Vraag
Reacties
trebor66
Level 12

Hoe lang duurt het eer een nieuwe Alias is aangemaakt door Ziggo

Ik heb net vier nieuwe aliassen gekoppeld, en ze inmiddels ook getest, door er e-mails heen te sturen maar die komen allemaal terug, met de melding dat de adressen niet bestaan. Vandaar de vraag. 

0 Kudos
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Die zijn per direct actief.

Hoe heb je die gekoppeld?

Hoe heb je die aangemaakt?

Heb je die aangemaakt in Mijn Ziggo, door achter het email adres op Wachtwoord beheren te klikken en daar onder Aliassen beheren, de aliassen te maken?

0 Kudos
trebor66
Level 12
Topicstarter

Ja via mijn Ziggo, vier stuks, zie ze ook allemaal staan. Twee werken nu, maar twee ook niet. Een van die twee inmiddels verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat maakt het verschil ook niet. Alle vier de aliassen had ik eerst in gebruik als gewoon e-mailadres, misschien hikt het daarom ergens op, maar ja zou niet mogen, de aliassen kon ik allemaal opslaan, na het verwijderen van de emailadressen uiteraard. Zou moeten werken. 

0 Kudos
trebor66
Level 12
Topicstarter

Heb de twee niet werkende aliassen maar weer  als een apart email adres aangemaakt. Dat gaat sneller denk ik.

0 Kudos
trebor66
Level 12
Topicstarter

Is er een moderator aanwezig die eens mee kan kijken? Heb inmiddels volgens mijn ziggo zes email adressen, kan ze niet allemaal gebruiken. Daarnaast heb ik een ook een email adres verwijderd die blijkbaar nog bestaat omdat ik deze nog steeds kan benaderen via ziggo mail. En er worden ook email naar doorgestuurd uit eerdere instellingen. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@trebor66 Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

trebor66
Level 12
Topicstarter

Ja die stonden er al in. Heb inmiddels wel even contact gehad met de chat, alle vier de email adressen staan er wel in werd gezegd, ik moest de wachtwoorden nog een keer proberen, andere browser geprobeerd, maar maakt geen verschil, kan van geen eentje de mailbox benaderen. Het gekke is dat er wel twee online lijken te zijn want als ik daar een email heen stuur krijg ik geen mail terug, dat het adres niet zou bestaan. Bij twee anderen wel, dat geeft toch aan dat er iets niet goed gaat in het systeem. Misschien hangt er een doorloop tijd aan, omdat ik eerst mail gewijzigd, dan weer omgezet in alias, toen alias weer verwijderd, en vervolgens email adres weer aangemaakt. Alle zes de email adressen staan in Mijn Ziggo.  Een zevende die ik had verwijderd kon ik nog bereiken via ziggo mail, dat verbaasde maar dat schijnt normaal te zijn. Dit adres is inmiddels handmatig ook verwijderd door medewerker van Ziggo. Schijnt 24 uur te duren. Nu hoop ik de andere vier adressen nog aan de praat te krijgen. Via moderator hier.

trebor66
Level 12
Topicstarter

Inmiddels ook besproken met Ziggo Webcare, geen oplossing nog, maar die heeft een en ander doorgestuurd zodat bekeken kan worden wat er echt niet goed gaat. Ik zou worden gebeld als er een oplossing is. Ondertussen blijf ik af en toe proberen of er iets verandert in de status van de email adressen.

Anne H
Community Developer
Community Developer

Hallo @trebor66. Wij moderators zijn niet meteen actief in nieuwe topics. In dit geval heeft Bert ons getipt dat wij toch met iets meer spoed dit topic lezen. Ik heb geen oplossing voor je, en zie dat je al door onze directe collega's van Webcare wordt geholpen. Daar ben je in goede handen!

Het is de bedoeling dat het instellen van e-mail makkelijk is, en dat onze klanten zoveel mogelijk zelf kunnen doen. Bij jou is dat helaas niet gelukt, ik hoop niet dat je nu belangrijke mails gaat missen in de tussentijd.

Doorgaans zijn wijzigingen die je in Mijn Ziggo doorvoert aan je e-mail adressen meteen actief. Bij onverwachte verstoringen in je account - en het lijkt erop dat dit is gebeurd - kan een automatisch script dit fixen (daarom adviseren we wel eens 24 uur te wachten) maar is de kans groot dat het handmatig netjes gezet moet worden. Mijn collega's van Webcare zijn bezig met de juiste afdeling om dit voor elkaar te krijgen.

Tip voor de meelezer die ook gekke account problemen heeft: Pas je wachtwoord van Mijn Ziggo ook eens aan. Dit activeert een aantal herstel scripts. Je kan altijd weer terug naar je oude wachtwoord 🙂

trebor66
Level 12
Topicstarter

Dank Anne. Vanmorgen nog het een en ander geprobeerd, maar zonder effect helaas. Misschien het systeem wat in de war door aliassen aanmaken, email accounts verwijderen, aliassen weer verwijderen, email accounts weer aanmaken,  om te kijken of het een verschil gaat maken.  Het is blijkbaar niet what you see is what you get:-) . Ik weet dat er twee email adressen zeker in gebruik zijn, maar kom er niet bij. Onder de "motor kap" zal er een en ander mis gaan. Ik wacht de reactie verder af  van Webcare.  Dank voor je reactie.

0 Kudos