1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
G. Westerlaken

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe stel ik Huisregels in op de mobiel van mijn kind? (Android)

Beste forumgebruikers,
Ik heb SafeOnline geinstalleerd op de mobiel (MOTO E4, met Android) van mijn zoon.
Als ik SafeOnline nu open, Staat in het bovenste Window: Uw apparat is beveiligd. Beschermen Volwassene.
Ik wil websites blokkeren en een tijdslimiet instellen voor mijn zoon op zijn mobiel.
Als ik op Huisregels klik, moet ik opnieuw inloggen bij SafeOnline en heb ik alleen de mogelijkheid om apparaten toe te voegen of een apparaatnaam te wijzigen.
Hoe blokkeer ik websites en stel ik een tijdslimiet in op de mobiel van mijn zoon?
Mvg,
G. Westerlaken
Oplossing
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
N.N. wrote:
Ik ga me er meer in verdiepen en probeer er op terug te komen binnenkort.
🙂 dat waardeer ik! bedankt voor de moeite alvast
Verwijderd account
Niet van toepassing
HBer wrote:
N.N. wrote:
Ik ga me er meer in verdiepen en probeer er op terug te komen binnenkort.
🙂 dat waardeer ik! bedankt voor de moeite alvast

Hallo HBer,
op mijn 'gewone' windows pc heb ik ouderlijk toezicht i.c.m. met een tijdklok in kunnen stellen, heb ik niet nodig want ik heb geen kinderen, maar gewoon om te testen.
Op een Android tablet waar nog geen safe online op stond heb ik safe online kunnen installeren inclusief ouderlijk toezicht. Ik kreeg nu geen keus van volwassene of iets anders en kon meteen op de tab ouderlijk toezicht klikken, je moet dan een pincode 2x invoeren en een alternatief e-mailadres dat niet op de betreffende tablet binnenkomt om je gegevens te herstellen bij verlies of vergeten.
Het is misschien verstandig om te zorgen dat de geïnstalleerde app helemaal up to date is, het beste kun je daarvoor zorgen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren en dan bovenstaande richtlijnen toe te passen.
Ik ga het ook nog op een andere tablet proberen, die een wat nieuwere Android heeft, ik houd je op de hoogte.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo HBer,
Ik heb SafeOnline ook op mijn andere tablet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Bij de opening kun je inderdaad geen onderscheid meer maken tussen volwassene of anders.
Ga meteen naar de tab 'ouderlijk toezicht' en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf.
Succes.
Laat even weten hoe het afgelopen is.
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
N.N.Met hulp van je info kom ik nu tot hetzelfde 🙂 Reuze bedankt voor je moeite en heldere uitleg. De functionaliteit is niet als ik gehoopt had maar het werkt nu wel.
Nogmaals dank.
Verwijderd account
Niet van toepassing
HBer wrote:
N.N.Met hulp van je info kom ik nu tot hetzelfde 🙂 Reuze bedankt voor je moeite en heldere uitleg. De functionaliteit is niet als ik gehoopt had maar het werkt nu wel.
Nogmaals dank.

Hallo HBer,
fijn om te lezen dat het nu goed werkt en graag gedaan 🙂
Die vorige versie waarbij je theoretisch kon kiezen voor volwassen of iemand anders is eigenlijk meer bedoeld om dit te te regelen vanuit een hoofdcomputer die ingelogd is in MijnZiggo en dan SafeOnline beheert.
Dat dit niet gaat lukken heeft de programmeurs denk ik er toe aangezet dit per toestel te moeten kunnen regelen, iets wat voor de meeste mensen ook veel gemakkelijker is.
Als volwassene regel je het toestel van je kind in, door de diverse beveiligingen kunnen de kinderen er niet bij komen en moet het prima werken zo.
Ik vind het alleen een minpunt dat je niet in kunt stellen van zo laat tot zo laat maar een aantal uren te besteden per dag aan een bepaald onderwerp, net zoiets als een prepaidtegoed, is het op dan is het op en moet je tot de volgende dag wachten.
Maar niets is perfect in deze wereld, maar nu wel werkbaar.
DutchDimension

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week safeonline geïnstalleerd op de nieuwe tablet van mijn zoon.
Ook direct de huisregels ingesteld.

Echter nu wil ik voor de vakantieperiode de instellingen veranderen,maar nergens is dat instelmenu meer te vinden.

Wie kan mij helpen??
Verwijderd account
Niet van toepassing
DutchDimension wrote:
Vorige week safeonline geïnstalleerd op de nieuwe tablet van mijn zoon.
Ook direct de huisregels ingesteld.

Echter nu wil ik voor de vakantieperiode de instellingen veranderen,maar nergens is dat instelmenu meer te vinden.

Wie kan mij helpen??

Hallo DutchDimension,
dat kun je in MijnZiggo regelen binnen de rubriek producten/internet/safe online