1
Vraag
2
Reageer en help mee
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

Hoe zit jullie netwerk in elkaar?

All,

 

In mijn Meterkast → ConnectBox ( Wifi uit , DHCP aan 192.168.178.X ) → Kabel Cat 5E → C7 - 1 op WAN poort ( Wifi uit ~ DHCP aan {192.168.0.X } ) met daarop de Hoofd Deco M4 { AP } en een Gigabit switch voor de Medianext / IP gadgets & TV. 

C7 -1 Kabel Cat 5E  Zolder C7 - 2 op standaard netwerk LAN port ( WiFi uit - WAN leeg - DHCP uit ) → met daarop een 2de M4 & Tweede {ander merk } afgescheiden mesh netwerk en tevens bekabeld intern netwerk ( Computers / Nas systemen )

In mijn Schuur de 3de Deco, die Draadloos connect op Zolder ( + 25 meter ).

 

Alles werkt als een tierelier, inclusief het 2de mesh netwerk, alleen de Smartwifi App laat het beetje afweten 🤔

Let wel, geen commentaar alleen nieuwsgierig over de App.

 

Hoor graag jullie reactie 😁

 

 

Vriendelijke groet,

 

Bam

 

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi app is in onder andere bedoeld om te kijken hoe je wifi is in huis.

Maar dat werkt alleen als er wifipunten zijn zonder mesh, want niet b.v. je mobiel maakt verbinding met het dichtstbijzijnde wifipunt, maar het mesh systeem kijkt of overspringen noodzakelijk is.

Dat wil zeggen als je met de SmartWifi pods en/of de Deco's een mesh netwerk hebt, dat het vrijwel niet mogelijk is om een Thuisscan uit te voeren, want als je niet ver genoeg af bent van een ander wifipunt, laat het mesh systeem je niet overspringen naar het dichtstbijzijnde wifipunt.

De SmartWifi app werkt sowieso niet samen met de Deco's.

 

Daarnaast is de SmartWifi app ervoor om je modem in de SmartWifi stand te zetten met de witte wifiboosters en de wifiboosters via de stroom, zij krijgen dan allemaal hetzelfde SSID/wifinaam en beveiligingssleutel.

En om de de SmartWifi pods te installeren en te kunnen zien met welke SmartWifi pod een apparaat verbonden is.

BAM
Topicstarter
Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Bert ,

 

Geheel duidelijk maar onlogisch.

 

Je dient je CB op Router en WiFi actief te hebben voor je thuisscan.

Echter dan geldt het dus enkel voor de oude Pods via Stroom en de Nieuwe Hexavorm pods.

 

Van die dingen genoeg gezien dat die niet 'automatisch' het bestaande SSID & WW overnamen.

De C7 boosters zijn weer een boekje op zich.

Dus uitbreiding van producten en diensten sluiten niet aan op de App ( mijn mening 😋 )

 

Butt any cow Hoe ziet jouw netwerk eruit  😁

 

 

Dank & groet,

 

Bam

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BAM De C7 heb ik ook een paar jaar gehad, maar dat was/is een drama als je IPv6 op je modem hebt, die gaat zelf allerlei verbindingen maken die niet werken.

Op IPv4 only werkte die redelijk, in de loop van de tijd wel een paar keer van de stroom moeten halen en een paar keer een volledige reset.

 

Was blij dat de witte Compal wifiboosters kwamen en samen met de wifiboosters via de stroom een behoorlijk goed wifi netwerk. in huis beneden boven en in de tuin.

De SmartWifi app gebruikt met 2 witte wifiboosters en 2 wifiboosters via de stroom en die kregen allemaal dezelfde SSID/wifinamen bij het activeren van SmartWifi.

 

Nu heb ik de Connectbox Giga met 2 Hexavorm pods en na het activeren van de SmartWifi de pods geïnstalleerd en in de app is te zien met welke pod welk apparaat verbinding heeft en heb eenzelfde dekking met een veel hogere snelheid dan eerder met al die wifiboosters en wat nog belangrijker is, veel stabieler.

Eerder met lang Teamviewer gebruik en lang Teams gebruik, de laptop altijd een bekabelde verbinding.

Nu al bijna een jaar alleen via wifi een verbinding op de laptop met dezelfde omstandigheden en niet meer de neiging gehad om de laptop bedraad aan te sluiten.

BAM
Topicstarter
Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Bert 

 

Zelfs met die twee C7 zie ik er maar 1.

Die app is prima voor starters 😏

 

Ik heb op de C7's nu de originele software draaien en werken inderdaad prima op IP 4.

Daarom voor de goede orde V6 de nek omgedraaid op beide C7's.

 

Ook niet voor de standaard gebruiker is de scheiding tussen werk en privé netwerk ( vast / 2 x Wifi netwerk ).

 

Mogelijk gaan andere leden nog reageren 😁

 

 

Groet,

 

Bam

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Mijn netwerk: Ubee1318ZG in bridge, edgerouter lite, met main LAN, guest vLAN en iot vLAN, daarachter een TP-link managed switch, daarachter 2-tal ubiquiti accespoints en nog 2 kleinere switches waarvan 1 met PoE voor de accespoints. En natuurlijk de nodige clients.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn netwerk wat ik best wel goed vind 😄

 

ubee 1318zg in bridge modus 

lange cat 7 kabel via het plafond naar de woonkamer naar een netgear r7800 met custom openwrt firmware

https://forum.openwrt.org/t/ipq806x-nss-build-netgear-r7800-tp-link-c2600-linksys-ea8500/82525

en van daaruit weer ethernet kabels verschillende types

1 cat 7 naar me computer

en 1 cat7 naar me xbox series s console

en voor de rest 1 cat 5e zal het zijn naar me hue bridge

en de nodige wireless clients

mooi hoe je alles kan zien in openwrt

 

 

robinjoo19_0-1650841937733.png

 

 

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ubee 1318ZG in bridge

Netgear XR700 router, verbonden met LAN dmv 10Gbit DAC

Netgear MS510TXUP 2,5/5/10Gbe centrale switch

1x 10Gbit naar PC

1x 10Gbit + 1x 2,5Gbit naar server met NVME RAID cluster / VM's / Plex / Pihole / WireGuard VPN etc.

Verschillende TV / Playstation etc op 1Gbit 

3x IoT controllers op de 1Gbit poorten van de router. 

esprito

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De smart wifi app, zeker in jouw situatie, met meerdere type access points is het nutteloos. De app is vooral gebouwd rondom smartwifi modem en wifipods

 

Mijn set up is simpel, Modem in de meterkast, utp naar de WK en boven. Access points bedraad aangesloten.

Waar een netwerk kabel in kan, zit een netwerk kabel in. Pc, tv, apple tv, game consoles etc.

Verder wordt wifi vooral gebruikt op mobiele toestellen - smartphones, notebooks etc.

 

1gbit netwerk switches met cat5e kabels. werkt voor nu nog prima

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic