1
Vraag
2
Reacties
teuni244

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoe vraag ik een Ubee modem aan?

IK heb steeds wegvallend internet zowel wifi als bedraad. Er is n monteur geweest die verschillende zaken getest heeft. Ook heb ik hem laten zien hoe ik de modem kan laten uitvallen. Vervolgens ook een nieuwe modem van hetzelfde type toegestuurd gekregen en geinstalleerd. Nu heb ik een Dell notebook en lees ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Vaak opgelost door een Ubee modem. Dat er geen wifi op mocht zitten is geen probleem, ik heb nog n router.

Voorbeeld wanneer de huidige modem zich reset (lampjes beginnen te knipperen). ==> ik wil inloggen bij mijnoverheid en vervolgens dien ik DIGID te openen. Modem reset zich 9 van de 10 keer. P.s. realiseer u dat dit ook met andere links gebeurd. erg irritant en voor mij ondanks geduld nog steeds niet opgelost.

53 Reacties 53
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18090Posts
  • 1178Oplossingen
  • 8254Likes

De Connect Box heeft ook wel eens moeite met VPN, vandaar de gedachte. In elk geval goed dat dit nu uitgesloten is. Begrijpelijk dat je hier inmiddels wel klaar mee bent en een systematische oplossing wil zien. Hopelijk wordt een UBC1318ZG die oplossing.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 175Likes

@teuni244 Wat vervelend dat dit ook niet heeft geholpen 😞 Ik heb het modem voor je aangevraagd, als het goed is krijg je daar snel bericht van. 

Ik hoop dat we hier mee toch eindelijk je uitval kunnen wegnemen! 
We horen het graag als je het modem hebt kunnen testen 🙂 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, dit ga je zeker horen. Bericht al ontvangen. Met DANK.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Goede morgen Marijn, Nieuwe modem ontvangen maar helaas dezelfde. Wel geinstalleerd omdat de oude nog maar 14dagen geldig was. Dit is dus geen UBee, gewoon de standaard witte. Toch bedankt, fijne dag.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 175Likes

@teuni244 Dát is me toch een partij vreemd. Ik weet zeker dat ik de juiste voor je heb aangevraagd, waarom er dan toch een Connectbox is gestuurd durf ik niet te zeggen. Inderdaad kunnen we de nieuwe beter even aansluiten en hopen dat dit misschien al effect heeft, maar als je toch weer problemen ervaart ga ik het nogmaals voor je proberen. 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, Bij het inloggen bij ziggo community ging  het al mis ==> restart modem. Dus svp, nogmaals aanvragen, echter vermeld er svp dat een nieuwe Connectbox niet nodig is. Inmiddels is dit mijn 3e.

Hoor graag van je.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Beste Marijn, kun je n update sturen? het is echt hopeloos.

Ben nu bij mijn zoon met KPN ==> geen enkel probleem.

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn en all anderen, hartelijk dank voor alle moeite en hulp. Ik wil jullie laten weten dat ik van provider ga veranderen. Na 3 maanden ergernis heb ik de knoop doorgehakt.

Nogmaals bedanktl

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 175Likes

Hi @teuni244, wat jammer dat je ons gaat verlaten! 😞 Ik snap dat deze problemen al een langere tijd spelen en hoe vervelend het is geweest om maar niet een oplossing te krijgen. Ik had nogmaals het modem voor je aangevraagt, hopelijk dat we je daarmee de laatste periode kunnen laten overbruggen zonder problemen 🙂

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, IK vind het ook jammer. Hier ligt nog geen glasvezel, daarom heb iok destijds voor Ziggo gekozen.

NU via telefoon (bellen) draad / aansluiting. 

Vanavond nogmaals getest en alles verliep vlot.

Misschien overweeg ik het nog als deze modem die ik nu toegetsuurd krijg goed werkt.

P.s. aan jullie support heeft het niet gelegen 🙂

Groet Frans

Fijne avond Frans

Als nog hartelijk dank.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 175Likes

@teuni244 Fijn dat alles gisteravond goed heeft meegewerkt. Hopelijk wordt nu het juiste modem toegestuurd en gaat dat nog een verschil voor je maken 😄 

Fijn dat je de support hier goed hebt ervaren! Mochten we nog iets voor je kunnen doen horen we het graag 🙂 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, goededag.

Ik heb nu inderdaad een Ubee modem ontvangen en geinstalleerd. Alle problemen zijn opgelost.

Ik wilde je dit even terug koppelen.

Ontzettend jammer dat dit niet eerder heb gekregen, hetgeen me een hoop ergernis en werk had gescheelt.

Fijne dag verder en nogmals bedankt.

Groet Frans

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 175Likes

Hi @teuni244, heel graag gedaan! Wat fijn dat je met dit modem geen problemen ervaart! Het is inderdaad jammer dat het zo'n poos heeft moeten duren 😞 

teuni244
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Marijn, mogelijk om binnen jou organisatie dit te bespreken. De Ubee modem heb ik gelezen in eerdere meldingen bij Ziggo, met name toen menig moest thuis werken met een Dell notebook van de werkgever. Deze meldingen zijn met de Ubee modem opgelost.

Wat ik wil zeggen is dat dit probleem bekend zou moeten zijn. Er zit iets niet goed in de witte connectbox hardware / software. Ik was niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste. Voor mij is dit onderwerp nu opgelost en kan worden afgesloten. Ik hoop dat anderen iets aan ons verhaal met alle bijlages hebben en niet dezelfde lange weg hoeven te bewandelen. Fijne dag en nogmaals bedankt. Frans

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic