Beste community,
Ik heb onlangs de ziggo sagecom geinstalleerd en geupgrade vanaf de connectbox. Nu is mijn internet en bereik allemaal prima, alleen lijkt mijn internet ineens een hoge latency te hebben. mijn download speed is allemaal zoals het hoort maar mijn "ping" schiet af en toe ineens omhoog (zowel download als upload schiet uit naar 200. maar ligt gemiddeld wel rond de 30 a 40)
Dit is ook te merken tijdens het gamen, hier word ik soms terug geteleporteerd. ik vind dit best apart gezien ik hier geen last van had met het oude modem.
Ik heb voor het testen alle splitters en boosters er tussen uit gehaald en het modem direct aangesloten op de hoofdaansluiting. dit lijkt alleen niks te veranderen. ik heb IP flood detection ook uit gezet voor ipv4 en ipv6. maar nogsteeds geen verbetering.
Ik vraag me af hoe dit allemaal kan.
ik heb een aantal screenshots bijgevoegd, wellicht dat de mensen die hier verstand van hebben iets mee kunnen.
alvast hartelijk bedankt!
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij het pingen naar google komen dezelfde spikes naar voren, het kapje heb ik er zelf op gemonteerd, maar zit niet vast met een schroef.
Is het dan verstandig om een monteur te plannen? ik las dat dit niets meer kost, dus kan geen kwaad lijkt mij?
Ik zou in dit geval ook een monteursafspraak overwegen om te kijken of de DS Rx verhoogd/verbeterd kan worden (bijvoorbeeld door de huisaansluitkabel naar een andere tap met lagere demping te verplaatsen op de multitap) en eventueel een preventieve modem swap uit te voeren. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat. Er worden kosten in rekening gebracht wanneer de oorzaak bij de eigen apparatuur ligt.
Tegenwoordig (sinds 3 maart ) is alles kosteloos ook als het bij je zelf ligt
.
En waar staat dat?!
Bedankt, dat is nieuwe info voor mij.
Betreft alleen install en storings bezoeken. Extra Service is betaald.
De Ziggo monteur | Klantenservice | Ziggo
@Lukas Dethmers schreef:
het kapje heb ik er zelf op gemonteerd, maar zit niet vast met een schroef.
Is het dan verstandig om een monteur te plannen? ik las dat dit niets meer kost, dus kan geen kwaad lijkt mij?
zat dat kapje er niet op nadat de monteur het aop had gemonteerd ?
of is het losgekomen met het verwijderen van een splitter ?
Goedemiddag @Lukas Dethmers,
Ik zie dat je een monteur hebt laten inplannen voor 18 april. Wil je ons op de hoogte houden nadat de monteur is geweest?
Ja dat doe ik, bedankt.
Inmiddels heb ik de router een complete reset gegeven. Alleen het ssid en het wachtwoord aangepast en niks veranderd in de instellingen. Dit verloop nu beter, de wifi valt vooralsnog niet meer weg, maar de spikes zijn af en toe nog aanwezig.
Ik laat de monteur alsnog komen om te checken of de installatie goed is en of er iets beter kan.
ik houd jullie op de hoogte.
Dag iedereen, gister is de monteur langs geweest. naar mijn idee heeft hij alleen wat tests uit gevoerd, de hoofdaansluiting vervangen en de COAX kabels vervangen. Het probleem lijkt opgelost te zijn.
Hoewel Ik eigenlijk geen problemen meer ervaarde voordat de monteur was geweest, is het toch fijn dat alles is nagekeken. TOP service van ZIGGO.
Wat het daadwerkelijke probleem was durf ik dus zo niet te zeggen, maar wat voor mij had geholpen is het hele netwerk resetten en alleen het SSID en het wachtwoord te veranderen en nergens verder aan gezeten.
Ik wil jullie iniedergeval bedanken voor de snelle reacties en goede hulp, Fijne dag verder!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.