dgwdekker

Ontdekker
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe ziet de aansluiting eruit?

Hoi! Mijn internet en tv werkt naar mijn idee prima, maar ik zit wel met een vraag over mijn aansluiting.

 

Via de volgende link is het mogelijk om de stappen te doorlopen voor het installeren van internet: https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/

 

Mijn hoofdaansluiting van ziggo zit in de meterkast. In het stappenplan wordt vervolgens gevraagd hoe deze eruitziet. Nu kan ik alleen mijn situatie niet herkennen in het overzicht met opties.

 

Zie afbeelding voor aansluiting in mijn meterkast. De aansluiting gaat via een koppelstuk direct naar de woonkamer. Daar zit vervolgens een aansluiting met POA verdeler 1. Deze is vervolgens verbonden met de modem en mediabox van Ziggo die ook in de woonkamer staan. In de meterkast is ook nog een splitter te vinden (zie foto) maar die is nu niet gebruikt.

 

Mijn vraag is eigenlijk: is dit een gangbare/aan te raden manier van aansluiten? Mijn internet en tv werkt volgens mij prima, maar misschien is het het proberen waard om modem in meterkast te installeren? En hoe doe ik dat in deze situatie?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 55072Posts
  • 3586Oplossingen
  • 13106Likes

Als alles nu goed werkt, zou ik niets veranderen, het kan alleen slechter worden en je modem staat nu in de woonkamer, als die in de meterkast staat, dan heb je mogelijk nog een extra wifipunt nodig voor hetzelfde goede internet.

 

Mocht je ooit een ander abonnement nemen met een uitgebreidere mediabox of sneller modem, dan zal de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt wel aangepast moeten worden en het modem mogelijk naar de meterkast verhuizen.

 

Maar tot die tijd: if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bert
Super Expert
Super Expert
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 55072Posts
  • 3586Oplossingen
  • 13106Likes

Als alles nu goed werkt, zou ik niets veranderen, het kan alleen slechter worden en je modem staat nu in de woonkamer, als die in de meterkast staat, dan heb je mogelijk nog een extra wifipunt nodig voor hetzelfde goede internet.

 

Mocht je ooit een ander abonnement nemen met een uitgebreidere mediabox of sneller modem, dan zal de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt wel aangepast moeten worden en het modem mogelijk naar de meterkast verhuizen.

 

Maar tot die tijd: if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic