1
Vraag
2
Reageer en help mee
G.A.L.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe zorg ik ervoor dat álle bestanden worden gescand met Safe Online?

Sinds 6 oktober wordt op onze mobiele telefoons bij het scannen met Safe Online nog maar beperkt gescand. Dat houd in dat voorheen op mijn telefoon pakweg 30.000 bestanden werden gescand en nu nog slechts 336 bestanden.

De telefoons zijn niet opgeschoond (zoals door de Ziggo Helpdesk werd geopperd).

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Op mijn computer kan ik kiezen tussen een snelle scan en een volledige scan, op de telefoon versie kan ik deze optie niet vinden.

Misschien toch iets met een instelling ergens die ik niet ken?

Hopelijk dat iemand mij kan helpen.

BVD.

Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Uitgelicht
Ankover

Level 9
  • 288Reacties
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

Handmatige scan starten:

• In het 1e scherm klik je op [virussen en bedreigingen]
  • Dan klik je op de grote ronde knop [scannen]

Er gaat een teller lopen en bij 100% verschijnt het scanresultaat.

SafeOnline1.jpegSafeoOnline2..jpeg

**mod edit**

41 Reacties 41
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@G.A.L. 

Bent u wel in bezit van Safe Online XL

Schermafbeelding 2023-10-17 om 07.28.01.png

En anders even de installatie opnieuw doen alsvolgt:

Ziggo Safe Online

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

Safe Online Tussen Oplossing

Wat je nog zou kunnen proberen is inloggen via deze directe link: https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/ziggo_sa/

Als dit wél werkt is dat voor nu een mooie tussen oplossing.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14219Posts
  • 1183Oplossingen
  • 6216Likes

Hey @G.A.L. . Is het gelukt? 🙂 

G.A.L.
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee helaas nog niet gelukt.

Div malen F-Secure verwijderd, vervolgens de oude licentie ingetrokken en opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.

Bij instellingen is alleen mijn naam te veranderen en verder niets.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14219Posts
  • 1183Oplossingen
  • 6216Likes

@Dave . Heb jij nog ideeën? 🙂 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@Lycke  Ik heb nog geen oplossing omdat ik ergens naar op zoek ben van je mede collega, jammer heeft @G.A.L.  hier nog niks aan. Enige wat ik wel kan melden is dat de update via F-Secure ergens iets niet helemaal goed gaat. Ik ben nog even aan het speuren, ik kom er op terug.

G.A.L.
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo.

Even een update.

24/10 om 14.40 uur +/-  40 (jawel 40) meldingen van scan voltooid maar 0 bestanden gecontroleerd.

Mss kunnen jullie hier nog iets mee.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@G.A.L. Mag ik vragen welke Telefoon en Computer je gebruikt, dan zou ik het kunnen reproduceren.

Android en MacOS en IOS kan ik reproduceren.

G.A.L.
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave.

Het gaat om een android tel en een windows comp.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

@Dave heb jij een check kunnen doen met Safe Online op Android? 

Ankover

Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

Screenshot_20231102_161322_Ziggo Safe Online.jpg

Screenshot_20231102_161253_Ziggo Safe Online.jpg

@Jos ik heb hetzelfde. Als ik terug kijk is dit sinds 6 oktober. Getest op een Android telefoon (Samsung).

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

Ik ga dat nu even doen @Jos  had gister lange dag gehad, zal je vast gehoord hebben en ben op tijd me bed in gegaan. Maar ik zal zo de scan even doen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 210Oplossingen
  • 728Likes

@Dave Ik heb helaas niets gehoord over gisteren, al kan ik me wel heel goed voorstellen dat het een lange dag was! Rustig aan doen, we zien je reactie en resultaat van deze check graag tegemoet. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@G.A.L.  en voor @Jos 

Heb even alles gedaan op mijn Samsung Galaxy Tab A7 en zo ziet het er uit bij mij

Heb alleen me naam wel even weggehaald, achternaam is niet zo belangrijk, maar zo zijn de instellingen op me tablet en kan je instellingen doen, of hij gaat naar je Browser voor veilig bankieren en kan je daar dus de App mee toevoegen, en toevoegen van andere apps apparaten staat ook op de foto.

Screenshot_20231102_170055_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_170618_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_170625_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_170722_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_170746_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_171031_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_171043_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_171107_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_171122_Ziggo Safe Online.jpgScreenshot_20231102_171150_Ziggo Safe Online.jpg

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24246Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7784Likes

@Jos  schreef:

@Dave Ik heb helaas niets gehoord over gisteren, al kan ik me wel heel goed voorstellen dat het een lange dag was! Rustig aan doen, we zien je reactie en resultaat van deze check graag tegemoet. 

Ik had een Experience Day met de Chef Henk en Hendrik Jan, en collega's, kan er niet meer over kwijt maar misschien brand het lampje, anders mag je altijd PB sturen 😉

Ankover

Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

@Dave Ik heb alles precies staan als bij jou. En sinds 6 oktober worden er opeens veel minder bestanden gescand. (Overigens werkt het scannen bij nieuwe app installeren nog wel.)

Garihd

Level 17
  • 2770Posts
  • 87Oplossingen
  • 1579Likes

Hoogstwaarschijnlijk worden alleen nieuwe of gewijzigde bestanden gescand.

Klopt zoals dat heet de checksum hoeft er niks te worden gecontroleerd.

Aan de andere kant als er gekozen wordt voor volledige scan zou alle bestanden gescand moeten worden. Als deze optie ontbreekt in de Android app dan is dat er uitgehaald.

Dit is gebaseerd op hoe virus scanners in het algemeen werken.

Ps Safe Online XL houd alleen in dat men meer toestellen kan aanmelden.

G.A.L.
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

het zelfde gaat idd voor mij ook op.

Ankover

Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

@Garihd ik vermoed dat het niet alleen de gewijzigde bestanden scant. Ik heb vanmorgen een handmatige scan gedaan en vanmiddag een automatische scan. In beide gevallen 395 bestanden en 190 apps.

Foto's zouden ook gescand moeten worden toch? Foto's die ik zelf maak, Foto's die ik krijg via bijvoorbeeld whatsapp etc. En dan elke foto als uniek bestand? Ik heb veel meer foto's op mijn telefoon staan en vandaag ook via WhatsApp Foto's toegestuurd gekregen. Dan zou je toch verwachten dat de teller verandert? 

Garihd

Level 17
  • 2770Posts
  • 87Oplossingen
  • 1579Likes

@Ankover dat is inderdaad een logische gedachtegang.

Staan die foto's op de telefoon zelf of een geheugenkaart en is safe online zo ingesteld dat de geheugenkaart ook wordt gescand en is er een optie waar men kan aangeven welke type bestanden niet worden gescand? Ik kon die instellingen niet terugvinden op de afbeeldingen die Dave heeft gedeeld.

Ik zie alleen dit en daar worden alleen nieuwe apps en bestanden genoemd.

Screenshot_20231102_202628_Chrome.jpg

Verder heeft de mobiele versie een handmatige scan mogelijkheid want daar gaat de vraag van @G.A.L. over. Ik lees tot nu toe dat alleen de pc versie die functie heeft. Ik lees diverse goed bedoelde reacties maar zelfs van de Ziggo moderatoren geen antwoord op een heel simpele vraag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic