Vraag
Reacties
Oplossing
Barthos
Level 5

Hoe los ik een instabiele verbinding op tijdens gamen op PS5?

Bij het spelen op de PS5 valt de wifi verbinding om de haverklap uit om daarna weer online te komen. Zeer irritant tijdens het spelen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een vaste verbinding te maken, dus moet het via wifi. Ik heb een Deco at Home modem en die werkt normaal gesproken 100%, maar alleen bij het gamen gaat het moeizaam. 

Zie foto voor internet verbinding op de PS5. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Barthos, ik heb het modem uitgelezen, en dat lijkt allemaal goed. Het binnenkomende signaal is keurig, en de deco's zijn ook goed geconfigureerd. Ook de wifi op het modem staat uit, wat goed is.

Heb je niet ergens een lange UTP kabel liggen? Sluit deze tijdelijk eens aan op de deco die het dichstbij de PS5 staat. Mocht het dan wel goed gaan, dan kun je weer een aantal zaken uitsluiten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
PeterH2020
Level 12

Ik begrijp dat je DECO set hebt, welk type is dit?
Je kan eventueel een utp kabel van de Deco pod naar je playstation doen.

Welk modem heb je van Ziggo en heb je ook een foto van de aansluiting waar het modem op aan zit?

Barthos
Level 5
Topicstarter

Hoi PeterH2020

Ik heb een TP-Link Deco M4 wifiboosters.

Hoofd-Deco aangesloten op de modem volgens installatiegids.

Zie foto. Verder werken de 3 Deco boosters goed. De ziggo modem moest uitgezet worden (volgens installatie gids.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Barthos, ik heb het modem uitgelezen, en dat lijkt allemaal goed. Het binnenkomende signaal is keurig, en de deco's zijn ook goed geconfigureerd. Ook de wifi op het modem staat uit, wat goed is.

Heb je niet ergens een lange UTP kabel liggen? Sluit deze tijdelijk eens aan op de deco die het dichstbij de PS5 staat. Mocht het dan wel goed gaan, dan kun je weer een aantal zaken uitsluiten.

Barthos
Level 5
Topicstarter

Dag Marco,

Ik heb inmiddels de Deco bij de PS5 gezet en deze aangesloten met een utp kabel. Schijnt eindelijk te werken. 

Dank voor de reactie 

S4R
Level 16

Gamen via de wifi is een slecht idee.