Wij hebben een atag one ketel en via de app kun je dan je verwarming bedienen.
Verleden jaar ging dat allemaal prima, maar nu is de atag one van de WiFi af en krijgen we hem er niet meer op. Contact met atag gehad, alles gereset maar blijft een verbinding fout aangeven. Ziggo gebeld, alles lijkt in orde. Dan maar hier proberen en hopen dat iemand ons kan helpen om de atag one weer op de WiFi te krijgen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor wat het waard is en wellicht een lead over waar de problemen vandaan komen, de reactie van ATAG:
"U kunt proberen om eens naar de Band Steering te kijken, het zou kunnen zijn dat de thermostaat een paar keer probeert te verbinden en na een x aantal pogingen geen verbinding meer maakt met het 2,4 GHz frequentie.
U kunt ook uw netwerken scheiden en/of een extra netwerk vanaf de router laten uitzenden (alleen 2,4 GHz).
De melding welke u in de app ziet is nadat er een connectie is gemaakt met de thermostaat, dan heeft de app nog configuratie tijd nodig." ....en .....
"Hoeveel seconden het precies zijn is afhankelijk van de verbinding tussen de thermostaat, de server, het netwerk en de telefoon. In de meeste gevallen is dit inderdaad een aantal seconden. In sommige gevallen kan dit minuten zijn.
Band steering is een instelling in bepaalde routers. Wanneer dit aan staat gaat de router zelf apparaten proberen te koppelen met het beste netwerk. Stel uw SSID voor 2,4 GHz en 5,0 GHz en de Band steering staat aan kan dit hierin het probleem zijn. U zou ook eventueel wanneer de SSID's dezelfde namen hebben, de namen kunnen aanpassen + wachtwoord aanpassen.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Beste-instellingen-WIFIbooster/td-p/8043
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.