1
Vraag
2
Reacties
HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe lang blijft Chello e-mail bewaard in de IMAP-server?

Hallo,

 

Hoe lang blijft Chello e-mail bewaard in jullie servers?

 

Alvast dank en hartelijke groeten!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk.

Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.

 

Maak dus altijd zelf backups van mails die belangrijk zijn voor je of sla die op in een map op je PC/laptop/tablet/telefoon enz. enz. enz.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk.

Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.

 

Maak dus altijd zelf backups van mails die belangrijk zijn voor je of sla die op in een map op je PC/laptop/tablet/telefoon enz. enz. enz.

HighLow
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je uitleg. Ik mis inderdaad een paar mails die ouder zijn. Dit nu wetende ga ik mails vaker backuppen, dan overkomt het mij niet meer. Dan lijkt me POP-mail betrouwbaarder dan IMAP-mail.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HighLow Daarom gebruik ik al sinds 1997 POP en maak van de POP eens in de maand een backup en ben nog geen mail kwijtgeraakt.

Met POP laat ik nog een kopie achter op de server die na 100 dagen verdwijnt, dit kan in de instellingen van je mailprogramma ingesteld worden, mocht er toch nog iets niet goed gaan op de PC/laptop, een harddisk crash of iets dergelijks, dan heb je de laatste mails nog op de Ziggo server staan, alleen je verzonden ben je dan kwijt of je moet er een kopie van naar je eigen mailadres sturen, dan staat die ook nog op de mailserver van Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic