Goedemorgen mensen
Zijn er mensen die héél héél misschien mij kunnen helpen?
Ik heb sinds pas een tweede computer in het netwerk gezet om muziek te kunnen streamen.
Ik heb daarvoor een netwerk switch gebruikt maar de andere computer heeft geen internetverbinding met kabel ?🙈🤷🏻♂️
Alleen toegang in het ethernet 🤬
Met WiFi namelijk wel maar dat is niet de bedoeling want games updaten daar gaat traag als je weet wel !
Heeft er iemand een oplossing of idee hoe dat zou kunnen opgelost zou kunnen worden?
Alvast bedankt en fijne dag groetjes Richard
Opgelost! Ga naar oplossing.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en helpen @puppie @Pasi @Steefb @Jos P @CobusR @WimC als ik nog iemand ben vergeten bedankt 👌🏻💪🏻👍🏻
Het is opgelost 🥳🎉🎊
Die cat.5e patch cable ftp kabel was dus het probleem 🙈🤬
Ik heb een ziggo kabel aangesloten en die andere kabel in de andere pc en ha hoor werkt perfect.
Heb wel de modem opnieuw gereset Switch ff stroom eraf daarna computers opgestart.
Ben zo blij dat dit heeft geholpen ook fijn dat ik die kabel nog had.
Dit topic kan gesloten worden 👌🏻💪🏻👍🏻
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Richard Lekx schreef:Ipconfig/all uitgevoerd 😬
De eerste is pc zonder internetverbinding pc heb ik ook terug gezet naar het begin.
Dacht misschien is dat de oplossing maar nee helaas 🤬😔
Qua IP nummers zitten de beide pc's in dezelfde range. Tevens hebben ze de juiste gateway en zou internet beschikbaar moeten zijn.
De bovenstaande informatie kan alleen van de DHCP in de Ziggo Modem/Router komen, dus die verbinding is ook goed.
Had u de Ziggo Modem/Router al eens volledig gereset ?
Ps. IP op Automatisch is de juiste instelling.
Ja al eens gedaan en misschien wel meerdere keren.
Ik snap er echt geen hout van waarom dit niet lukt 😔
Misschien nogmaals resetten vanwege nieuwe Switch?
Ps. IP op Automatisch is de juiste instelling?
Dat staat al zo of kan ik dat ergens aflezen ?
Gebruik eens een andere netwerkkabel.
Welke lampjes branden er op de switch bij de stekkers?
** Moderator: opmaak aangepast **
@Richard Lekx schreef:Ja al eens gedaan en misschien wel meerdere keren.
....
Ik bedoel niet uit/aan, maar m.b.v. de reset knop achterop de Ziggo box.
Alle lampjes branden en de kabel is splinternieuw U/UTP Cat 6 kabel
Ja dat bedoel ik ook 😉
Zit er nog verschil in kabels?
De nieuwe kabel op pc zonder internetverbinding zit een nieuwe kabel U/UTP Cat 6 kabel.
Op de pc met internetverbinding voor streamen zie ik nu dat het een cat.5e patch cable ftp is.
Die heb ik gekregen van een maat.
Kan dat een probleem opleveren?
Je kan het in ieder geval proberen om even een andere te testen.
@Richard Lekx schreef:Zit er nog verschil in kabels?
De nieuwe kabel op pc zonder internetverbinding zit een nieuwe kabel U/UTP Cat 6 kabel.
Op de pc met internetverbinding voor streamen zie ik nu dat het een cat.5e patch cable ftp is.
Die heb ik gekregen van een maat.
Kan dat een probleem opleveren?
Nee, eigenlijk moet iedere kabel wel verbinding maken, alleen de snelheid waarmee verschilt.
Maar aangezien beide pc's verbinding hebben met de DHCP in de Ziggo Modem/Router, zouden de kabels dus goed moeten zijn, want er is een verbinding met de ZMR.
Het zou een windows dingetje kunnen zijn, waarom 1 pc wel en de andere geen internet verbinding heeft.
Maar ik heb zo ( op afstand ) ook even geen idee meer...
Ok ik ga nog even een andere kabel morgen testen die ik van ziggo heb gehad.
Die ftp kabel er even uit kijken wat dat doet als ik de nieuwe kabel en die van ziggo test.
Tja dat kan het zijn Windows probleem 😢
Misschien op de andere Linux gooien om muziek te streamen zou dat kunnen?🤔
en de pc rechtstreeks verbinden met het modem van ziggo wil ook niet werken?
Kun je een foto van je netwerk adapter hier plaatsen. En dan van de pc die het niet doet.
Heb je de probleem oplosser al eens gedraaid en o ja welke fouten krijg je dan.
Ik heb een andere gehaald want die oudere was uit 2010 en 100 mbps.
Ik heb nu een tp-link SG105S foto zal ik erbij doen.
Volgens mij wel maar zal morgen nog eens proberen maar volgens mij kwam er weinig uit.
Ga nu slapen morgen hopelijk een oplossing 🙏🏻 😅😢
Ik wil graag iedereen bedanken die mee denkt en hopelijk tot een oplossing komt 🙏🏻
Heb je je computer al eens echt opnieuw gestart?
Dus niet uit en aan, maar via ''start'' ''rechtermuisknop'' opnieuw starten.
Andere manieren zijn vaak een soort slaapstand.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en helpen @puppie @Pasi @Steefb @Jos P @CobusR @WimC als ik nog iemand ben vergeten bedankt 👌🏻💪🏻👍🏻
Het is opgelost 🥳🎉🎊
Die cat.5e patch cable ftp kabel was dus het probleem 🙈🤬
Ik heb een ziggo kabel aangesloten en die andere kabel in de andere pc en ha hoor werkt perfect.
Heb wel de modem opnieuw gereset Switch ff stroom eraf daarna computers opgestart.
Ben zo blij dat dit heeft geholpen ook fijn dat ik die kabel nog had.
Dit topic kan gesloten worden 👌🏻💪🏻👍🏻
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.