Hallo,
Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Sommige merken/type smartphones hebben een ‘stil’ stand, die op door u ingestelde tijden in- en uit schakelt. Alle melding m.b.t. mail/spelletjes/media/sms/…. worden dan stil gezet. Ze komen dan natuurlijk wel binnen en zijn wel zichtbaar op uw smartphone, maar het ‘belletje’ gaat niet.
Tevens kan men vaak dan ook instellen, wie u nog wel kunnen/mogen bellen. B.v. naaste familie wel en alle anderen niet. Dan kan u rustig slapen en mocht er toch paniek uitbreken, dan bent u wel bereikbaar.
Overigens kan men dan, gewoon alles op de smartphone blijven doen, maar de geluiden zijn uitgeschakeld.
Gelukkig heb ik een Moto G5 en die heeft zo'n optie. Van 00:00 tot 07:00 schakelt die alle meldingen/geluiden uit, behalve voor meldingen van contactpersonen die ik heb aangegeven. Dan kan je ook rustig slapen, zonder nachtelijke melding van mails/sms/…..
Ik moet er toch echt niet aan denken, dat ik in de nacht niet bereikbaar ben voor naaste/directe familie ( kinderen ). Stel voor dat ze wat overkomt ….
Safe-Online is meer gemaakt m.b.t. internet toegang en veiligheid. U zou misschien de internet toegang van uw smartphone kunnen blokkeren, maar behalve mail stopt u dan niets.