Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Aaike47
Level 3

Hoe verbind ik de EARN-E energiemonitor met het Sagemcom modem?

Krijg EARN-E energiemonitor niet meer aangesloten nadat nieuwe router is geïnstalleerd. (Sagemcom)

Ik heb al veel contact gehad met klantenservice, waardoor o.a. een nieuwe router (Sagemcom) is opgestuurd.
Het oorspronkelijke probleem, soms uitval tv signaal, lijkt opgelost.
Heb nu echter wifi probleem met een paar apparaten, m.n. EARN-E energiemonitor. Dit apparaatje gebruikt de 2,4 gHz band.
Krijg het, ook met hulp van leverancier niet verbonden. Heb gastnetwerk, met uitsluitend 2,4 gHz ook geprobeerd, geen resultaat.
Uw medewerkers hebben e.e.a. getest en vinden geen problemen met netwerk cq wifi.
Als ik zelf de test doe, krijg ik resultaat zoals in bijgevoegd document.
Wat valt er nog te doen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Ik heb de EARN-E monitor verwijderd en een Homewizzard gekocht. Die liet zich zonder probleem verbinden.

Bekijk in context

25 Reacties 25
puppie
Level 17

@Aaike47 jij gebruikt alleen het modem voor de wifi of zijn er eventuele repeaters of dergelijke aangesloten om het signaal te verbeteren.
Zo ja welke, type en merk.
Zo nee ga dan via een laptop of pc eens naar binnen bij het modem en zet daar de 5 Ghz eens uit.
Dan opnieuw proberen.
Gastennetwerk op 2,4 Ghz gaat niet werken.

0 Kudos
Steefb
Level 20
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Ik had op oude (witte) modem Deco's aangesloten. Op nieuwe kregen we die niet geïnstalleerd, Ziggo heeft toen 2 pods toegestuurd. Met die 2 dingen kon ik 5 GHz niet verwijderen, na verwijderen van pods wel. Daarna 5 GHz uitgezet, app van energiemonitor (EARN-E) verwijderd, GSM uit en aan, app opnieuw geïnstalleerd en opnieuw geprobeerd te verbinden. App blijft aangeven dat deze niet op hetzelfde netwerk zit als GSM. Dus nog niet opgelost.

(Gastennetwerk ook verwijderd)

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor je antwoord. Heb de stappen doorlopen, maar app (EARN-E) blijft aangeven dat gsm op ander netwerk is aangesloten. App had ik verwijderd, gsm uit en aan, opnieuw geïnstalleerd, maar dus geen succes.

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor je reactie. Heb 2 pods van Ziggo, maar die heb ik verwijderd voordat ik je stappen ging doorlopen. Gastnetwerk uitgezet en evenzo 5GHz.

Helaas geen resultaat. App blijft aangeven dat monitor op ander netwerk zit dan gsm.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

het kan komen omdat de modem wifi6 is en earn-e daarmee niet wil verbinden, heb je de deco's nog? zoja kun je er eentje verbinden met je modem en instellen en daar dat apparaat mee koppelen. de deco m4 is wifi5 en daarop werkt het sowieso (wel even op de deco's 5ghz uitzetten)

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Aaike47 

We zijn inmiddels alweer een aantal dagen verder en hebben niks meer van je vernomen.

Heb je de laatste tips van @Gio2903 nog geprobeerd? Wat is daar verder uit gekomen?

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor de tip, heb dat geprobeerd, maar weer geen goed resultaat. Ik geef het op en ga maar eens bij HomeWizzard kijken.

0 Kudos
Marinus
Level 16

Homewizard werkt ook op 2.4 GHz

Grote kans dat je tegen hetzelfde probleem oploopt.

Kan je de EARN-E energiemonitor  niet resetten? (Geen idee wat dat is en of dat kan overigens.)

0 Kudos
Jos P
Level 9

@Aaike47  schreef:

Bedankt voor je antwoord. Heb de stappen doorlopen, maar app (EARN-E) blijft aangeven dat gsm op ander netwerk is aangesloten. App had ik verwijderd, gsm uit en aan, opnieuw geïnstalleerd, maar dus geen succes.

Vaker zie je dat dit soort apparaten via de GSM ingesteld moeten worden.

Als je de EARN-E aansluit en de handleiding op hun website volgt:

https://earn-e.com/appeltje-eitje/

dan staat er in de stap na het downloaden en installeren van hun app dat je de GSM met het WiFi netwerk "Energiemonitor-???" dient te verbinden.Dus niet je eigen wifi.

Heb je dit gedaan (de vraagtekens in de netwerknaam zullen overeenkomen met de cijfers uit het serienummer)

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Nadat ik klacht had doorgegeven aan Earn_e heb ik een nieuwe monitor gekregen en veel email contact met wat wel en niet te doen.
Mijn dochter heeft een HomeWizzard aangesloten (niet Ziggo) wel WiFi6, geen probleem, dus gok ik dat ook maar.

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Dus geen appeltje eitje voor mij. Heb alles doorlopen, ook met richtlijnen van Earn_e, maar dus geen resultaat. Krijg ofwel melding dat GSM niet op hetzelfde netwerk zit als monitor, (zowel bij installatie van monitor als bij GSM hetzelfde ingesteld, heb ook 5GHz tijdelijk uitgezet in modem) ) of de foutmelding 201

0 Kudos
puppie
Level 17

Dus je gebruikt dan op de gsm wel de wifi van jou thuis.
En de 5 Ghz zet je via een laptop of pc uit in het modem.
Niet via een app op de mobiele dus.

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

klopt

0 Kudos
puppie
Level 17

@Aaike47 woon je in de buurt van Enschede?

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Nee, Nijmegen....

0 Kudos
puppie
Level 17

Dat is net iets te ver om even te komen helpen.

0 Kudos
Aaike47
Level 3
Topicstarter

Ja, dat kan ik me voorstellen, maar bedankt voor het meedenken!

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Aaike47 

Wat jammer te zien dat er de afgelopen dagen niemand is langsgeweest in het topic om hierbij verder te helpen.

Het doel van de Community is natuurlijk om elkaar zoveel mogelijk online te helpen en tips met elkaar te delen, ongeacht waar je woont.

Ik haak voor de zekerheid @tobiastheebe eens aan. Ik heb zo'n vermoeden dat dit redelijk in zijn straatje valt, en wellicht kan hij nog wat tips delen.

0 Kudos