1
Vraag
2
Reageer en help mee
dlvdberg

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoge latency en instabiele max. download

De laatste weken is de kwaliteit van mijn internetverbinding flink verslechterd. Een simpele webpagina laden duurt 20+ seconden, bestanden downloaden gaat moeizaam en videobellen, wat ik voor mijn werk veel doe, is vrijwel onmogelijk geworden. Ik wijd dit probleem aan de uitzonderlijk hoge ping / latency waarden en het enorm fluctueren van mijn downloadsnelheid welke ik opmaak uit verschillende ping en speedtests (zie onder).

Mijn wifi-modem (Cisco EPC 3925) staat in bridge mode en ik maak gebruik van een Linksys wrt3200acm router op dd-wrt voor o.a. een beter wifi netwerk (deze laatste heb ik er, om een probleem in mijn thuisnetwerk uit te kunnen sluiten, voor de tests hieronder even tussenuit gehaald). Tot voor kort was een wekelijkse power cycle van het wifi-modem voldoende om alles weer naar behoren te laten functioneren wanneer mijn maximale download snelheid weer eens ver onder het niveau welke bij mijn abonnement hoort dook. Helaas laat dit probleem zich op deze manier niet oplossen.

Ik heb eergisteren via de chat contact gehad met de helpdesk, maar toen eenmaal was vastgesteld dat “het signaal wel gewoon bij mij thuis binnenkomt” konden zij verder weinig voor mij betekenen. Hieronder wat snippets van verschillende testen waarbij ik mijn laptop direct met een kabel op het wifi-modem heb aangesloten, dus los van alle andere apparatuur in mijn thuisnetwerk. Wie weet waar hier aan de hand is / waar dit eventueel aan zou kunnen liggen?

Alvast dank!

 

 

 

 

 

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31595Posts
  • 2222Oplossingen
  • 15861Likes

Dat ziet er helaas nog niet zo goed uit. Ik mis in de downstream, kanaal 22 t/m 24 en 19 t/m 21 hebben een te lage MER. Waarschijnlijk is er nog sprake van instraling door een verouderd AOP. Tevens behoorlijke verschillen in signaalsterkte tussen kanalen onderling.

Zou je de ook de tweede tabel op het tabblad Downstream en de gegevens op het tabblad Netwerk historie willen plaatsen?

Zou je tevens een nieuwe foto willen maken van de hoofdaansluiting?

dlvdberg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

downstream vervolg 

netwerk historie

hoofdaansluiting

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31595Posts
  • 2222Oplossingen
  • 15861Likes

Ik zie dat er inmiddels nog een kanaal is weggevallen in de downstream. In de log is ook veel instabiliteit te zien in het signaal.

Ik raad je aan om met Ziggo een monteursafspraak te maken t.b.v. vervanging van het AOP. Je kunt dit regelen met een van de moderators in dit topic (@Lycke Ziggo, @Marije Ziggo of @Vincent Ziggo).

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 347Likes

Goedemorgen @dlvdberg

Flink balen dat het probleem nog steeds aanwezig is!  Ik heb gelijk een afspraak voor je ingepland op 20 januari in de ochtend (08.00 -13.00u). Als dit moment niet uitkomt kun je via je mijn Ziggo account de afspraak zelf verzetten naar een ander beschikbaar moment!   Hou er wel rekening mee dat onze monteur zich aan bepaalde corona maatregelen zal houden. Meer informatie hierover vind je hier

Laat je het ons weten hoe het gaat nadat de afspraak is geweest? 

dlvdberg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super! Zodra de monteur is langs geweest laat ik weer even weten hoe het gaat. Bedankt voor alle support zover!

dlvdberg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels is gister de monteur langs geweest, dus tijd voor een update.

 

Na verschillende metingen is op twee plaatsen kabelschade geconstateerd. De eerste schade is aan de kabel buiten mijn huis en zal één dezer dagen door Ziggo worden hersteld. Het lijkt erop dat ook mijn benedenbuurman last ondervindt van de schade aan de kabel in de straat (zijn aansluiting volgt dezelfde route). Dit zal aanstaande vrijdag door een Ziggo monteur verder onderzocht worden.

 

De tweede schade zou zich ergens in mijn huis moeten bevinden. Ik ben er inmiddels achter dat de aansluiting in mijn woonkamer ooit is verplaats, deze dit namelijk op een andere plaats dan die van de buren en kabel is grijs en niet groen. Na wat verder speurwerk vond ik dit vandaag onder de vloer in mijn woonkamer:

 

Na mijn noodreparatie ziet mijn opstelling er nu zo uit:

Ondanks de schade aan de kabel in de straat geeft deze noodreparatie al een flinke verbetering van het signaal:

 

   

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic