Vraag
Reacties
Oplossing
Mopske
Level 1

Hoe log ik in via http://192.168.178.1?

Goedemiddag, 
Ik heb een vraag over het instellen van 2.4ghz, voor de typerende slimme apparaten. Ik dacht dat ik het wel aankon maar ik heb toch jullie hulp nodig. Om namelijk het volgende: de website http://192.168.178.1/ stuurt mij telkens terug naar de eerste installatie van het modem.

 

Ik wil graag naar de inlogpagina, want mijn modem is al geïnstalleerd en heeft dus geen nieuw wachtwoord nodig, maar kan het tot heden nog niet vinden. http://192.168.178.1/common_page/login.html , deze pagina geeft een 404 foutcode. 

Mopske_0-1713901168593.png

dit is wat ik te zien krijg of de 404 foutcode. Daarnaast heb ik ook gelezen dat het in de smartwifi app / site kan, echter krijg ik bij kopje "Apparaten" niet het kopje "optimaliseer netwerk" te zien. Ik heb hierin geprobeerd mijn modem opnieuw op te starten of dat zoiets opwekt. Dat werkte niet. Ik heb nog gezocht op de smartwifi site naar "draadloze instellen" maar kom niet verder dan wps. 

Ik dacht dat ik vaardig was maar toen het tijd werd om "wat is wps" te Googlen, wist ik dat ik beter jullie kon inschakelen. Ik hoop daarom dat jullie het verlossende antwoord hebben waar ik moet zijn om mijn wifi tijdig naar 2.4ghz te zetten. 

Mooie dag!🤗


0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20

De installatiewizard moet worden doorlopen alvorens je kunt inloggen op het modem.

Je hoeft geen nieuw wachtwoord in te stellen, het wachtwoord kun je vinden op je modem.

 

Er zijn ook twee andere manieren om in te loggen op je modem:

- Smartwifi browser/web: https://smartwifiweb.ziggo.nl

- Smartwifi app: Deze kun je vinden in de Play Store en App Store. Zie ook: Ziggo SmartWifi app: haal meer uit je wifi-verbinding


 

Voor verbinden van een apparaat dat alleen 2,4 GHz ondersteunt, volg onderstaande stappen:

 

  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.
  2. Ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.
  3. Selecteer 'Kanaal optimalisatie uitgeschakeld' onder 'Smart Wifi' en kies 'Instellingen opslaan'.
  4. Selecteer '5 GHz wifi uitgeschakeld' en kies 'Instellingen opslaan'.
  5. Verbind het betreffende apparaat met Wi-Fi.
  6. Selecteer '5 GHz wifi ingeschakeld' en kies 'Instellingen opslaan'.

Zie ook Budgetlampen werken niet? Probeer deze alternatiev... - Ziggo Community

 


Verbinden via WPS raad ik af.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20

De installatiewizard moet worden doorlopen alvorens je kunt inloggen op het modem.

Je hoeft geen nieuw wachtwoord in te stellen, het wachtwoord kun je vinden op je modem.

 

Er zijn ook twee andere manieren om in te loggen op je modem:

- Smartwifi browser/web: https://smartwifiweb.ziggo.nl

- Smartwifi app: Deze kun je vinden in de Play Store en App Store. Zie ook: Ziggo SmartWifi app: haal meer uit je wifi-verbinding


 

Voor verbinden van een apparaat dat alleen 2,4 GHz ondersteunt, volg onderstaande stappen:

 

  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.
  2. Ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.
  3. Selecteer 'Kanaal optimalisatie uitgeschakeld' onder 'Smart Wifi' en kies 'Instellingen opslaan'.
  4. Selecteer '5 GHz wifi uitgeschakeld' en kies 'Instellingen opslaan'.
  5. Verbind het betreffende apparaat met Wi-Fi.
  6. Selecteer '5 GHz wifi ingeschakeld' en kies 'Instellingen opslaan'.

Zie ook Budgetlampen werken niet? Probeer deze alternatiev... - Ziggo Community

 


Verbinden via WPS raad ik af.

Mopske
Level 1
Topicstarter

Heyy @tobiastheebe bedankt voor je respons. Ik voel me zo dom, ik heb straal over de hele grote knop "Overslaan" gekeken. 😅  Sorry en bedankt voor je tijd en reactie! Wordt gewaardeerd. 

 

tobiastheebe
Level 20

Geen probleem, dat kan iedereen overkomen. Ik wist niet dat het (tegenwoordig?) mogelijk is om de wizard over te slaan. Mocht je nog ergens tegenaan lopen w.b. 2.4 GHz of iets anders, laat het gerust weten.

0 Kudos
Rino5
Level 2

Hoi tobiastheebe,

Ik zat met hetzelfde probleem met het aanmelden voor een camera. Het werkt inmiddels, maar heb nog 1 vraag.

Ik moet, na activering het 5ghz netwerk weer aanzetten en opslaan.

Maar moet ik de kanaaloptimalisatie niet terug aanzetten op geselecteerd?

Iig bedankt voor je tip en alvast voor je reactie.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Kanaaloptimalisatie kan op bepaalde apparatuur (waaronder camera's) instabiliteit veroorzaken, mijn advies is daarom om deze functie uitgeschakeld te laten.

0 Kudos
Rino5
Level 2

Ok,duidelijk.  Bedankt. 

0 Kudos