1
Vraag
2
Reacties
G. Westerlaken

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe stel ik Huisregels in op de mobiel van mijn kind? (Android)

Beste forumgebruikers,
Ik heb SafeOnline geinstalleerd op de mobiel (MOTO E4, met Android) van mijn zoon.
Als ik SafeOnline nu open, Staat in het bovenste Window: Uw apparat is beveiligd. Beschermen Volwassene.
Ik wil websites blokkeren en een tijdslimiet instellen voor mijn zoon op zijn mobiel.
Als ik op Huisregels klik, moet ik opnieuw inloggen bij SafeOnline en heb ik alleen de mogelijkheid om apparaten toe te voegen of een apparaatnaam te wijzigen.
Hoe blokkeer ik websites en stel ik een tijdslimiet in op de mobiel van mijn zoon?
Mvg,
G. Westerlaken
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
HBer wrote:
N.N. wrote:
Ik ga me er meer in verdiepen en probeer er op terug te komen binnenkort.
🙂 dat waardeer ik! bedankt voor de moeite alvast

Hallo HBer,
op mijn 'gewone' windows pc heb ik ouderlijk toezicht i.c.m. met een tijdklok in kunnen stellen, heb ik niet nodig want ik heb geen kinderen, maar gewoon om te testen.
Op een Android tablet waar nog geen safe online op stond heb ik safe online kunnen installeren inclusief ouderlijk toezicht. Ik kreeg nu geen keus van volwassene of iets anders en kon meteen op de tab ouderlijk toezicht klikken, je moet dan een pincode 2x invoeren en een alternatief e-mailadres dat niet op de betreffende tablet binnenkomt om je gegevens te herstellen bij verlies of vergeten.
Het is misschien verstandig om te zorgen dat de geïnstalleerde app helemaal up to date is, het beste kun je daarvoor zorgen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren en dan bovenstaande richtlijnen toe te passen.
Ik ga het ook nog op een andere tablet proberen, die een wat nieuwere Android heeft, ik houd je op de hoogte.

Bekijk in context

26 Reacties 26
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi G. Westerlaken,
Welkom op de Community van Ziggo.

Misschien helpt deze url u iets verder?
https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Hoe-kan-ik-Ouderlijk-toezicht-op/ta-p/80396

Ouderlijk toezicht gebruiken op het Android-apparaat van uw kind, klik hier

Opmerking: Eerst moet u Ouderlijk toezicht instellen. Kijk hier voor de instructies om Ouderlijk toezicht in te stellen.
G. Westerlaken
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste EnergieBoy,
Dank voor je antwoord. Helaas kom ik er nog niet uit.
Op het apparaat (mobiel Moto E4) is slechts 1 gebruiker aanwezig die tevens eigenaar is: mijn zoon.
Na installatie van Ziggo SafeOnline (Geinstalleerd via Url zoals ontvangen via SMS) bestaat alleen de applicatie Ziggo SafeOnline en niet de applicatie F-Secure Mobile Security.
Met de applicatie Ziggo SafOnline kunnen alleen nieuwe apparaten worden toegevoegd of appraatnamen gewijzigd worden.
Graag ontvang ik verdere instructies.
Alvast bedankt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Klik op het betreffende toestel op de app SafeOnline, in het menu klik dan op ouderlijk toezicht, zet ouderlijk toezicht aan en er openen zich nieuwe menu's waar je e.e.a. in kan stellen.
G. Westerlaken
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste N.N.,
Bedankt voor je reactie.
Als ik de app SafeOnline open vind ik in het menu helaas geen optie Ouderlijk toezicht.
Wel bestaan in de app de opties:
Ziggo Safe Online, Antivirus, Finder, Privacy van apps, Huisregels, Oproepen blokkeren, Veilig browsen,
Bankier beveiliging, Statistieken.
Geen van deze opties heeft een mogelijkheid om ouderlijk toezicht in te stellen.
Als ik de optie Huisregels aanklik verschijnt de volgende link:

Meld u aan bij Ziggo Safe Online. "Met Ziggo Safe Online kunt u you de Huisregels voor uw kinderen extern aanpassen."

Als ik via die link inlog, zie ik de apparaten waarop Safe Online is geinstalleerd en waar ik nieuwe apparaten kan toevoegen of bestaande apparaten een nieuwe naam kan geven. Als ik op de apparaat naam van het mobiel van mijn zoon klik, zijn er slechts 2 opties: Finder en Instellingen.
Via instellingen is het slechts mogelijk om de apparaatnaam te wijzigen.
Een optie om een tijdslimiet in te stellen en websites te blokkeren is hier niet aanwezig.
Wie heeft nog een suggestie?
Alvast bedankt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat zie ik inderdaad bij SafeOnline op de tablet ook niet staan, wèl bij SafeOnline in de smartphone.
davevanveen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al iemand die dit weet? Sinds de laatste update van de app lijkt het niet meer mogelijk dit in te stellen.
Vooral de tijdslimieten is erg handig

Ik hoor graag een antwoord!

Gr. Dave
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik zal deze topic onder de aandacht brengen van een Ziggo moderator. Dan kunnen die vanaf maandag even kijken wat er aan de hand is. Verder kom ik namelijk zelf niet met uitzoeken en vervelend dat het even niet op te lossen is. Mocht iemand nog een oplossing hebben vandaag dan zien we het en anders komt er een moderator langs en hopen dat die kan helpen :wink: :blush:

In ieder geval alvast hele fijne feestdagen gewenst. :santa: :snowman2: :christmas_tree:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,
Ja, dat is minder :S wij hebben geen ondersteunende mogelijkheden voor de dienst.
Officieel verwijzen we naar de community van F-secure.

Ik heb geprobeerd wat meer info te verzamelen, maar kom zelf ook niet verder. Zover ik zie moet de telefoon toegevoegd zijn via Mijn Ziggo > Beheer je Internetbeveiliging en dan kun je op het toestel in de app de functie 'ouderlijk toezicht' aanzetten. Als je het toestel al toegevoegd hebt via Mijn Ziggo en je daar en op de telefoon nog steeds geen optie hebt. Lijkt het dat de hele functie niet werkt. Maar ik zie nergens dat hij op Android niet zou werken, alleen op Apple devices.

@Dave,
Heb jij deze functie wel gehad? Zo ja, klopt het wat ik beschrijf? En waar loopt het bij jou nu fout? Dat je ook de optie niet meer hebt of iets anders.
Wees graag zo gedetailleerd mogelijk, ik kan namelijk nergens mee kijken en wil dit graag zo duidelijk mogelijk naar ons product team doorzetten.

Alvast bedankt,

Gr,
HeartBeat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb hetzelfde probleem, sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om de 'ouderlijk toezicht' te wijzigen. Het is nu vervangen door huisregels maar wanneer je daar naar toe gaat en inlogt kan je alleen finder gebruiken en de naam wijzigen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor de toelichting HeartBeat, ik zet dit door naar ons product team.

Gr,
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
HeartBeat wrote:
Heb hetzelfde probleem, sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om de 'ouderlijk toezicht' te wijzigen. Het is nu vervangen door huisregels maar wanneer je daar naar toe gaat en inlogt kan je alleen finder gebruiken en de naam wijzigen.


Hier hetzelfde 😞
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Een update: Het product team was er niet van op de hoogte, het is in ieder geval niet zoals bedoeld!
We werken nu aan een oplossing.

Gr,
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronald Ziggo wrote:
Een update: Het product team was er niet van op de hoogte, het is in ieder geval niet zoals bedoeld!
We werken nu aan een oplossing.

Gr,

Fijn, want het werkt voor geen meter.
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Met update dd 22-12 is instellingen gedeelte weer beschikbaar. Ik kan alleen nog steeds niet vinden hoe van gebruiker te switchen: adult is default en bij switch user crashed de app. Daarnaast : userprofile is lijkt het gelinkt aan main account - waar er maar één van is.
...wat ontgaat me?
Verwijderd account
Niet van toepassing
HBer wrote:
Met update dd 22-12 is instellingen gedeelte weer beschikbaar. Ik kan alleen nog steeds niet vinden hoe van gebruiker te switchen: adult is default en bij switch user crashed de app. Daarnaast : userprofile is lijkt het gelinkt aan main account - waar er maar één van is.
...wat ontgaat me?

Eerst ouderlijk toezicht inschakelen.
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
N.N. wrote:

Eerst ouderlijk toezicht inschakelen.

voor de duidelijkheid: betreft android.
Staat aan. Kan nog steeds alleen bij Bescherming: adult kiezen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
HBer wrote:
N.N. wrote:

Eerst ouderlijk toezicht inschakelen.

voor de duidelijkheid: betreft android.
Staat aan. Kan nog steeds alleen bij Bescherming: adult kiezen.

Dat weet ik, ik zie ook allerlei tabjes staan onder de zin bescherming adult, waaronder een tabje ouderlijk toezicht.
HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
N.N. wrote:
HBer wrote:
N.N. wrote:

Eerst ouderlijk toezicht inschakelen.

voor de duidelijkheid: betreft android.
Staat aan. Kan nog steeds alleen bij Bescherming: adult kiezen.

Dat weet ik, ik zie ook allerlei tabjes staan onder de zin bescherming adult, waaronder een tabje ouderlijk toezicht.

Die zie ik ook. Maar de settings onder ouderlijk toezicht hangen vast aan het profiel Volwassen cq Kinderen neem ik aan? Want ik heb geen andere keuze dan Volwassenen en als je daar settings op maakt krijg je bijvoorbeeld "je ouders hebben toegang tot .. geblokkeerd". Da's meer wat ik verwacht bij profiel = kinderen.
Als je geen settings aan een profiel kan hangen (want geen profiel te kiezen naast Adult) hoe stel je de settings voor kinderen "op afstand" dan in (zou moeten kunnen)?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ga me er meer in verdiepen en probeer er op terug te komen binnenkort.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic