Krijg EARN-E energiemonitor niet meer aangesloten nadat nieuwe router is geïnstalleerd. (Sagemcom)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de EARN-E monitor verwijderd en een Homewizzard gekocht. Die liet zich zonder probleem verbinden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Aaike47 jij gebruikt alleen het modem voor de wifi of zijn er eventuele repeaters of dergelijke aangesloten om het signaal te verbeteren.
Zo ja welke, type en merk.
Zo nee ga dan via een laptop of pc eens naar binnen bij het modem en zet daar de 5 Ghz eens uit.
Dan opnieuw proberen.
Gastennetwerk op 2,4 Ghz gaat niet werken.
Probeer eventueel deze stappen.
Budgetlampen werken niet? Probeer deze alternatiev... - Ziggo Community
Ik had op oude (witte) modem Deco's aangesloten. Op nieuwe kregen we die niet geïnstalleerd, Ziggo heeft toen 2 pods toegestuurd. Met die 2 dingen kon ik 5 GHz niet verwijderen, na verwijderen van pods wel. Daarna 5 GHz uitgezet, app van energiemonitor (EARN-E) verwijderd, GSM uit en aan, app opnieuw geïnstalleerd en opnieuw geprobeerd te verbinden. App blijft aangeven dat deze niet op hetzelfde netwerk zit als GSM. Dus nog niet opgelost.
(Gastennetwerk ook verwijderd)
Bedankt voor je antwoord. Heb de stappen doorlopen, maar app (EARN-E) blijft aangeven dat gsm op ander netwerk is aangesloten. App had ik verwijderd, gsm uit en aan, opnieuw geïnstalleerd, maar dus geen succes.
Bedankt voor je reactie. Heb 2 pods van Ziggo, maar die heb ik verwijderd voordat ik je stappen ging doorlopen. Gastnetwerk uitgezet en evenzo 5GHz.
Helaas geen resultaat. App blijft aangeven dat monitor op ander netwerk zit dan gsm.
het kan komen omdat de modem wifi6 is en earn-e daarmee niet wil verbinden, heb je de deco's nog? zoja kun je er eentje verbinden met je modem en instellen en daar dat apparaat mee koppelen. de deco m4 is wifi5 en daarop werkt het sowieso (wel even op de deco's 5ghz uitzetten)
Bedankt voor de tip, heb dat geprobeerd, maar weer geen goed resultaat. Ik geef het op en ga maar eens bij HomeWizzard kijken.
Homewizard werkt ook op 2.4 GHz
Grote kans dat je tegen hetzelfde probleem oploopt.
Kan je de EARN-E energiemonitor niet resetten? (Geen idee wat dat is en of dat kan overigens.)
@Aaike47 schreef:Bedankt voor je antwoord. Heb de stappen doorlopen, maar app (EARN-E) blijft aangeven dat gsm op ander netwerk is aangesloten. App had ik verwijderd, gsm uit en aan, opnieuw geïnstalleerd, maar dus geen succes.
Vaker zie je dat dit soort apparaten via de GSM ingesteld moeten worden.
Als je de EARN-E aansluit en de handleiding op hun website volgt:
https://earn-e.com/appeltje-eitje/
dan staat er in de stap na het downloaden en installeren van hun app dat je de GSM met het WiFi netwerk "Energiemonitor-???" dient te verbinden.Dus niet je eigen wifi.
Heb je dit gedaan (de vraagtekens in de netwerknaam zullen overeenkomen met de cijfers uit het serienummer)
Nadat ik klacht had doorgegeven aan Earn_e heb ik een nieuwe monitor gekregen en veel email contact met wat wel en niet te doen.
Mijn dochter heeft een HomeWizzard aangesloten (niet Ziggo) wel WiFi6, geen probleem, dus gok ik dat ook maar.
Dus geen appeltje eitje voor mij. Heb alles doorlopen, ook met richtlijnen van Earn_e, maar dus geen resultaat. Krijg ofwel melding dat GSM niet op hetzelfde netwerk zit als monitor, (zowel bij installatie van monitor als bij GSM hetzelfde ingesteld, heb ook 5GHz tijdelijk uitgezet in modem) ) of de foutmelding 201
Dus je gebruikt dan op de gsm wel de wifi van jou thuis.
En de 5 Ghz zet je via een laptop of pc uit in het modem.
Niet via een app op de mobiele dus.
klopt
@Aaike47 woon je in de buurt van Enschede?
Nee, Nijmegen....
Dat is net iets te ver om even te komen helpen.
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar bedankt voor het meedenken!
Goedemiddag @Aaike47
Wat jammer te zien dat er de afgelopen dagen niemand is langsgeweest in het topic om hierbij verder te helpen.
Het doel van de Community is natuurlijk om elkaar zoveel mogelijk online te helpen en tips met elkaar te delen, ongeacht waar je woont.
Ik haak voor de zekerheid @tobiastheebe eens aan. Ik heb zo'n vermoeden dat dit redelijk in zijn straatje valt, en wellicht kan hij nog wat tips delen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.