1
Vraag
2
Reacties
The_Celeste

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe splits je wifi-frequenties 2.4 en 5 GHz

Hoi allemaal,

Nu net heb ik de ICT-helpdesk van mijn werk gesproken. Hij zei dat mijn werklaptop een beschermende 'schil' heeft, waardoor Pulse niet wil verbinden met mijn Connectbox met gemengde frequenties. Pulse eist een stabiel netwerk met één van beide.

Hoe kan ik één enkele frequentie selecteren? 

Op ziggo.nl staat bij mijn type modem (witte Connectbox):

"Met de standaardinstellingen van dit wifi-modem is er één netwerknaam en zie je geen verschil tussen de 2,4 en 5 GHz verbinding. We adviseren deze standaard instellingen ongewijzigd te laten. Gebruik de SmartWifi app om over te schakelen naar de meest optimale netwerkinstellingen."

Mag/lukt het dan om een enkele frequentie te selecteren met dit specifieke modem of heb ik dan een ander soort modem nodig?

Het probleem doet zich pas voor sinds ik dit weekend het wachtwoord van mijn wifi heb veranderd. Al mijn privé-apparaten verbinden wel; alleen mijn werklaptop niet...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
The_Celeste
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is al opgelost. Ten tijde van de wachtwoordwijziging heb ik een apparaat dat ik niet herkende op 'pauze' gezet (reden: ik vermoedde dat dit de laptop van mijn ex betrof). Dit apparaat met onbekende naam bleek mijn werklaptop te zijn. Het enige wat ik hoefde te doen was de pauze opheffen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Steefb

Level 19
Expert
  • 13983Posts
  • 2717Oplossingen
  • 5792Likes

Kijk bijv. hier.

Opgelost: Re: Modem frequentie 2.4 apart hernoemen - Ziggo Community

Staat ''kanaal optimalisatie uitgeschakeld'' op uitgeschakeld?

Karel.

Level 15
Expert
  • 1112Posts
  • 119Oplossingen
  • 674Likes

Als het voorheen met het oude wachtwoord wel gewerkt heeft, moet het ook met een nieuwe wachtwoord werken. Daar moet je dan ook in eerste instantie de oplossing zoeken. Moet bijvoorbeeld het wachtwoord op je werk laptop aan bepaald voorwaarden voldoen? Hoofd/kleine letters, cijfers, (beperkte) leestekenset, lengte, voldoende afwijken van oude wachtwoord. Of als je het oude wachtwoord terugzet werkt het dan weer wel?

The_Celeste
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is al opgelost. Ten tijde van de wachtwoordwijziging heb ik een apparaat dat ik niet herkende op 'pauze' gezet (reden: ik vermoedde dat dit de laptop van mijn ex betrof). Dit apparaat met onbekende naam bleek mijn werklaptop te zijn. Het enige wat ik hoefde te doen was de pauze opheffen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic