1
Vraag
2
Reacties
teuni244

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoe vraag ik een Ubee modem aan?

IK heb steeds wegvallend internet zowel wifi als bedraad. Er is n monteur geweest die verschillende zaken getest heeft. Ook heb ik hem laten zien hoe ik de modem kan laten uitvallen. Vervolgens ook een nieuwe modem van hetzelfde type toegestuurd gekregen en geinstalleerd. Nu heb ik een Dell notebook en lees ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Vaak opgelost door een Ubee modem. Dat er geen wifi op mocht zitten is geen probleem, ik heb nog n router.

Voorbeeld wanneer de huidige modem zich reset (lampjes beginnen te knipperen). ==> ik wil inloggen bij mijnoverheid en vervolgens dien ik DIGID te openen. Modem reset zich 9 van de 10 keer. P.s. realiseer u dat dit ook met andere links gebeurd. erg irritant en voor mij ondanks geduld nog steeds niet opgelost.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, goededag.

Ik heb nu inderdaad een Ubee modem ontvangen en geinstalleerd. Alle problemen zijn opgelost.

Ik wilde je dit even terug koppelen.

Ontzettend jammer dat dit niet eerder heb gekregen, hetgeen me een hoop ergernis en werk had gescheelt.

 Fijne dag verder en nogmals bedankt.

 

Groet Frans

Bekijk in context

53 Reacties 53
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Naar mijn mening staan deze in mijn profiel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

***Niet meer relevante tekst verwijderd.***

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@teuni244 Wat een vreemd probleem! Ik kan zo snel geen notitie van de monteur terugvinden. Wat was de conclusie van de monteur? 

 

 

Ik ga er vanuit dat de aansluiting nu helemaal in orde is. 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Monteur heeft eerst het kastje op de muur vervangen, modem gereset, diverse keren op hetzelfde moment de snelheid getest.  (Op meerdere tabbladen). Alles zou in orde moeten zijn. Indien problemen blijven bestaan moest ik opnieuw contact opnemen. Ik kreeg echter een sms waarop ik gereageerd heb. Vervolgens modem ontvangen en oude geretournerrd. ECHTER heeft niet geholpen.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Lotte, dank voor je reactie. Het probleem is niet echt vreemd. Ik heb zelf d3ze site gelezen dat er veel klachten zijn. Omdat men veelal thuis ging werken met de laptop van het werkkwam dit naar voren. De combinatie dell en bestaande modem gaat niet samen volgens de info. Na het vervangen van de modem naar een ubee was het probleem weg. Vandaar mijn vraag hoe kom ik ook hieraan. Groet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je gebruikt een eigen router

staat je modem in bridge mode?

 

met een eigen router lijkt het mijn sterk dat je last kunt hebben van die bug waardoor dell laptop niet online komt als die op de connectbox zit aangesloten gezien je eigen router voor het netwerk zorgt en de connectbox alleen een doorgeefluik is zou je dat probleem niet moeten hebben

 

als je router in acces point mode staat en de connectbox op router mode dan raad ik

je aan de connectbox in bridge mode te (laten) zetten en je eigen router te gebruiken als router

 

de ubee ubc1318zg is een zakelijk modem wat alleen bij hoge uitzondering aan particuliere geleverd woord

dat kan zijn bij een hoge latency of een gigabit verbinding die de snelheid niet behaald alle mogelijk oorzaken moet zijn uitgesloten en het aop moet vervangen zijn door een ziggo monteur indien die verouderd is ook mag er geen ruis op de coax zitten

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank voor je reactie. Ik gebruik geen router op dit moment. Kan deze morgen wel aansluiten. Ik heb echter duidelijk aangegeven dat de modem zowel in de wifi als bedraad uitvalt en dat deze gereset is door de monteur.Maakt geen verschil. 

Daarnaast kun je lezen wat Ziggo belooft als je in logt. Overal......etc. Dus misschien hoor ik bij die uitzonderingen. Nogmaals morgen zal ik mijn eigen router aansluiten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Daarnaast kun je lezen wat Ziggo belooft als je in logt. Overal......etc. "

Ziggo belooft niemand iets, alleen uitcoulance, als verder alles in het signaal in orde is, dan wordt er bij hoge uitzondering een Ubee gestuurd.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank voor je reactie. Zie de bijlagen. Ik heb tevens de historie erbij gezet, waarop je data kunt zien van net voor c.q. net na de herstart van de modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie flink wat ruis in je coax netwerk.

Bert_0-1628188770031.png

Via de 770 MHz

Bert_1-1628188832477.png

Woon je vlakbij de Noordzee?

Het is een typische offshore frequentie.

Ook KPN kan gebruik maken van deze frequentie.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ik woon in n appartementen complex in Nijmegen waar de meeste bewoners ziggo hebben. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Bert Dit is instraling van KPN 5G (downlink op 773 MHz). Ik vermoed dat de TV-kabel schuldig is.

 

Niet mijn bedoeling om dit topic over te nemen, overigens. 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe Alle tips zijn welkom, wie het beter weet, mag van mij zijn gang gaan.🙂

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goede avond allen. Ik zal morgen e.e.a. testen zonder de tv kabel. Dus verwijderd. Ik hou jullie op de hoogte. Echter ik heb ook ingelogd bij mijn beneden buurman (wifi) en hetzelfde gebeurde. Met zijn laptop geen last. Veelal gebeurd het overdag. Er staan op het appartencomplex ook zendmasten.

 

Ik kom terug n hou jullie op de hoogte. Groetjes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Als je gaat testen zonder de TV-kabel, verwijder dan eerst de splitter en sluit het modem direct op het AOP aan, anders blijft de installatie ruisgevoelig door de open aansluiting op de splitter.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Komt voor elkaar. Dank tot zover

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goede dag, vanochtend erg lang bezig geweest, omdat ik veelal moest wachten op terug keren van bruikbaar internet. Ik ben vanochtend gestart met de directe aansluiting op de AOB. Dus geen TV cq. splitter meer aanwezig. Alles wat ik gedaan heb is met mijn laptop via bedrade verbinding (wifi ingeschakeld).

Omdat het n lang verhaal is splits ik de diverse bevindingen.

De start om 0913 was al directt mis. Hiervan heb ik zowel voor als na het wegvallen downloads gemaakt.

Bij deze dus eerst de files voordat ik echt sites ging openen (met 0913 in file naam)

 

Vervolgens getracht ABP in te loggen met DIGID, ging gelijkt bij de allereerste keer al mis.  Na 4 minuten wachten was de restart van de modem voltooid en vervolgens ging het de 2e keer ook direct mis.

 

Zie vervolg max bijlages zijn beperkt

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Vervolg stap. Hetgeen mij opvalt is dat na de herstart de verbinding tot stand komt maar vervolgens meerdere keren achter elkaar kortstondig wegvalt. 

Hierbij de files van de 2e poging die mis gaat, direct na de eerste 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic