Omdat mijn vorige topic om onduidelijke redenen is gearchiveerd nieuw topic met zelfde onderwerp.
Zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Hoe-verhelp-ik-DHCP-issue-met-Gigabit-Modem/m-p/1048993#M42079...
Het is weer zover: opeens krijg ik weer 169.x adressen in mijn netwerk. Zie alles wat al over dit onderwerp is gemeld in het archief topic maar ik blijf erbij dat de 'root' van het probleem bij het Gigabit modem en de ingebouwde DHCP server ligt.
Wat moet ik doen om een vervangend exemplaar te krijgen?
groet
Rob
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik volg wel de procedure en zorg ervoor dat nieuwe modem binnen twee weken is geconfigureerd. Lijkt me makkelijker.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. voor u oplossen.
Goedemorgen @ridmaur, goed dat je het nogmaals aankaart! We hebben je oude topic over het hoofd gezien 😞 Ik stuur je een nieuw modem op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Wil je dan een terugkoppeling geven? We horen het graag van je!
@Lotte Goed nieuws. Door omstandigheden ben ik pas in staat om over drie weken dat nieuwe modem te installeren, te testen en te ervaren of problemen verholpen zijn. Is dat een probleem? En zolang ik nieuwe modem niet heb aangesloten neem ik aan dat oude modem (met zijn intermittent probleem rondom DHCP) nog wel aangesloten blijft en me van internet blijft voorzien?
@ridmaur Oei, dat is wel een ding! Het nieuwe modem komt na 2 weken automatisch actief te staan in ons systeem.
@ridmaur schreef:@Lotte Goed nieuws. Door omstandigheden ben ik pas in staat om over drie weken dat nieuwe modem te installeren, te testen en te ervaren of problemen verholpen zijn. Is dat een probleem? En zolang ik nieuwe modem niet heb aangesloten neem ik aan dat oude modem (met zijn intermittent probleem rondom DHCP) nog wel aangesloten blijft en me van internet blijft voorzien?
NEE,
volgens mij wordt u oude modem na zo'n 2 weken ( na ontvangst van de nieuwe ) automatisch afgesloten.
Edit : Ik zie dat @Lotte al gereageerd heeft, terwijl ik m'n logje nog aan het schrijven was.
@Lotte Kan je dan dit proces dan even opschorten en modem pas over drie weken sturen?
@ridmaur Helaas kan ik de wissel al niet meer tegenhouden. We kunnen hem wel handmatig terugdraaien na dat je hem ontvangen hebt.
@Lotte hoe werkt dit dan? Ik laat je weten wat id van modem is zodra ontvangen en dan stel je automatische inschakeling handmatig uit. En als ik dan kan installeren dan stel je automatische inschakeling weer in?
@ridmaur Bijna, ik zet je oude modem tijdelijk 'opnieuw' actief. Zodra jij de tijd hebt, geef je ons een seintje en zetten wij het nieuwe modem weer actief. Het is dan wel van belang dat je het serienummer van het nieuwe modem achter jouw postcode hebt staan 🙂
Ik volg wel de procedure en zorg ervoor dat nieuwe modem binnen twee weken is geconfigureerd. Lijkt me makkelijker.
@ridmaur Als dat zou lukken dan zou dat perfect zijn! Mocht het niet lukken dan weet je ons te vinden. Ik wens je voor nu een heel fijn weekend!
Dank je, en bedankt voor de ondersteuning!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.