Hi All,
Ik heb mijn ziggo connectbox van bridge mode af laten halen om deze nu als modem/router te gaan gebruiken. Ik wil nu een aantal zeken die ik voorheen in mijn router had ingesteld aanpassen in het ziggo modem. Zo wil ik alleen toegang verlenen aan bij mij bekende apparaten (obv MAC) en alle nieuwe of overige standaard geen toegang.
Het ziggo modem heeft daarvoor in het menu Draadloos-beveiliging een aantal opties, daar staat: "Hier kun je wifi-apparaten toestaan of weigeren op basis van het MAC-adres." Maar wanneer ik deze op "blokkeer" zet, lijkt geen enkel apparaat meer toegang te krijgen, ook niet als deze op de whitelist is opgenomen. Zet ik deze op "toestaan" dan lijken alle apparaten direct toegang te krijgen...
Ik snap de instelling (draadloos/beveiliging) niet. ik kan nergens een goede handleiding van deze menu keuze vinden. Wie weet er meer ?
groet,
Ronald
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beveiliging MAC filtering is er om een apparaat te blokken op bepaalde tijden of op bepaalde tijden te blokken of de toegang toe te staan, denk aan kinderen waarvan je de verbinding wilt blokken gedurende een bepaalde tijd.
Draadloos MAC filtering: Hier kun je wifi-apparaten toestaan of weigeren op basis van het MAC-adres.
Het is er voor blokken op wifi 2,4 en/of 5 GHz of op beiden.
De functie die je wenst om alle nieuwe geen toegang te verlenen heeft de Connect box niet.
De Connect box heeft geen uitgebreide router functies.
Wil je meer / andere routerfuncties dan is het aan te bevelen om een eigen router achter het modem te plaatsen die de functies heeft die je wenst en het modem in bridge te zetten, dan is je eigen router volledig de baas van je interne netwerk.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beveiliging MAC filtering is er om een apparaat te blokken op bepaalde tijden of op bepaalde tijden te blokken of de toegang toe te staan, denk aan kinderen waarvan je de verbinding wilt blokken gedurende een bepaalde tijd.
Draadloos MAC filtering: Hier kun je wifi-apparaten toestaan of weigeren op basis van het MAC-adres.
Het is er voor blokken op wifi 2,4 en/of 5 GHz of op beiden.
De functie die je wenst om alle nieuwe geen toegang te verlenen heeft de Connect box niet.
De Connect box heeft geen uitgebreide router functies.
Wil je meer / andere routerfuncties dan is het aan te bevelen om een eigen router achter het modem te plaatsen die de functies heeft die je wenst en het modem in bridge te zetten, dan is je eigen router volledig de baas van je interne netwerk.
Als dit te maken heeft met de 20 verbonden apparaten op je modem in je andere topic:
20 onbekende verbonden apparaten - Ziggo Community
, dat zijn waarschijnlijk reserveringen van je Mediabox XL die je met een netwerkkabel aan je modem hebt verbonden.
Dan heb je 2 modems en 2 routers met 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges met allerlei problemen tot gevolg voor je mediabox XL en je netwerkverbindingen.
Verbreek de verbinding en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een beide verse netwerk startup.
Nee, MAC filtering vraag staat los van de " 20 verbonden apparaten" vraag
maar als ik het goed begrijp moet ik de Media XL box niet het netwerk koppelen...
@RNLD schreef:
Nee, MAC filtering vraag staat los van de " 20 verbonden apparaten" vraag
maar als ik het goed begrijp moet ik de Media XL box niet het netwerk koppelen...
Absoluut niet koppelen die twee, het modem en de DHCP server van de Mediabox XL zijn voor alle functies behalve live TV, zonder internet verbinding.
Dus, krijgt een apparaat wat je aansluit op je netwerk bedraad of via wifi een IP adres van je mediabox XL, heeft die geen internet verbinding.
En als de mediabox XL je modem als verbinding ziet, dan werkt live wel via je coax kabel, maar de rest van de functies kunnen haperen, niet werken, geen verbinding maken, blokken en piepen enz. enz. enz.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.