Hallo,
Hoe lang blijft Chello e-mail bewaard in jullie servers?
Alvast dank en hartelijke groeten!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk.
Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Maak dus altijd zelf backups van mails die belangrijk zijn voor je of sla die op in een map op je PC/laptop/tablet/telefoon enz. enz. enz.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk.
Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Maak dus altijd zelf backups van mails die belangrijk zijn voor je of sla die op in een map op je PC/laptop/tablet/telefoon enz. enz. enz.
Bedankt voor je uitleg. Ik mis inderdaad een paar mails die ouder zijn. Dit nu wetende ga ik mails vaker backuppen, dan overkomt het mij niet meer. Dan lijkt me POP-mail betrouwbaarder dan IMAP-mail.
@HighLow Daarom gebruik ik al sinds 1997 POP en maak van de POP eens in de maand een backup en ben nog geen mail kwijtgeraakt.
Met POP laat ik nog een kopie achter op de server die na 100 dagen verdwijnt, dit kan in de instellingen van je mailprogramma ingesteld worden, mocht er toch nog iets niet goed gaan op de PC/laptop, een harddisk crash of iets dergelijks, dan heb je de laatste mails nog op de Ziggo server staan, alleen je verzonden ben je dan kwijt of je moet er een kopie van naar je eigen mailadres sturen, dan staat die ook nog op de mailserver van Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.