Vraag
Reacties
Kaan1
Level 1

Hoe maak ik een back-up van e-mails in een POP account op een iPad?

Hoe maak je een back- up van de e-mails in de POP account van je Apple Tablet om daarna deze om te zetten in Imap.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ben zelf geen Apple/iOS-gebruiker, maar lees in een stukje AI-tekst van Google dat je simpelweg een nieuw IMAP-account kunt maken en dan de bestaande mail van het POP3-account daarin kunt importeren, zolang je Apple Mail gebruikt.

Kaan1
Level 1
Topicstarter

Ik gebruik ziggo mail, sorry

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik doelde hiermee op de mailapplicatie die je gebruikt op de iPad, niet het mailadres.

0 Kudos
Kaan1
Level 1
Topicstarter

Ik loste het op door enkele emails die bewaard moeten worden simpel naar mijzelf door te sturen en voor de veiligheid in een nieuwe postbus te zetten in de imap-account op de iphone .Daarna kan de popaccount worden verwijderd. Het is mij niet bekend hoe je emails importeert vanuit een popaccount als groep  in een bestaande andere account.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Prima als dat een voor jou acceptabele oplossing is, al is dit wel omslachtiger. Ik lees hier en daar dat je berichten in het oude POP3-account kunt selecteren en vervolgens verplaatsen naar het nieuwe IMAP-account. Als Android-gebruiker kan ik je hier helaas niet verder mee helpen.

0 Kudos