Mordana

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoge latency en time-outs naarmate meer bandbreedte gebruikt wordt

Ik zit met een issue waarbij ik de latency omhoog zie gaan naarmate ik meer bandbreedte ga gebruiken.

 

Wellicht handig om te beginnen met een stukje historie; het avontuur is eerder dit jaar begonnen met internet uitval op willekeurige momenten. Bleek dat het modem zich op dat moment in zelf cyclus knalde omdat er iets met bepaalde frequenties op de verbinding was.
Twee keer monteur geweest. Eerste keer is de AOP vernieuwd en de tweede keer is er een 10db dempertje geplaatst. Het signaal kwam blijkbaar te hard binnen. Daarna was dit issue gelukkig verholpen.

 

Echter ben ik door dit alles op het onderwerp van bufferbloat gestuit. Na wat onderzoek en zelftesten kwam ik erachter dat ik in ieder geval een latency issue had bij hoge snelheden. Waveform en dslreports testen gaven dit dan ook netjes weer.
Inmiddels heb ik de verbinding laten verhogen naar Giga en daarmee dus ook een nieuwe CB Giga gekregen. Daar kwam de dslreports een stuk beter uit de veren (ook netjes ~950 Mbps), maar de waveform was nog steeds bagger. Volgens mij zit er een verschil tussen de twee in de manier van testen, namelijk TCP vs UDP.
En fin, inmiddels een UBC1318ZG aangesloten, maar daarmee lijkt het probleem (t.o.v. de CB Giga) eigenlijk weer een stapje erger te zijn (ondanks de vele positieve geluiden in de soorgelijke topic op het forum). Niet zo erg als de originele CB, maar ik merk wel wat dingetjes die niet helemaal soepel verlopen.

 

Wat ik bijvoorbeeld al merk, is dat ik de latency naar de router (192.168.178.1) omhoog zie springen (tijdens bijv. ping) en zelfs time-outs zie zodra ik veel bandbreedte gebruik (bijv. speedtest.net). Met name zichtbaar bij de download test.
De ping wordt gedaan vanaf een bekabeld apparaat rechtstreeks op één van de LAN poorten op de modem/router, om de interne apparatuur (switches e.d.) uit te sluiten. Ook dslreport geeft een apart resultaat. Naast de latency zie ik nu ook maar een download score van ~650 Mbps ondanks dat ie wel start rond de ~900 Mbps. Speedtest.net geeft bijna volle bak Giga als download snelheid.

Ik zie de latency verhoging ook als ik bijv. maximaal download op Steam (~111 MB/s) maar de latency naar de modem/router schiet dan maar omhoog in de tientallen met mogelijk een timed-out hopje ertussen (niet elke test gaf me deze). Niet zo ernstig als tijdens de bufferbloat testen, maar weldegelijk reactie op de download die gaande is.

 

Ping testje tijdens speedtest.net download test:

Pinging 192.168.178.1 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=10ms TTL=64          << down test start
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=2016ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=3991ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=99ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=854ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=11ms TTL=64
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64           << down test stop
Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time<1ms TTL=64

 

Bijgevoegd nog twee screenshot van de channel info. De eerste is ongeveer een uur nadat ik het modem herstart heb om opnieuw te testen met een "schone" lei.

Mordana_0-1646310611521.png


Daarvoor zag ik op de middenkanalen de Post RS in de 10-duizenden en sommige zelfs 100-duizenden. OFDM was wel gewoon netjes 0. Weet niet hoelang deze sessie was, maar in ieder geval meer dan 24 uur.

Mordana_1-1646310644678.png

 

Iemand een idee wat dit fenomeen veroorzaakt? Andere zaken die ik kan checken en/of delen?

De Ubee staat overigens in Router mode.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Op basis van de resultaten uit de testen die jij hebt uitgevoerd denk ik het volgende:

1) De chipset lijkt niet de nodige capaciteit te hebben om over alle ethernet poorten de volle 1Gbit stabiel aan te bieden. De fysieke lijn lijkt in eerste instantie niet vol te zitten omdat jou switch het verkeer nog wel snel genoeg kan afhandelen, zelfs naar de PC waarvan de speedtest wordt uitgevoerd.

2) Het bovenstaande doet ook vermoeden dat er een per-port load-balancing mechaniek in de chipset zit van de Modem zit. Dit omdat de connectie van PC-4 naar de router geen last lijkt te hebben van de speedtests die vanaf de switch komen. Dit heb jij tevens twee keer extra bevestigd op basis van de resultaten uit mijn voorgestelde 2e en 3e test waarbij jij meedere PC's rechtstreeks hebt aangesloten aan de modem.

3) Op basis van het bovenstaande is een broadcast storm, door bijvoorbeeld defect hardware, automatisch uitgesloten. Anders zou alle systemen ten aller tijde een "inzinking" moeten krijgen.

 

Conclusie, de chipset van de modem die het LAN deel verwerkt voldoet niet aan de "workload eisen" die jij in de praktijk nodig lijkt te hebben. Hiermee bedoel ik het gebruik van een switch, waarbij je in essentie meerdere apparaten achter één modem poort zet. Ik weet niet of Ziggo een modem heeft met een chipset  die hier beter mee om kan gaan. Misschien dat door de modem in bridge-mode te zetten het probleem wordt verholpen (je moet dan wel een eigen router/firewall plaatsen)

 

Echter moet ik meegeven, dat als je aan elke poort op de Ziggo modem een PC aan zou sluiten, je in theorie minder tot geen problemen meer zou moeten zien. De chipset is zeker niet perfect maar wel slim genoeg om de prioriteit eerlijk te verdelen over de poorten.

 

Verder, afhankelijk van de hardware in jou PC / laptop, kan 1Gbit download best een impact hebben op het systeem waarvan je test. Ik heb een aantal "oudere" apparaten die dit gewoonweg niet snel genoeg kunnen verwerken. Aangezien dat ICMP (lees: ping) een laag prioriteit protocol is, zal je hier als eerste de impact zien. Maar ook tijdens het online gamen, waar vaak UDP voor wordt gebruikt, zal je snel impact zien.

 

Los van de techniek, dan een persoonlijke toevoeging: Ik blijf op dit moment weg van de 1Gbit internet connecties. Want laten we eerlijk zijn, 1Gbit downloads over een 1Gbit LAN netwerk raakt snel vol. Verder beperk ik mijn downloads, steam client en Xbox tot een maximum download snelheid. Dit om te voorkomen dat mijn internet lijn wordt vol geblazen.

 

Hopelijk geeft mijn verhaal de nodige inzichten, technisch kan ik helaas weinig meer toevoegen. Wellicht dat jij hier zelf nu een oplossing op kan vinden, door jou systemen anders aan te sluiten. Of dat een moderator op basis van deze informatie een geschikte apparaat kan selecteren.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit ziet er heel vreemd uit en het is niet gek dat je problemen ervaart.

Mogelijk kan een Ziggo moderator in de wijk een oorzaak vinden.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en/of de juiste mensen bereiken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Thanks, ik wacht even geduldig af. Postcode en huisnummer zijn reeds ingevuld in het profiel.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Tussenstand na ongeveer 24u sinds de laatste reset:

Mordana_0-1646390445341.png

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Mordana

 

Wat een vervelende situatie schets je hier in dit topic. Het maakt het voor mij ook wat lastig zoeken, zeker gezien netwerk technisch alles er keurig uit ziet. 
Zowel in de up als downstream signalen zien we geen problemen. Wil je eens een foto delen van de hoofdaansluiting en hoe het modem hierop zit aangesloten? Wellicht kan dan ook @tobiastheebe eens meedenken 🙂

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Hallo@Mordana ,

 

Is het een optie om twee test apparaten, beide bekabeld, op de Ziggo modem aan te sluiten nu deze in router mode staat?

Dan test je met één apparaat de load / throughput en met de tweede de ping latency.

 

Wellicht heb je dit al getest, maar kon ik dat zo niet uit je verhaal opmaken 🙂

 

Alvast bedankt!

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Jamyla, bedankt voor het meekijken.

 

Kleine opmerking m.b.t. de splitter. Dit is de splitter die de eerste monteur (nog met het oude 600/40 abonnement) heeft geplaatst. Bij de Giga aansluiting heb ik een POA-01-B gekregen, maar kon die niet aansluiten omdat de demper (van de tweede monteur) dan niet past (welke de oplossing is voor het harde signaal).

Weet niet of dat nog iets uitmaakt, wellicht?

 

Het aansluitpunt:

Mordana_0-1646400654036.png

 

Overigens is er onder normale omstandigheden ook verder geen issue. Ze manifesteren zich pas als ik dus met hoge snelheid download. Wellicht dat het er daarom in eerste instantie normaal uitziet. Ik kan wel eens een downloadje laten lopen en de start- en stoptijd noteren?

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi @nmiddel, thanks voor het meedenken alvast.

 

Dit geeft hetzelfde resultaat. Ik merk bijvoorbeeld ook dat pingen naar alle interne apparaten, die op een andere LAN poort op de modem/router zitten, ook die hoge latency laat zien (dus bijv apparaat op LAN 1 pingt apparaat op LAN2-4). Op zich niet vreemd natuurlijk, als een ping naar de interne I/F van het modem/router dit gedrag al vertoond.

 

Dit is overigens andersom (van modem/router naar één van de interne PC's op het moment van zo'n download/speedtest:

Reply from 192.168.178.199 time = 42
Reply from 192.168.178.199 time = 83
Reply from 192.168.178.199 time = 273
Reply from 192.168.178.199 time = 43
Reply from 192.168.178.199 time = 599
Reply from 192.168.178.199 time = 797
Reply from 192.168.178.199 time = 753
Reply from 192.168.178.199 time = 384
Request timed out.
Request timed out
Request timed out.
Reply from 192.168.178.199 time = 673
Reply from 192.168.178.199 time = 497
Reply from 192.168.178.199 time = 849
Request timed out.
Request timed out
Reply from 192.168.178.199 time = 83
Reply from 192.168.178.199 time = 184
Reply from 192.168.178.199 time = 91
Reply from 192.168.178.199 time = 155
Reply from 192.168.178.199 time = 84
Reply from 192.168.178.199 time = 318
Reply from 192.168.178.199 time = 42
Reply from 192.168.178.199 time = 150
Reply from 192.168.178.199 time = 267
Reply from 192.168.178.199 time = 499
Reply from 192.168.178.199 time = 241
Reply from 192.168.178.199 time = 14
Reply from 192.168.178.199 time = 0
Reply from 192.168.178.199 time = 0
Reply from 192.168.178.199 time = 0

 

Ook deze test nog eens herhaald met meerdere PC's. Dus modem/router pingt PC 1 terwijl PC 2 de speedtest.net doet. Zelfde uitkomst.

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Dit is wellicht een overbodige vraag, maar ik wil hem toch gericht stellen (zodat er geen misverstanden ontstaan 🙂 ).

1) Je modem IP is 192.168.178.1

2) als je van PC-1 een speedtest doet en dan met PC-2 de 192.168.178.1 PING-test dan zie je op PC-2 de latency?

3 ) als je van PC-1 een speedtest doet en dan van PC-2 naar PC-3 een PING-test doet (mocht je de luxe van 3 apparaten hebben), zie je daar tussen dan ook een hoge latency?

 

PING-testen vanaf PC-1 terwijl deze ook een speedtest doet is namelijk minder relevant.

 

Alvast bedankt voor je input!

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beter een keer teveel vragen dan afgaan op een aanname, toch? 🙂

1) Correct, dat is 't modem inderdaad

2) Ook correct (en de ping in andere richting heeft ook deze hoge latency, gekeken vanaf het modem via de network tools)

3) Ook dit klopt, zolang het ping verkeer tussen PC-2 en PC-3 over de ingebouwde switch op het modem gaat (m.a.w. PC-1, PC-2 en PC-3 allemaal op een andere LAN poort van 't modem). 

 

Ik heb overigens nog niet alle kabels getest, bedenk ik me nu. Ik ga eens even wat zaakjes omprikken en opnieuw testen.

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Hallo @Mordana ,

 

Bedankt voor je info, dat is precies wat ik nodig had.

 

Het kunnen wat mij betreft dan nog twee opties zijn:

1) De interne switch van de modem wordt overvraagd, aangezien Laag-2 verkeer niet snel genoeg meer wordt afgehandeld.

2) Tijdens de test wordt er een broadcast storm veroorzaakt (deze is minder waarschijnlijk).

 

Aangezien jij de luxe lijkt te hebben van een extra switch wil ik het volgende testen. (zie ook bijgevoegde scherma)

1) Je test PC op poort 1 aansluiten van je Ziggo modem

2) Je switch aansluiten op een ander poort van de Ziggo modem.

3) PC-2 en PC-3 aansluiten op de Switch.

4) Tijdens de speedtest van PC-1 een pingtest uitvoeren tussen PC-2 en PC-3.

 

Mocht het een broadcast storm zijn, dan zou PC-2 en PC-3 ook last moeten krijgen tijdens deze test. Als hier de ping "laag" blijft, dan zit het probleem in de modem.

 

Het vervangen van je bekabeling is inderdaad een goed plan, maar ik plaats dit bericht in aanname dat dit het probleem niet zal verhelpen en dan kun je in ieder geval door met een volgende stap 🙂

 

Wederom alvast bedankt!

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@nmiddel Excuseer, de vorige testen waren niet helemaal correct 😓 Ik heb nu even goed de tijd genomen en de testen nauwkeurig overnieuw gedaan. Ik kan helaas m'n vorige reactie niet meer wijzigen.

Antwoord op je eerdere vragen:

2) als je van PC-1 een speedtest doet en dan met PC-2 de 192.168.178.1 PING-test dan zie je op PC-2 de latency? Antwoord: Hier is de latency normaal

3 ) als je van PC-1 een speedtest doet en dan van PC-2 naar PC-3 een PING-test doet (mocht je de luxe van 3 apparaten hebben), zie je daar tussen dan ook een hoge latency? Antwoord: Ook hier is de latency normaal

Dit is dus als alles rechtstreeks op de modem/router zit aangesloten.

 

Echter het originele scenario snap ik nog steeds niet helemaal. Hopelijk kun je me helpen waar de denkfout dan precies zit. Let niet op m'n prachtige mspaint skills 🙂

Mordana_1-1646414018195.png

Het originele scenario ziet zo uit (1 is m'n PC, 2 en 3 zijn NASjes aangesloten op een managed Zyxel switch).

Zodra de speedtest loopt zie ik hetvolgende:

1) Doet speedtest, heeft hoge latency naar router en naar 4, maar niet naar 2, 3 en de switch

2) Heeft hoge latency naar router en 4, maar niet 1, 3 en de switch

3) Heeft hoge latency naar router en 4, maar niet 1, 2 en de switch

4) Hoge latency naar 1, 2, 3 en de switch, maar niet de router

 

Extra testje gedaan:

4) doet speedtest, heeft hoge ping naar alles

1, 2 en 3) hebben geen hoge ping naar router, uiteraard wel naar 4

 

Al deze testen heb ik nog eens over gedaan met een unmanaged switch en beide geven hetzelfde resultaat.

Ook alle kabels inmiddels verwisselt met nieuwe, inclusief tussen router en de losse switch.

 

Waar gaat dit nu precies fout? Elk element lijkt inmiddels vervangen te zijn.

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Op basis van de resultaten uit de testen die jij hebt uitgevoerd denk ik het volgende:

1) De chipset lijkt niet de nodige capaciteit te hebben om over alle ethernet poorten de volle 1Gbit stabiel aan te bieden. De fysieke lijn lijkt in eerste instantie niet vol te zitten omdat jou switch het verkeer nog wel snel genoeg kan afhandelen, zelfs naar de PC waarvan de speedtest wordt uitgevoerd.

2) Het bovenstaande doet ook vermoeden dat er een per-port load-balancing mechaniek in de chipset zit van de Modem zit. Dit omdat de connectie van PC-4 naar de router geen last lijkt te hebben van de speedtests die vanaf de switch komen. Dit heb jij tevens twee keer extra bevestigd op basis van de resultaten uit mijn voorgestelde 2e en 3e test waarbij jij meedere PC's rechtstreeks hebt aangesloten aan de modem.

3) Op basis van het bovenstaande is een broadcast storm, door bijvoorbeeld defect hardware, automatisch uitgesloten. Anders zou alle systemen ten aller tijde een "inzinking" moeten krijgen.

 

Conclusie, de chipset van de modem die het LAN deel verwerkt voldoet niet aan de "workload eisen" die jij in de praktijk nodig lijkt te hebben. Hiermee bedoel ik het gebruik van een switch, waarbij je in essentie meerdere apparaten achter één modem poort zet. Ik weet niet of Ziggo een modem heeft met een chipset  die hier beter mee om kan gaan. Misschien dat door de modem in bridge-mode te zetten het probleem wordt verholpen (je moet dan wel een eigen router/firewall plaatsen)

 

Echter moet ik meegeven, dat als je aan elke poort op de Ziggo modem een PC aan zou sluiten, je in theorie minder tot geen problemen meer zou moeten zien. De chipset is zeker niet perfect maar wel slim genoeg om de prioriteit eerlijk te verdelen over de poorten.

 

Verder, afhankelijk van de hardware in jou PC / laptop, kan 1Gbit download best een impact hebben op het systeem waarvan je test. Ik heb een aantal "oudere" apparaten die dit gewoonweg niet snel genoeg kunnen verwerken. Aangezien dat ICMP (lees: ping) een laag prioriteit protocol is, zal je hier als eerste de impact zien. Maar ook tijdens het online gamen, waar vaak UDP voor wordt gebruikt, zal je snel impact zien.

 

Los van de techniek, dan een persoonlijke toevoeging: Ik blijf op dit moment weg van de 1Gbit internet connecties. Want laten we eerlijk zijn, 1Gbit downloads over een 1Gbit LAN netwerk raakt snel vol. Verder beperk ik mijn downloads, steam client en Xbox tot een maximum download snelheid. Dit om te voorkomen dat mijn internet lijn wordt vol geblazen.

 

Hopelijk geeft mijn verhaal de nodige inzichten, technisch kan ik helaas weinig meer toevoegen. Wellicht dat jij hier zelf nu een oplossing op kan vinden, door jou systemen anders aan te sluiten. Of dat een moderator op basis van deze informatie een geschikte apparaat kan selecteren.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@nmiddel wederom bedankt voor alle tips en hulp. 

Ik kan hier wel degelijk iets mee en het helpt me weer een stapje dichterbij de root cause. 

 

Ik was inderdaad hetzelfde aan het denken, wat betreft de 1 Gbps LAN + WAN. Ergens is er natuurlijk overhead en wellicht nog intern verkeer (zoals broadcasts e.d.) dus dan zit je al gauw vol inderdaad. 

Het lijkt ook geen super grote ramp, heb de rest nog niet horen klagen hier in huis maar het was iets wat me opviel. Dan vind ik het leuk, leerzaam en interessant om er dieper in te duiken.

 

Net al een interessante ontdekking gedaan met speedtesten (verbose via cli). Er is één externe server in de buurt, waar ik maar ~900 Mbps haal. Als ik die selecteer, dan zie ik die latency spikes bijna niet (en geen time-outs). Zelfs niet op het apparaat waar ik de speedtest op uitvoer. Weliswaar lichte verhoging, maar we praten dan over tientallen ms ipv duizenden/timeout. Speedtest ik weer over de externe servers die wel de volledige snelheid halen (~950 Mbps in mijn geval) dan weer de "drama" latency.

 

Kortom weer wat nieuwe hints om te onderzoeken. Overigens met alle drie de modems had ik dit fenomeen wel. Dus dat is dan (als ik me niet vergis) een puma6 (CB), puma7 (CB-Giga) en BCMxxxx (Ubee, weet even het specifieke model) dus dat blijft wel apart.

 

Ik heb port mirroring op de Zyxel zitten, dus van 't weekend gaat Wireshark weer eens afgestoft worden 🙂

Mocht ik binnenkort nog wat "hobby" geld overhouden, is het zeker interessant om eens in bridge modus te gaan testen. Voor nu heb ik helaas geen fatsoenlijk routertje meer liggen. 

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@nmiddel  wederom bedankt voor alle hulp en tips. Hier kan ik zeer zeker iets mee en helpt me weer een stapje dichter bij de root cause.

 

Ik was inderdaad hetzelfde aan het denken wat betreft de 1Gbps LAN vs WAN. Met wat intern verkeer en de standaard overhead zit je natuurlijk al snel vol tijdens een maximale speedtest 🙂

 

Sowieso net al een interessante ontdekking gedaan. Ik kwam er per toeval achter dat als ik naar een specifieke externe server in de buurt (waar ik maar maximaal ~900 Mbps) haal een speedtest doe, dan zijn de spikes drastisch minder (time-outs zelfs weg). Dit ook als ik dan ping vanaf het apparaat wat de speedtest doet (stuk of 10x getest).

Er is zeker nog een kleine verhoging, maar we praten dan over enkele tientallen ms en niet de duizenden/time-outs. Test ik weer over de andere externe servers die wel de snelheid kunnen leveren (in mijn geval ~950 Mbps), dan komt de extreem hoge latency weer om de hoek kijken.

 

Wat betreft the chipset, blijft het apart dat ik dit fenomeen eigenlijk wel met alle drie de modems had. De puma6 (CB), puma7 (CB-Giga) en de UBCxxxx (Ubee UBC1318ZG, weet de specifieke chipset niet). Het zal dus vast iets zijn wat specifiek is aan mijn situatie hier thuis.


Ik ga er van het weekend eens goed voor zitten. Vind het wel leuk en leerzaam om in de materie te duiken. Zo leer je tenslotte nog eens iets.
De Zyxel heeft ook port mirroring dus ik ga eens een setupje bouwen en dan Wireshark aanslingeren. Kijken hoeveel ik nog weet van de materie 😉
En mocht ik binnenkort nog wat "hobby" geld overhouden, dan is het inderdaad interessant om eens in bridge modus te gaan testen. Helaas heb ik nu geen capabele router meer liggen.

 

Nogmaals bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De UBC1318ZG heeft een Broadcom chipset.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ah crap, moest inderdaad ook BCMxxxx zijn i.p.v. UBCxxxx 🙂

Als ik het goed heb zelfs BCM3390, echter kon ik hier niet zo snel een bevestigend antwoord op vinden.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hey @Bert, vraagje. Ik zie in sommige andere topics dat je wel eens aangeeft dat de Post RS vrijwel 0 dient te zijn. Geldt dit ook na meerdere dagen of is een oplopend aantal normaal?

 

Zo ziet het bij mij uit na een dag of 3 na reset:

Mordana_0-1646558824276.png

 

Ik merk verder weinig issues bij regulier internet gebruik 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Mordana dat zou altijd 0 moeten zijn.

Mordana
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ok, thanks. Ik ga 't witte kapje eens eraf laten en anders toch eens met de POA-01-B testen.

Uitgelicht topic