1
Vraag
2
Reacties
ellen.huijbers

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoeveel apparaten tegelijk op Connectbox

hoeveel apparaten kunnen gelijktijdig verbinding maken met internet via de connectbox? Voorheen gebruikte ik een router om met meer apparaten gelijktijdig te kunnen werken en vraag me af of dat nu met dit nieuwe modem nog nodig is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb geen zin om het exacte aantal op te zoeken, maar ga er maar van uit dat je thuis niet aan het aantal komt. De box heeft vier netwerkpoorten wil je dat uitbreiden moet je switches gaan gebruiken.

 

 

Edit, 254 apparaten.

router max users - Google Zoeken

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb geen zin om het exacte aantal op te zoeken, maar ga er maar van uit dat je thuis niet aan het aantal komt. De box heeft vier netwerkpoorten wil je dat uitbreiden moet je switches gaan gebruiken.

 

 

Edit, 254 apparaten.

router max users - Google Zoeken

ellen.huijbers
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

betekent dat dat ik met max 4 apparaten gelijktijdig kan werken of ook met 20?

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Een router houdt een NAT tabel en ander tabellen bij (o.a. MAC adres tabel).

Elke regel kost geheugen, geheugen wordt soms vrij gegeven en is soms permanent nodig.

En daarnaast grotere tabellen kosten CPU performance om te doorzoeken.

Gedurende de jaren zal een router van nieuwe firmware worden voorzien, en ook dat kost meestal meer geheugen/performance, zeker als er nieuwe features worden toegevoegd (IPV6, SmartWiFi en verbeteringen).

Tot slot kan ook het gedrag van applicates op iedere individuele computer invloed hebben: veel nieuwe sessie naar veel externe servers (vaak bij cloud diensten), of juist weinig.

 

Al met al heel veel factoren die eea beïnvloeden.

Ik denk ook dat het moeilijk te zeggen is "hoeveel computers" ondersteund worden.

Maar normaal gesproken zou het voor consumenten gebruik geen enkel probleem moeten zijn.

Maar ik kan me best voorstellen dat een groot gezin, allemaal thuiswerken, behoorlijk beslag legt op de capaciteit van de router (even los van de bandbreedte voor video/audio).

 

128 devices actief verbinden met Ethernet/WiFi zou iedere router aan moeten kunnen.

En dan is het afhankelijk van het model/apparaat, en het gedrag van gebruikers/applicaties.

Ik zou niet rekenen op 128 devices die allemaal zeer actief aan het thuiswerken/cloud-services/gamen zijn.

Maar 20 zeer actieve devices lijkt me geen enkel probleem (mits bandbreedte het toelaat).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic