1
Vraag
2
Reacties
Ronald123456

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe voorkom ik toegang tot modem?

In een studentenhuis heb ik een Access Point C7 en een Connection box. Iedereen heeft alleen wifi toegang. Hoe blokkeer ik dat iemand toegang heeft tot de connection box en dus niet iemand eraf kan gooien of iemand pesten als hij een film aan het streamen is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Jij wilt het netwerk scheiden in delen. Daar is een eenvoudige Ziggo consumenten niet voor bedoeld, en die kan dat ook niet.. Wat je wel kunt doen is de Ziggo router (laten) bridgen, en erachter een router plaatsen die wel dergelijke functionaliteit heeft.

Bekijk in context

4 Reacties 4
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Er zit toch een wachtwoord op, pas je dat aan.
Overigens werken UTP- kabels beter dan WiFi over het algemeen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Blok zijn MAC adres in het modem.:relaxed:
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Als ik iedereen wel wifi wil aanbieden kan ik dan ook een soort wachtwoord op de modem zetten die voor mij als beheerder alleen is zodat de andere wel toegang tot wifi hebben maar geen toegang tot de andere die ook op wifi zitten?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Jij wilt het netwerk scheiden in delen. Daar is een eenvoudige Ziggo consumenten niet voor bedoeld, en die kan dat ook niet.. Wat je wel kunt doen is de Ziggo router (laten) bridgen, en erachter een router plaatsen die wel dergelijke functionaliteit heeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic