1
Vraag
2
Reacties
The_Celeste

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe splits / wijzig je wifi-frequenties 2.4 en 5 GHz

Hoi allemaal,

 

Nu net heb ik de ICT-helpdesk van mijn werk gesproken. Hij zei dat mijn werklaptop een beschermende 'schil' heeft, waardoor Pulse niet wil verbinden met mijn Connectbox met gemengde frequenties. Pulse eist een stabiel netwerk met één van beide.

Hoe kan ik één enkele frequentie selecteren? 

 

Op ziggo.nl staat bij mijn type modem (witte Connectbox):

"Met de standaardinstellingen van dit wifi-modem is er één netwerknaam en zie je geen verschil tussen de 2,4 en 5 GHz verbinding. We adviseren deze standaard instellingen ongewijzigd te laten. Gebruik de SmartWifi app om over te schakelen naar de meest optimale netwerkinstellingen."

 

Mag/lukt het dan om een enkele frequentie te selecteren met dit specifieke modem of heb ik dan een ander soort modem nodig?

 

Het probleem doet zich pas voor sinds ik dit weekend het wachtwoord van mijn wifi heb veranderd. Al mijn privé-apparaten verbinden wel; alleen mijn werklaptop niet...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
The_Celeste
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wil je graag 2.4Ghz en 5Ghz scheiden in je netwerk? Bijvoorbeeld omdat het niet lukt om een smarthome-apparaat aan te melden op je netwerk?

 

In het algemeen raden we sterk af om te werken met twee gescheiden netwerken, omdat het modem al automatisch de beste optie kiest voor een apparaat. Soms lukt het echter niet om een Smarthome-apparaat te verbinden. In dat geval kun je via de volgende stappen tijdelijk 5Ghz uitschakelen:

 

  1. Download de Smart-wifi app of ga naar smartwifiweb.ziggo.nl
  2. Ga naar “Draadloze instellingen”
  3. Klik op het tandwieltje
  4. Schakel “SmartWifi” uit
  5. Ga terug naar “Draadloze instellingen” en schakel 5Ghz uit
  6. Verbind het apparaat met je netwerk
  7. Schakel 5Ghz weer in en zet “Smartwifi” weer aan

**Moderator edit**

 


**Origineel bericht**:

Het probleem is al opgelost. Ten tijde van de wachtwoordwijziging heb ik een apparaat dat ik niet herkende op 'pauze' gezet (reden: ik vermoedde dat dit de laptop van mijn ex betrof). Dit apparaat met onbekende naam bleek mijn werklaptop te zijn. Het enige wat ik hoefde te doen was de pauze opheffen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 16101Posts
  • 3012Oplossingen
  • 7472Likes

Kijk bijv. hier.

 

Opgelost: Re: Modem frequentie 2.4 apart hernoemen - Ziggo Community

 

Staat ''kanaal optimalisatie uitgeschakeld'' op uitgeschakeld?

Karel.

Level 16
  • 1928Posts
  • 236Oplossingen
  • 1289Likes

Als het voorheen met het oude wachtwoord wel gewerkt heeft, moet het ook met een nieuwe wachtwoord werken. Daar moet je dan ook in eerste instantie de oplossing zoeken. Moet bijvoorbeeld het wachtwoord op je werk laptop aan bepaald voorwaarden voldoen? Hoofd/kleine letters, cijfers, (beperkte) leestekenset, lengte, voldoende afwijken van oude wachtwoord. Of als je het oude wachtwoord terugzet werkt het dan weer wel?

 

 

The_Celeste
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wil je graag 2.4Ghz en 5Ghz scheiden in je netwerk? Bijvoorbeeld omdat het niet lukt om een smarthome-apparaat aan te melden op je netwerk?

 

In het algemeen raden we sterk af om te werken met twee gescheiden netwerken, omdat het modem al automatisch de beste optie kiest voor een apparaat. Soms lukt het echter niet om een Smarthome-apparaat te verbinden. In dat geval kun je via de volgende stappen tijdelijk 5Ghz uitschakelen:

 

  1. Download de Smart-wifi app of ga naar smartwifiweb.ziggo.nl
  2. Ga naar “Draadloze instellingen”
  3. Klik op het tandwieltje
  4. Schakel “SmartWifi” uit
  5. Ga terug naar “Draadloze instellingen” en schakel 5Ghz uit
  6. Verbind het apparaat met je netwerk
  7. Schakel 5Ghz weer in en zet “Smartwifi” weer aan

**Moderator edit**

 


**Origineel bericht**:

Het probleem is al opgelost. Ten tijde van de wachtwoordwijziging heb ik een apparaat dat ik niet herkende op 'pauze' gezet (reden: ik vermoedde dat dit de laptop van mijn ex betrof). Dit apparaat met onbekende naam bleek mijn werklaptop te zijn. Het enige wat ik hoefde te doen was de pauze opheffen.

Marco Mulders

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste celeste, ik heb een nieuw modem en zojuist gebeld met de heldesk. Blijkbaar kan  het niet meer worden omgezet. Ook de stappen die he beschrijft werken niet meer op de smart wifi app. Heb je een idee wat ik nu moet doen?

Mijn probleem is nu dat de thermostaat van de cv niet meer reageert via wifi en dat is heel lastig. Het werkte altijd via de 2.4 aansluiting maar niet vis de 5 aansluiting. Weet je een oplossing?

dankjewel alvast,

Marco

Steefb

Level 20
  • 16101Posts
  • 3012Oplossingen
  • 7472Likes

@Marco Mulders  Je breekt in op een jaar oud topic.

Je kunt beter een nieuw topic aanmaken waain je precies je probleem zet, en wat je geprobeerd hebt.

Geef ook aan welk modem en merk en type thermostaat.

Marco Mulders

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Doe ik. Dankjewel steef

Marco Mulders

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben niet zo handig in dit soort dingen…hoe start ik een nieuwe topic?

Ankover

Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

Helemaal naar beneden scrollen. Daar zie je "start een nieuw topic".

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1254Posts
  • 129Oplossingen
  • 614Likes

Goedemorgen @Marco Mulders ben je er in geslaagd een nieuw topic aan te starten? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic