Vraag
Reacties
Oplossing
Random
Level 16

Hoe wifi dekking het beste te verbeteren op bovenverdieping?

Ik ben niet zo thuis in de Ziggo aparatuur ik gebruik zelf thuis Ubiquiti AP's met een pfSense router. Ik heb in de 20 jaar dat ik klant ben van Ziggo altijd eigen aparatuur gehad.

Nu zat ik zonet met mijn moeder te appen en merk dat ze thuis mijn apps lastig ontvangst dus ik vraag aan haar hebben jullie een slechte wifi verbinding? Ze antwoord bevestigend.

Ik ben nog niet bij hun geweest om te kijken of ze misschien last van inteferentie o.i.d. hebben dus dat ga ik nog doen maar toch vast aan jullie de vraag wat jullie advies is als mijn moeder bv boven een betere dekking wil hebben. Wat is hier de beste oplossing voor en niet te duur. Modem/router die ze heeft is een Technicolor TC7210. Dit lijkt me een prima modern ding gezien de specs ervan.

Boven is tevens bekabeld netwerk beschikbaar maar het draadloos zou daar stuk beter mogen. Wat is hier de beste oplossing voor die vooral ook betaalbaar is?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Geen probleem dat je om advies vraagt, juist hartstikke top dat je dit voor haar doet!??

Als ik het goed begrijp komen de berichten ook vertraagd binnen terwijl ze de telefoon gebruikt? Zo ja, dat heeft dan in ieder geval niet met het issue te maken wat in het genoemde topic naar voren komt.

Het pas weer een goede WiFi verbinding krijgen wanneer de telefoon weer gebruikt wordt, is vaak ook een optie die je kunt instellen in de telefoon bij energiebesparing of bij de WiFi instellingen. Loop die instellingen dus voor de zekerheid ook even langs 🙂

Om het netwerk te vergroten, zou ik geen repeater/versterker gebruiken. Deze zijn goedkoper, maar de werking is ook absoluut minder. Je kunt dan het beste een accespoint nemen. Ziggo heeft er 2, eentje die met het modem verbonden moet zijn middels een internetkabel en eentje die via het stopcontact gaat. Je kunt ze kopen, maar ook huren.
Het voordeel van huren, is dat je er de gehele huurperiode garantie op hebt in plaats van de gebruikelijke 2 jaar.
Zie hier voor meer info.

Groeten!

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Guido,

Wat moet er zoal verbeterd worden?
Is de WiFi dekking niet zo goed? Is het traag?
Of heeft ze toevallig dat de Whatsapp berichten (te) laat binnen komen?

In het laatste geval, zie dit topic. Een ander modem zal dan de uitkomst zijn.

Groet,
Evert
0 Kudos
Random
Level 16
Topicstarter
Ik herken dat verschijnsel ook wel op mijn netwerk als ik na een nacht niet actief te zijn geweest smorgens weer wat op de mobiel wil doen dan duurt het even voor de verbinding weer live is. Ik heb daar dan verder de hele dag geen last meer van totdat er langere tijd geen activiteit is geweest dan gaat de boel hier ook in sleep mode.

Ik was misschien ook wat voorbarig met advies vragen want ik heb het nog niet nader bekeken wat er nu eigenlijk aan de hand is. Zodra ik weer op bezoek ben bij mijn moeder dan kan ik eigenlijk pas meer zeggen.

Gezien dat mijn moeder eigenlijk voortdurend weg valt ook als ze gewoon wel actief is ook dan komen berichten gewoon later pas binnen. Ik heb het vermoeden zodra ze het toestel oppakt dat dan het signaal sterker word en dan pas weer verbinding krijgt dus zou zomaar interferentie met naburige wifi signalen kunnen zijn vermoed ik.

Ik denk dat ik dat wel opgelost krijg maar dan staat nog steeds de vraag hoe kan ik boven een betere dekking krijgen een tweede accesspoint aanschaffen of een repeater hoe zijn daar de ervaringen mee.

Ik moet rekening houden met een beperkt budget. Iik heb bij mezelf een wifi netwerk dat ik zo groter en kleiner kan maken door AP´s bij te plaatsen enfin je kent unifi wel denk ik.

Ik heb dus totaal geen evaring met die thuis routers repeaters etc. misschien heb je tips wat dit betreft.

En sorry als ik misschien wat voorbarig ben met hier advies vragen als ik nog niet precies de situatie heb kunnen bekijken. Ik gebruik bij mijn moeder de wifi nooit dus mij is het nooit eerder opgevallen tot vandaag,
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Geen probleem dat je om advies vraagt, juist hartstikke top dat je dit voor haar doet!??

Als ik het goed begrijp komen de berichten ook vertraagd binnen terwijl ze de telefoon gebruikt? Zo ja, dat heeft dan in ieder geval niet met het issue te maken wat in het genoemde topic naar voren komt.

Het pas weer een goede WiFi verbinding krijgen wanneer de telefoon weer gebruikt wordt, is vaak ook een optie die je kunt instellen in de telefoon bij energiebesparing of bij de WiFi instellingen. Loop die instellingen dus voor de zekerheid ook even langs 🙂

Om het netwerk te vergroten, zou ik geen repeater/versterker gebruiken. Deze zijn goedkoper, maar de werking is ook absoluut minder. Je kunt dan het beste een accespoint nemen. Ziggo heeft er 2, eentje die met het modem verbonden moet zijn middels een internetkabel en eentje die via het stopcontact gaat. Je kunt ze kopen, maar ook huren.
Het voordeel van huren, is dat je er de gehele huurperiode garantie op hebt in plaats van de gebruikelijke 2 jaar.
Zie hier voor meer info.

Groeten!
0 Kudos
Random
Level 16
Topicstarter
Bedankt Evert, hier kan ik verder mee.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Top!

Ik ben benieuwd hoe je het gaat verbeteren en of de verbetering ook echt helpt! 🙂
0 Kudos