Wij hebben een atag one ketel en via de app kun je dan je verwarming bedienen.
Verleden jaar ging dat allemaal prima, maar nu is de atag one van de WiFi af en krijgen we hem er niet meer op. Contact met atag gehad, alles gereset maar blijft een verbinding fout aangeven. Ziggo gebeld, alles lijkt in orde. Dan maar hier proberen en hopen dat iemand ons kan helpen om de atag one weer op de WiFi te krijgen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, hierbij de documenten over reset zoals ontvangen van ATAG.
Ik heb ook nog de ketelbesturing moeten resetten via het menu op de ketel.
Sedertdien werkt het weer normaal.
Succes!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Be rt wrote:
Welke ATAG heb je?
Er kunnen nogal wat dingen misgaan met Wifi in het algemeen.
Zoals de beveiligingstechniek die gebruikt om verbinding te maken, WPA of WPA2.
Zie voor meer tips voor allerlei apparaten:Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
Het mooiste zou zijn als er iemand hier voorbijkomt die ervaring heeft met ATAG en Wifi.
@Alex Ziggo ik heb vanmorgen weer gebeld met ziggo, een hele tijd mee bezig geweest om hem op 5 g te krijgen, lukte uiteindelijk niet en er moest een monteur komen want er zou iets niet kloppen met het modem.
Monteur kon gelukkig vanmiddag al komen en heeft het modem nagekeken, bleek niets mee aan de hand.
Atag maar weer gebeld en uiteindelijk kwamen we er met zn allen uit en doet de thermostaat het, maar was dus geen modem probleem, wel heel aardig van de monteur dat hij bleef tot het probleem was opgelost ??
Fijn dat alles weer werkt, @Weken en bedankt voor je terugkoppeling hier 🙂
Goed weekend!
HOE het is opgelost is niet beschreven helaas. Ik heb momenteel hetzelfde pb
Da's inderdaad ook wat ik graag zou weten.
Ook bij mij heeft ie de verbinding met wifi verloren, zonder dat ik aan thermostaat of wifi heb gesleuteld. Kwam er pas achter toen ik wilde kijken wat ie aangaf als buitentemperatuur.. niks dus.
Toen bemerkte ik een kruis door het wifi symbool links boven in het scherm.
Getracht opnieuw te configureren, maar geeft als error als ik mijn wifi heb gekozen: "kan niet verbinden met dit netwerk". En dat terwijl al het andere in huis zonder problemen werkt op ditzelfde netwerk.
Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik zie ook het wifi-teken met kruis. Van alles geprobeerd om opnieuw te (her-) installeren maar krijg steeds na lang draaien een "gefaald" boodschap. Ook een volledige installatie opnieuw gedaan, idem. Probleem via pm op twitter reeds naar ATAG doorgezet, nog geen reactie, wellicht is er daar wat veranderd of een storing.
Oa deze instructievideo gebruikt instructie video ATAG
Bedankt voor de snelle reactie!
Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Nu maar hopen dat ATAG hier een oplossing voor heeft.
Het filmpje ken ik, maar is helaas van geen waarde gebleken bij het zoeken naar de oplossing.
Ben zeer benieuwd wat hier uitkomt.
Hallo Rens,
Weet je inmiddels al hoe je de boel weer aan het communiceren krijgt?
Ja, hierbij de documenten over reset zoals ontvangen van ATAG.
Ik heb ook nog de ketelbesturing moeten resetten via het menu op de ketel.
Sedertdien werkt het weer normaal.
Succes!
Ok mooi, ik ga er mee aan de slag.
Ik laat het hier weten als dit ook bij mij de oplossing gaat zijn..
Hallo Rens,
Het werkt weer, het stappenplan was mijn redding!
Dit stukje:
"Klik in de app op 'probeer het nog eens' en in het volgende scherm: ‘ is de internetverbinding van je thermostaat of gateway al gemaakt?’ Klik op verder. Er wordt gevraagd om de locatiegegevens in te vullen. Wanneer dit klopt kun je op volgende klikken. Het serienummer wordt nu gevraagd, voer deze handmatig in. Deze kun je vinden op de thermostaat. Menu -> Connectiviteit -> Informatie."
Dat is wat ik nog niet gedaan had tot nu toe..
Maar na het opnieuw invoeren van het serienummer ging het aanmelden weer verder zoals het hoort.
Dus, waarom de verbinding was omgevallen is nog steeds niet duidelijk, maar het werkt weer!
En daar gaat het om, dus bedankt voor de hulp!
OK, je zult het niet geloven maar gisteren bleek de connectie van de ATAG One thermostaat met mijn Ziggo wifi weer uitgevallen, het kruis door het wifi teken. Vele pogingen later, het stappenplan volgende en ook totale herinstallatie, werkte het ineens weer. In de voorafgaande periode had ik geen enkele actie gedaan met de One en voor zover ik weet ook geen updates bij Ziggo. ATAG One Product is helaas niet stabiel gebleken. ik geef het door aan ATAG en hoop er maar weer het beste van.
Da’s jammer.
stabiliteit is dus blijkbaar niet het sterkste punt van deze thermostaat.
Fijn dat je dit laat weten, dan kan ik me er vast op voorbereiden..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.