Goedemorgen mensen
Zijn er mensen die héél héél misschien mij kunnen helpen?
Ik heb sinds pas een tweede computer in het netwerk gezet om muziek te kunnen streamen.
Ik heb daarvoor een netwerk switch gebruikt maar de andere computer heeft geen internetverbinding met kabel ?🙈🤷🏻♂️
Alleen toegang in het ethernet 🤬
Met WiFi namelijk wel maar dat is niet de bedoeling want games updaten daar gaat traag als je weet wel !
Heeft er iemand een oplossing of idee hoe dat zou kunnen opgelost zou kunnen worden?
Alvast bedankt en fijne dag groetjes Richard
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik eens een andere netwerkkabel.
Welke lampjes branden er op de switch bij de stekkers?
** Moderator: opmaak aangepast **
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en helpen @puppie @Pasi @Steefb @Jos P @CobusR @WimC als ik nog iemand ben vergeten bedankt 👌🏻💪🏻👍🏻
Het is opgelost 🥳🎉🎊
Die cat.5e patch cable ftp kabel was dus het probleem 🙈🤬
Ik heb een ziggo kabel aangesloten en die andere kabel in de andere pc en ha hoor werkt perfect.
Heb wel de modem opnieuw gereset Switch ff stroom eraf daarna computers opgestart.
Ben zo blij dat dit heeft geholpen ook fijn dat ik die kabel nog had.
Dit topic kan gesloten worden 👌🏻💪🏻👍🏻
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Richard Lekx
Kunt u uitleggen hoe u beide computers en de switch heeft aangesloten op het modem? En welke switch gebruikt u en welke netwerkkabels?
Hallo,
misschien hebt u wat aan deze netwerk layout. Zo sluit u beide computers aan en hebben beide toegang tot het internet en zo kunnen beide computers ook met elkaar communiceren.
/ poort op de switch <> netwerkkabel <> Pc1
Ziggo Modem/Router <> netwerkkabel <> switch
\ poort op de switch <> netwerkkabel <> Pc2
@Richard Lekx schreef:
Pc 1 om tw streamen met gele kabel zit op Switch zwarte is Switch naar modem Rode kabel is tweede pc en geen internetverbinding.
Mijn vraag was ook welke switch (merk en typenummer) heeft u in gebruik. Ik zie nogal wat kabels op de achtergrond liggen; hoeveel kabels lopen er vanaf het modem naar de switch? Eén kabel vanaf het modem naar de switch volstaat.
Hebt u alles, nadat u dit hebt aangesloten al eens herstart ? Doet u dan in deze volgorde :
-Herstart de Ziggo Modem/Router en wacht totdat deze online is.
-Trek de voeding voor 30 sec uit de switch en sluit deze dan weer aan, wacht totdat de switch actief geworden is.
-Herstart Pc1 en Pc2.
Mocht dat niet helpen, dan wordt m.i. belangrijk ( zoals @Wim C. al aangaf ) welke apparatuur e.d. u heeft.
Dat zijn speakerskabels 😉
Ik heb één kabel naar de modem lopen en dat is de zwarte heb ik al vermeld.
Merk Switch is tp-link tlsf1005D
@Richard Lekx schreef:Dat zijn speakerskabels 😉
Ik heb één kabel naar de modem lopen en dat is de zwarte heb ik al vermeld.
Merk Switch is tp-link tlsf1005D
Ik wil niet direct zeggen dat de switch het probleem is, maar dit is al een erg oud ( 10/100Mbps ) type uit 2010.
Misschien dan toch maar een nieuwe ( en snellere ) kopen. Ziggo heeft er 1 in haar webshop.
Oh dat kan het probleem zijn?
Ik ben nu alles opnieuw aan het opstarten maar heb dat al eens gedaan.
@Richard Lekx schreef:Oh dat kan het probleem zijn?
...
In principe zou ook een 10/100Mbps switch moeten kunnen werken. Maar als alles is aangesloten zoals ( ik in een eerder logje heb ) aangeven, dan kan een simpel netwerkje als dit niet fout gaan. Of er moeten wel allerlei netwerk instellingen op de pc's aangepast zijn, maar als de pc's gewoon standaard zijn ingesteld, moet dit direct werken.
Tevens is het vervangen van zo'n oude switch, door een veel sneller/modern exemplaar beslist geen weggegooid geld.
Ja dat is wel oud ja en 100 mbps is te weing met mijn internetverbinding 🙈
Opnieuw opstarten heeft geen nut had ik al gedaan dus ik verwacht dat die Switch de prullenbak in kan 🤣
Vond het raar dat het niet werkte moet het gewoon doen.
Heb vroeger bij m'n ex-partner ook heel netwerk gehad precies hetzelfde.
Xbox Series X, Xbox One X Xbox One, pc en laptop en dat was met zo'n Switch die je stuurde van webshop 😅
Heb er nu alleen een Nvidia shield pro erbij 😁
Nou ik ben gelijk naar de Mediamarkt gereden met m'n scootmobiel.
Heb nu de tp-link tl-SG105S gehaald en nog steeds hetzelfde 🙈🤬
Modem opnieuw gestart stekker uit Switch gehaald voor 1 minuut pc zonder internet opgestart en nog geen internet.
Naar de andere computer gelopen en heeft wel internet 👌🏻 dat is hetzelfde gebleven @Pasi en @WimC
Dus wat kan het zijn 😔😫🤔
@Richard Lekx schreef:Nou ik ben gelijk naar de Mediamarkt gereden met m'n scootmobiel.
Heb nu de tp-link tl-SG105S gehaald en nog steeds hetzelfde 🙈🤬
Modem opnieuw gestart stekker uit Switch gehaald voor 1 minuut pc zonder internet opgestart en nog geen internet.
Naar de andere computer gelopen en heeft wel internet 👌🏻 dat is hetzelfde gebleven @Pasi en @WimC
Dus wat kan het zijn 😔😫🤔
Dat is jammer, maar het geld is toch wel goed besteed ( of u moet nu daarvoor een toetje minder eten, wat ik niet hoop 😉 ).
Het is een iets ander model dan welke bij Ziggo te koop is, maar moet zonder problemen voldoen. Tevens kunnen we er nu vanuit gaan dat de switch goed is.
Welke leds branden er nu allemaal op de switch ( bij de ingeplugd netwerkkabels ) ?
Misschien geeft het onderstaande Windows command meer inzicht. Probeert u dat eens op beide Pc's en knipt/plakt u die informatie hier op dit forum.
- In Windows klikt u op de StartKnop, type "cmd" in en open het CMD/Dos venster. Type daarna in het zwarte CMD/Dos venster, het onderstaande commando in en duw daarna op Enter. De uitkomst is pc afhankelijk, maar belangrijk is .o.a. welke 'Preferred IPv4 adres/nummer actief is, zie bijlage.
Ipconfig /all
Hahahaha nee gelukkig nog toetje in the house 😜
Ok zal vanavond of morgen fftjes reageren en proberen
M'n jongste zoon is nu hier en zit achter de xbox on en die staat ook op het scherm van de computer.
Groetjes Richard
Als je het zwarte modem heb moet je de kabel NIET in poort 4 (2.5g) doen
@CobusR schreef:Als je het zwarte modem heb moet je de kabel NIET in poort 4 (2.5g) doen
Volgens de foto zit de switch ( zwarte kabel ) in poort 2.
@Richard LekxKun je in de netwerkinstellingen van de pc waar je geen internet op hebt controleren of je netwerkinstellingen wel op automatisch DHCP staan? Mogelijk dat deze ooit eens handmatig ingesteld zijn en niet meer overeenkomen met je huidige instellingen.
Ok bedankt zal ik ook eens controleren.
Waar kan ik dit vinden in de computer zelf bij netwerkverbindingen?
Groetjes Richard
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.