Hoi! Mijn internet en tv werkt naar mijn idee prima, maar ik zit wel met een vraag over mijn aansluiting.
Via de volgende link is het mogelijk om de stappen te doorlopen voor het installeren van internet: https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/
Mijn hoofdaansluiting van ziggo zit in de meterkast. In het stappenplan wordt vervolgens gevraagd hoe deze eruitziet. Nu kan ik alleen mijn situatie niet herkennen in het overzicht met opties.
Zie afbeelding voor aansluiting in mijn meterkast. De aansluiting gaat via een koppelstuk direct naar de woonkamer. Daar zit vervolgens een aansluiting met POA verdeler 1. Deze is vervolgens verbonden met de modem en mediabox van Ziggo die ook in de woonkamer staan. In de meterkast is ook nog een splitter te vinden (zie foto) maar die is nu niet gebruikt.
Mijn vraag is eigenlijk: is dit een gangbare/aan te raden manier van aansluiten? Mijn internet en tv werkt volgens mij prima, maar misschien is het het proberen waard om modem in meterkast te installeren? En hoe doe ik dat in deze situatie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als alles nu goed werkt, zou ik niets veranderen, het kan alleen slechter worden en je modem staat nu in de woonkamer, als die in de meterkast staat, dan heb je mogelijk nog een extra wifipunt nodig voor hetzelfde goede internet.
Mocht je ooit een ander abonnement nemen met een uitgebreidere mediabox of sneller modem, dan zal de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt wel aangepast moeten worden en het modem mogelijk naar de meterkast verhuizen.
Maar tot die tijd: if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als alles nu goed werkt, zou ik niets veranderen, het kan alleen slechter worden en je modem staat nu in de woonkamer, als die in de meterkast staat, dan heb je mogelijk nog een extra wifipunt nodig voor hetzelfde goede internet.
Mocht je ooit een ander abonnement nemen met een uitgebreidere mediabox of sneller modem, dan zal de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt wel aangepast moeten worden en het modem mogelijk naar de meterkast verhuizen.
Maar tot die tijd: if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.