1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
ridmaur

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoe verhelp ik DHCP issue met Gigabit Modem

Omdat mijn vorige topic om onduidelijke redenen is gearchiveerd nieuw topic met zelfde onderwerp. 

Zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Hoe-verhelp-ik-DHCP-issue-met-Gigabit-Modem/m-p/1048993#M42079...

Het is weer zover: opeens krijg ik weer 169.x adressen in mijn netwerk. Zie alles wat al over dit onderwerp is gemeld in het archief topic maar ik blijf erbij dat de 'root' van het probleem bij het Gigabit modem en de ingebouwde DHCP server ligt. 

Wat moet ik doen om een vervangend exemplaar te krijgen?

groet

Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik volg wel de procedure en zorg ervoor dat nieuwe modem binnen twee weken is geconfigureerd. Lijkt me makkelijker. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10622Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

Hallo,

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. voor u oplossen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @ridmaur, goed dat je het nogmaals aankaart! We hebben je oude topic over het hoofd gezien 😞 Ik stuur je een nieuw modem op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Wil je dan een terugkoppeling geven? We horen het graag van je! 

ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte Goed nieuws. Door omstandigheden ben ik pas in staat om over drie weken dat nieuwe modem te installeren, te testen en te ervaren of problemen verholpen zijn. Is dat een probleem? En zolang ik nieuwe modem niet heb aangesloten neem ik aan dat oude modem (met zijn intermittent probleem rondom DHCP) nog wel aangesloten blijft en me van internet blijft voorzien?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@ridmaur Oei, dat is wel een ding! Het nieuwe modem komt na 2 weken automatisch actief te staan in ons systeem. 

Pasi

Level 19
  • 10622Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

@ridmaur  schreef:

@Lotte Goed nieuws. Door omstandigheden ben ik pas in staat om over drie weken dat nieuwe modem te installeren, te testen en te ervaren of problemen verholpen zijn. Is dat een probleem? En zolang ik nieuwe modem niet heb aangesloten neem ik aan dat oude modem (met zijn intermittent probleem rondom DHCP) nog wel aangesloten blijft en me van internet blijft voorzien?

NEE,

volgens mij wordt u oude modem na zo'n 2 weken ( na ontvangst van de nieuwe ) automatisch afgesloten.

Edit : Ik zie dat @Lotte al gereageerd heeft, terwijl ik m'n logje nog aan het schrijven was.

ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte Kan je dan dit proces dan even opschorten en modem pas over drie weken sturen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@ridmaur Helaas kan ik de wissel al niet meer tegenhouden. We kunnen hem wel handmatig terugdraaien na dat je hem ontvangen hebt. 

ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte hoe werkt dit dan? Ik laat je weten wat id van modem is zodra ontvangen en dan stel je automatische inschakeling handmatig uit. En als ik dan kan installeren dan stel je automatische inschakeling weer in?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@ridmaur Bijna, ik zet je oude modem tijdelijk 'opnieuw' actief. Zodra jij de tijd hebt, geef je ons een seintje en zetten wij het nieuwe modem weer actief. Het is dan wel van belang dat je het serienummer van het nieuwe modem achter jouw postcode hebt staan 🙂 

ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik volg wel de procedure en zorg ervoor dat nieuwe modem binnen twee weken is geconfigureerd. Lijkt me makkelijker. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@ridmaur Als dat zou lukken dan zou dat perfect zijn! Mocht het niet lukken dan weet je ons te vinden. Ik wens je voor nu een heel fijn weekend! 

ridmaur
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je, en bedankt voor de ondersteuning!