Connectbox V2 in gebruik genomen. Het plan om namen te wijzigen in het startpagina-overzicht van de modemstatus lukt niet. Namen en pictogrammen zijn niet 'klikbaar'.
Opgelost! Ga naar oplossing.
In het modem zijn de namen niet meer te wijzigen, wél in de Ziggo SmartWifi app of https://smartwifiweb.ziggo.nl
* Bericht aangevuld door moderator *
Stap 1: Inloggen met je Mijn Ziggo gegevens
Stap 2: Klik op het betreffende apparaat
Stap 3: Klik naast de naam rechts op het schrijf/bewerk icoontje
Stap 4: Pas de naam van het apparaat aan en sla deze op
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De node-namen worden niet bedacht / gegenereerd door de Connectbox; de CB geeft de node-namen weer waarmee de afzonderlijke devices zich op het netwerk hebben gemeld.
Waarom zou je dat willen (als het kan). Je zit toch niet de hele dag in het modem te kijken.
Je zou de namen moeten kunnen aanpassen via SmartWifi web.
In de SmartWifi web omgeving had ik de namen van de apparaten 'al' een herkenbare naam gegeven.
Omdat het kon bij de witte Connectbox en 'ook' aangegeven staat bij zwarte Connectbox maar niet werkt.
Goedemorgen @jswdgrt ik ben even nieuwsgierig 🙂 want deze conversatie heeft een open einde. Is het inmiddels gelukt met de Connenctbox of heb je vanuit hier nog assistentie nodig?
Nee is niet gelukt, optie staat aangegeven bij de zwarte Connectbox maar werkt niet./J
Je kan als je inlogt http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1 op je modem de voorpagina namen veranderen, je kan ook eerst naar verbonden apparaten daar ip en dan kijken welk dit is en de naam veranderen. Let wel, het vasthouden kan maar de Connect Box v2 kan ze ook weer verliezen, dus als wilt doen ok, maar het kan.
Bij mij lukt het niet namen te wijzigen in het startpagina-overzicht van de modemstatus. Namen en pictogrammen zijn niet 'klikbaar'. Bij Dave! lukt dit wel?
In het modem zijn de namen niet meer te wijzigen, wél in de Ziggo SmartWifi app of https://smartwifiweb.ziggo.nl
* Bericht aangevuld door moderator *
Stap 1: Inloggen met je Mijn Ziggo gegevens
Stap 2: Klik op het betreffende apparaat
Stap 3: Klik naast de naam rechts op het schrijf/bewerk icoontje
Stap 4: Pas de naam van het apparaat aan en sla deze op
is idd niet meer mogelijk en zal waarschijnlijk ook niet meer gefixt worden, daarom idd smart wifi app/website gebruiken
@jswdgrt het heeft bij mij gewerkt tot ik over ging op de Sagemcom, daarna kon het nog, ik weet niet beter of het nog kon, maar als @Bert ( zonder aanval ) aangeeft dit niet meer mogelijk is, dan geef ik hem de voordeel die weet meer van de modems en instellingen. Ik doe er bijna niks mee alleen IP vastzetten voor 1 apparaat en dat is het. Bij deze heeft @Bert het juist en voor mij weer een weet 😊
Deze melding krijg ik na doorklikken naar Smartwifi (standaard zwarte box, net nieuw)
Je SmartWifi modem lijkt niet correct verbonden.
Je SmartWifi modem lijkt niet goed te werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.