonder verder commentaar een plotje van mij naar nu.nl. Ziet er wel goed uit. Vergeet Packet loss op tussengelegen Hops.
efok wrote:
Dat ziet er niet goed uit. Het lijkt buiten je netwerk te zitten. Welk modem heb je en hoe is het aangesloten?
Technicolor EPC3925
De EPC3925 is een Cisco.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/cisco-epc3925/
Een erg oudje, maar kan nog prima werken.
Je kunt hem door Ziggo laten vervangen door een Connectbox.
Geen probleemloos kastje, maar je moet soms wat…..
Die EPC3925 heb je ook al eens gereboot? Je zegt alle apparatuur, dus dan ook je modem? Was laatst bij iemand die dit modem had, wat om de 3-4 weken weer een schop nodig had, omdat de pingtijden steeds weer tot boven de 1000 ms opliepen. Inmiddels vervangen door een Arris connectbox, tot nu toe goed. Een enkel geval zegt niks natuurlijk...
hanh wrote:
Hm je hebt Router op Router.
Hop 1: 192.168.0.1 (Netgear)
Hop 2: 192.168.1.1 (Ziggo Modem/Router)Is dat bewust zo gedaan? En dan natuurlijk: waarom?
Zou verder wel moeten kunnen, zonder packet loss op de Target host….
Je koos voor nu.nl = 99.86.122.74
Op zich geen loss. Dat is goed. Maar wel rare RTT waarden.
Even voor de gein. Probeer 8.8.8.8 (=Google DNS).EDIT zonder verder commentaar een plotje van mij naar nu.nl. Ziet er wel goed uit. Vergeet Packet loss op tussengelegen Hops.
Bedankt voor je voorbeeld en extra informatie!
Ik heb en had al een test gedaan met 8.8.8.8, zie onderstaand resultaat.
Verder kwam ik op 'Technicolor’ omdat dit boven in het scherm staat waarbij model; EPC3925 aangeeft.
'Router en wireless’ staan uit omdat Netgear als router word ingezet en de TP-Link puur als Wifi AP.
Mocht ik iets over het hoofd zien of verkeerd betitel, let me know!
@efok Goed punt en ik zie dat ik dit niet heb aangegeven in mijn eerste bericht. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om deze aan/uit te zetten omdat dit apparaat zich in een andere ruimte bevindt waarbij ik geen toegang tot heb (studentenhuis).
Ik hoop dat de oplossing is voor dit probleem, zoals gezegd, eerder nooit problemen gehad. Over snelheid heb ik ook niet te klagen met de wat oudere modem.
Centoure wrote:
@efok Goed punt en ik zie dat ik dit niet heb aangegeven in mijn eerste bericht. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om deze aan/uit te zetten omdat dit apparaat zich in een andere ruimte bevindt waarbij ik geen toegang tot heb (studentenhuis).
Ik hoop dat de oplossing is voor dit probleem, zoals gezegd, eerder nooit problemen gehad. Over snelheid heb ik ook niet te klagen met de wat oudere modem.
@Centoure Als je kan inloggen, kun je hem ook vanuit de webinterface rebooten.
Ik krijg deze informatie niet te zien, wss door dat hij in bridge modus staat. Ik krijg alleen DOCSIS WAN en DOCSIS SIGNAL gegevens te zien, verder niets. Of is er een optie dat Ziggo dit zelf kan doen vanaf hun kant?
Centoure wrote:
Ik krijg deze informatie niet te zien, wss door dat hij in bridge modus staat. Ik krijg alleen DOCSIS WAN en DOCSIS SIGNAL gegevens te zien, verder niets. Of is er een optie dat Ziggo dit zelf kan doen vanaf hun kant?
Ziggo kan dat wel, maar je zult wel de gegevens van degene die het contract heeft erbij moeten hebben. Even de stroom eraf in de groepen kast? Of kun je daar ook niet bij?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.