Sedert enige dagen problemen met het verzenden/ontvangen van mijn e-mail. Ik krijg een melding wanneer ik Outlook (klassiek) open over het niet functioneren van de Imap server.
Contact gehad met de servicedesk van Ziggo: account- en serverinstellingen kloppen.
Na van alles geprobeerd te hebben (o.a. nieuw e-mail wachtwoord) Back up gemaakt van Outlookbestanden en oude account verwijderd.
Wanneer ik nu wil inloggen wordt aangegeven: Niet aangemeld bij de inkomende (IMAP-)server. Controleer uw e-mailadres en wachtwoord, en probeer het opnieuw.
Momenteel dus een ‘lege’ outlook en het lukt niet om in te loggen.
Omdat we er met de servicedesk niet uitkomen is mij geadviseerd dit aan de community voor te leggen.
Mocht verdere info noodzakelijk zijn dan hoor ik dat graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je allebei de Outlook apps verwijderd?
Wachtwoorden van alle emailadressen kun je in je Mijn Ziggo zelf wijzigen onder Producten - Internet - Instellingen achter het emailadres.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is niet de klassieke maar de nieuwe outlook. (staat ook duidelijk in de afbeelding)
Maak je gebruik van een VPN? Zo ja, probeer het eens zonder.
Kan je wel inloggen met je emailadres/wachtwoord op de Webmail (webmail.ziggo.nl)?
Ik zit wel op de klassieke outlook maar we hebben geprobeerd in te loggen op de nieuwe outlook, lukte ook niet daarna weer terug naar de klassieke. Ik kan inderdaad wel inloggen op de Webmail. DE VPN staat reeds uitgeschakeld.
Outlook is weer lekker informatief. Er is “iets” misgegaan. Je mag dan zelf gaan gokken wat dat is. Dat weten wij dus ook niet.
Ik zou de nieuwe outlook sws vermijden.
Probeer het eens met Thunderbird, als dat ook niet lukt krijg je in elk geval een foutmelding waar we we iets mee kunnen.
Hoi efok, Thunderbird geïnstalleerd en de navolgende melding:
De config lijkt me juist. Of gebruikersnasm en ww niet kloppen weet je zelf het beste. Anders we even resetten via mijn ziggo.
@Bert Ik begrijp dat jij de expert ben op het gebied van outlook/Imap etc. Heb jij een (mogelijke)oplossing voor het bovenstaande?
Contact met servicedesk gehad, samen van alles geprobeerd. Uiteindelijk outlook bestanden naar Onedrive. e-mail account verwijderd, Nieuw ww voor outlook en Imap. Geprobeerd account weer aan te maken en dat lukt niet. Het is allemaal net te doen via Ziggomail, wat dus wel gewoon werkt, maar het is verre van ideaal.
Ik vermoed een blokkade van je IP adres, lukt het via je VPN wel om verbinding te krijgen via Thunderbird of Outlook?
Lukt het dan wel met de VPN, neem dan contact op met Ziggo, zij kunnen zien wat er speelt: Chatten
Excuses voor de late reactie Bert.
Ik heb de VPN aangezet maar krijg nog steeds de melding: Niet aangemeld bij de inkomende (Imap-)server.
Geen idee wat hier speelt, het kan van alles zijn en dat is via tekst niet te doen, al die vele mogelijkheden in de systeemsoftware of andere software.
Toch nog even een veelvoorkomende poging.
Welk antivirus gebruik je?
Ik gebruik McAfee Bert.
@DeRon Dan adviseer ik om het volgende te proberen, omdat er wel eens verbindingen onterecht worden geblokt via dit soort commerciële antivirussen, dit soort blokkeringen zijn vals positieven.
Heb je Windows 10 of 11, dan is Windows beveiliging meer dan voldoende, hier werkt die al, eerder onder andere namen, sinds 2006 en geen van deze en andere problemen meer ondervonden, ook geen vertragingen en geen last meer van virussen en malware sinds 2006 bij mijzelf en tig andere waarbij ik de computers onderhield en sommige nog onderhoud.
Verwijder McAfee eens volledig en ook de meekomende software als mogelijk McAfee firewall en browser security enz. en laat daarna de computer volledig opnieuw opstarten.
Ik ga het proberen. Je hoort van me
Ik ben het nu aan het verwijderen, heel gedoe, ze maken het je niet makkelijk. Start de PC zo opnieuw op en dan laat ik direct van me horen.
Hoi Bert, uiteindelijk alles verwijderd. Bij het proberen in te stellen krijg ik nog steeds dezelfde meldingen.
Tijdens mijn contact met de servicedesk hebben we wachtwoorden gewijzigd voor Imap account en Outlook. Ik weet niet of dit er nog iets mee te maken heeft. Alles staat nu gewoon op windows beveiliging.
Onderstaand even de meldingen welke ik krijg bij instellen e-mail account:
Of dit van belang is, weet ik niet (veel) te weinig kennis maar bij instellingen voor internet email zie ik deze instellingen:
Dat zijn verkeerde instellingen bij internet e-mail, die gaan nooit werken.
Het lijkt erop dat je 2 Outlook versies gebruikt?
Want ik zie een schermafbeelding van Windows Outlook en de losse grote zakelijke Outlook?
Ik werk met Outlook klassiek. Met de servicedesk hebben we geprobeerd in te loggen via Outlook (new) dat lukte ook niet en drukte ik op de knop 'terug naar outlook klassiek'.
Hoe kan ik zien welke outlookversie(s) ik gebruik? Ik neem aan ergens in instellingen?
Ik krijg wel bij apps in instellingen dit te zien. (ik heb werkelijk geen benul of dit van belang is)
Ik zie overigens bij standaard apps bij nadere bestudering inderdaad 2x Outlook staan:
Dat gaat niet goed.
Omdat je IMAP gebruikt zou ik beide Outlook apps verwijderen, de computer opnieuw opstarten en Windows Outlook opnieuw installeren en dan een account maken met IMAP en alleen je emailadres en wachtwoord, verder niets handmatig instellen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.