Ik heb een nieuwe modem gekregen (SmartWifi) het oude modem is via een splitter verbonden maar het nieuwe modemkabel past daar niet op.Ik zag op dit forum dat een splitter niet meer nodig is maar ik durf de kabel niet zomaar op oude AOP aan te sluiten want volgens mij is die al behoorlijk verouderd of valt het wel mee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt sowieso al een gratis installatiemonteur bestellen via de link, dat scheelt tijd: De monteur bestellen | Klantenservice | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is zeker oud.
Is dit de enigste aansluiting in jouw huis.
Niet in de meterkast een groene kabel te vinden.?
Als dit het enigste is dan zou ik een monteur het AOP laten vervangen.
Dit is mijn enige aansluiting (het huis is bijna 100 jaar oud) in dat AOP doosje zie ik wel iets groens zitten.
Hi @peterp0st ,
Als je verder geen aansluiting hebt zal dit het AOP zijn, welke door een monteur kosteloos vervangen kan worden. 🙂
De splitter is nog steeds nodig als je gebruikt maakt van kabel TV, in dat geval zal de splitter ook vervangen moeten worden (door een POA-550), net als de kabel naar het modem en de TV. De kabel voor de radio kan dan komen te vervallen. Dit kan een monteur voor je doen. 🙂 Maak je geen gebruik van kabel TV, kan het modem direct op het AOP aangesloten worden zonder splitter.
Als je je profiel invult kan een Ziggo medewerker een monteur inplannen. 🙂 Zie deze link: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dank je wel
Zolang de monteur je aansluiting nog niet gemoderniseerd heeft, kan je de oude modem kabel gebruiken. Niet ideaal maar zal wel moeten werken.
Geen probleem ik heb nog wel even geduld
Je kunt sowieso al een gratis installatiemonteur bestellen via de link, dat scheelt tijd: De monteur bestellen | Klantenservice | Ziggo
Goedemorgen @peterp0st, ik zie dat er inmiddels een monteur is ingepland. We horen graag van je of alles naar wens is na het monteursbezoek. 😄
Vrijdag komt de monteur langs dan laat ik hier weten of het probleem is opgelost.
Vandaag is de monteur langs geweest alles is aangesloten en ik maak dus nu gebruik van het nieuwe modem alleen het signaal was nog niet optiemaal maar daarvoor moet iemand in een kastje ergens in de straat naar kijken.
Hi @peterp0st ,
Wel vreemd dat de monteur dat nu niet deed, als het goed is kan elke monteur in de straatkast. Komt er nu dan binnenkort een nieuwe monteur?
Is de splitter, TV en modemkabel nu ook vervangen? Daar kan een niet optimaal signaal ook door komen.
Hij is ook geruime tijd in de straatkast bezig geweest maar er moest toch door iemand anders naar gekeken worden.De splitter heb ik niet meer nodig het aansluit doosje is vervangen en de bij geleverde kabel kan er nu op aangesloten worden.
Ah oke, top. Hopelijk is het dan snel alsnog opgelost. 🙂
@Lucas01 zo zie je maar dat de monteur het soms even moet doorschuiven om het signaal bij peterp0st helemaal goed te krijgen. Vaak is dat een monteur die niet meer binnen hoeft te komen, maar wel even korte uitval kan zijn als hij/zij er bezig is.
Bij het controleren van deze taak is die ook al uitgevoerd, dan is het aan jou @peterp0st om het in de gaten te houden hoe het gaat met de diensten. Mocht er iets zijn, dan horen we je update graag hier.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.