1
Vraag
2
Reacties
teuni244

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoe vraag ik een Ubee modem aan?

IK heb steeds wegvallend internet zowel wifi als bedraad. Er is n monteur geweest die verschillende zaken getest heeft. Ook heb ik hem laten zien hoe ik de modem kan laten uitvallen. Vervolgens ook een nieuwe modem van hetzelfde type toegestuurd gekregen en geinstalleerd. Nu heb ik een Dell notebook en lees ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Vaak opgelost door een Ubee modem. Dat er geen wifi op mocht zitten is geen probleem, ik heb nog n router.

Voorbeeld wanneer de huidige modem zich reset (lampjes beginnen te knipperen). ==> ik wil inloggen bij mijnoverheid en vervolgens dien ik DIGID te openen. Modem reset zich 9 van de 10 keer. P.s. realiseer u dat dit ook met andere links gebeurd. erg irritant en voor mij ondanks geduld nog steeds niet opgelost.

53 Reacties 53
teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Zo kan ik n og wel even doorgaan, echter besloot ik op n gegeven moment de wifi beide frequenties uit te schakelen en alleen nog bedraad te gebruiken. ==> direct meerdere keren een snelle verbinding met in dit geval ABP met gebruik van digid.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Vervolgens wifi beide frequenties weer aangezet, maar ook alle apparaten uitgelogd. modem nog steed direct op AOB. Laptop nog steeds bedraad verbonden. Ging gelijk weer mis waarbij er eerst een reset plaats vond en vervolgens een zeer onstabiel internet (aan uit aan uit met n frequentie van ongeveer 1 minuut)

Het lijkt er sterk op dat er iets van buiten af via de wifi verstoringen brengt. Zoals gisteren al vermeld met name merk ik dit in de ochten. (smiddag veelal niet op internet) 

 

Conclusie: indien ik een stabiele verbinding wil zonder elke keer een wegvallend internet dan dien ik de wifi uit te zetten. Ik heb niet geprobeerd om de beide frequenties om en om  uit te zetten. Het was inmiddels over 11 en ik had er schoon genoeg van.

 

Andere oplossingen zijn van harte welkom. tot zover 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik vermoed dat een nieuwe monteursafspraak noodzakelijk is of i.i.g. een uitgebreide, meerdaagse meting naar jouw modem vanuit Ziggo.

 

Bij directe aansluiting op AOP zie ik meteen ruis ontstaan in de downstream. Verder zie ik ook een consistent een afwijkende frequentie in de upstream voorkomen. Het lijkt erop dat ruis van buitenshuis op het AOP binnenkomt en de instabiele internetverbinding veroorzaakt. Wanneer het modem de internetverbinding opnieuw opbouwt, zal WiFi kortstondig uitgeschakeld worden.

 

20210806-01.PNG20210806-02.PNG

 

@Lotte Zou jij of een andere moderator dit verder willen oppakken?

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Met dank voor de reactie. Goed om te weten, indien men vanuit Ziggo wil meten, is dat ik momenteel n Asus router heb aangesloten en de ziggo wifi nog steeds uit staat. Tot nu toe gaat t perfect maar pas op de eerst volgende werkdag (maandag) kan ik goed vergelijken. Ik hou jullie op de hoogte over mijn bevindingen.

Fijn weekend

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ik kon e.e.a. niet weerstaan om te testen op zaterdag. Ondanks de ASUS router en de uitgeschakelde Ziggo connectbox wifi ging het toch weer mis. Zie de bestanden. O.a. kun je de angesloten situatie lezen in "beschrijving xxxx"

Jammer dat ik hiervoor mijn tethering van mijn mobiel (nog) steeds moet gebruiken. IK sukkel hier nu ruim 2 maanden mee. Laat svp weten wanneer er een monteur langs komt c.q. dat jullie kunnen meten en wat jullie van mij verwachten (inloggen op dezelfde manier ???)

Ik koppel n u de Asus weer af en schakel de Connectbox wifi weer in, zodat alles weer "normaal geinstalleerd is.

Fijn weekend

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @teuni244

 

Ik heb hier je modem uiteraard uitvoerig doorgemeten en de netwerken gecontroleerd. Alles ziet er qua signaal bij ons goed uit, ook vanuit de EV. Wij ontdekken geen ruis in de waardes.

Als je een monteur wenst dit terplekke te meten en beoordelen kan dat uiteraard. Als je akkoord bent met de voorwaarden ontvang ik graag een aantal data waarop jij aanwezig kan zijn.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank je wel voor je reply, echter stuur maar een monteur langs. Akkoord met voorwaarden. Internet valt gewoon uit. Was nog het geval net voordat ik je email ontving. Ik het nog files voor je gedownload.

Na terug keer van internet, valt de modem toch nog n keer of 4 uit zie de snapshots.

Gaarne in de ochtend omdat ik er dan zeker van ben dat het gebeurd. DE monteur die enkele weken geleden langs is geweest heeft dit allemaal zien gebeuren.

 

P.S. zelf met wifi uitgeschakeld in de connectbox vakt de internet verbinding weg. Ik weet niet op welke tijdstip je gemeten hebt, omdat s'avonds het minste gebeurd.

 

Met vriendelijke groet, Frans

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als je een laptop rechtstreeks via utp op de connectbox aansluit valt het internet dan ook weg?

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goede morgen, Ik ben begonnen met de vraag hoe ik aan een andere modem kom, daarna veel files gestuurd waaroop iets te ontdekken moet zijn.

Nogmaals samengevat:

Connectbox direct op AOP, Wifi connectbox uit, Wifi laptop uit. Enigste verbinding is laptop bekabeld met Connectbox (UTP). Bij openen in de internet browser van n 2e site (c.q. link) gaat het veelal mis. Dit gebeurde gisteren nog met simpel n ticket boeken op de Garuda website. De Connecvtbox start altijd weer op hetgeen 3 tot 5 min duurt, 10 min voordat ik weer een stabiele verbinding heb tot de volgende uitval.

 

Daarnaast gebeurd het af en toe ook terwijl ik niet met internet bezig ben, ik krijg dan een melding dat de verbinding van de bewakings camera uitgevallen is.

 

Ondanks alle goede bedoelingen en hulp, ben ik hier al geruime tijd mee bezig. Voor alsnog is uitsluitend tethering via mijn mobiele telefoon de enigste oplossing, indien ik belangrijke zaken moet doen via internet.

 

Stuur svp een UBEE modem, zodat dit op zijn minst uitgeprobeerd kan worden. Met vriendelijke groet. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@teuni244 Ik snap dat je nu een definitieve oplossing wilt! Ik heb de monteur ingepland op maandag 16-08-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

 

Op advies van de monteur kunnen we je altijd een UBEE modem opsturen. 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Lotte, met dank.

Is het mogelijk dat de monteur er vast 1 bij zich heeft, zodat we dit ter plaatse bij mij thuis kunnen testen. 

De uitval is simpel te simuleren. 

Ik wacht af. 

Groetjes

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@teuni244 Deze hebben ze helaas niet mee in de bus. Wel een vervangend modem. 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank je, echter Moden Connectbox is reeds vervangen enkele weken geleden.

 

Fijne avond

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Voor al degenen die mij geholpen hebben dank. IK laat u even de afloop weten.

Monteur is voor 2e keer geweest, alles doorgemeten, alles okay.

Indien ik 2 uur zou wachten zou de helpdesk van Ziggo de update hebben ontvangen incl verzoek tot levering van een Ubee modem. Achter Ziggo levert deze niet mee uit, ook niet een eventuele opvolger.

 

OPlossing is nu via telefoon, andere provider. Hetgeen wat ik nu nog zal trachten te testen is met een usb wifi dongel, dus niet via de interne wifi van mijn laptop. 

 

Mijn probleem blijft via Ziggo dus onopgelost ondanks de kreet " overal in huis een sterke wifi". Mogelijk is het signaal sterk maar wat heb je eraan als deze niet kan spreken met je Dell laptop.

 

Gegroet, 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @teuni244, wat jammer om te lezen dat het tot nu toe zo stroef verloopt, en dat je ook na meerdere monteurs dezelfde problemen blijft ervaren 😞 

Ik denk niet dat we veel opschieten met opnieuw een monteur aansturen, en dat je alleen goed met mobiele data kan werken is natuurlijk niet de oplossing. Als het mogelijk is om je eigen router aan te sluiten, wil ik je het Ubee modem toesturen zodat we deze kunnen testen. 

Zal ik dat voor je gaan regelen? 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goededag Marijn, Ik heb vanochtend de wifi usb besteld. Ga dit uit proberen, omdat dit het meest eenvoudige is. Mocht dit niet goed gaan dan kom ik maandag terug op jou oplossing. Installeren zou geen probleem moeten zijn. Tot nu toe dank.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @teuni244, dat is helemaal goed! Hopelijk werkt het via de wifi usb ook al een stuk beter 🙂 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goede morgen Marijn,

Na istallatie usb wifi ging het wederom geheel mis. Ziggo modem gaat gewoon weer herstarten.

Even i n het kort.

In de bios de wifi uitgezet, dus niet actief.

Usb wifi (TP-link Aecher T3U) geinstalleerd, nu internet via usb.

Naar mijn bekende internet site ABP login, direct herstart. zie bijlages

Dus gaarne een Ubee modem toesturen. Dank voor je medewerking.

 

Frans

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je eens willen kijken of het herstarten nog steeds voorkomt als je CyberGhost VPN volledig uitschakelt?

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Tobias, ook goede morgen. Cyberghost stond uit, maar voor de zekerheid complete verwijderd. 

Probleem is nog steeds hetzelfde.

Met alle respect, ik ga verder geen andere acties meer doen, ben hier al weken mee bezig.

Ik heb Marijn gevraagd om een UBEE modem toe te sturen, hetgeen hij mioj aangeboden heeft.

Dank je wel, zie bijlages

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic