Vraag
Reacties
Oplossing
Mago
Level 2

Hoe krijg ik een specifieke map weer zichtbaar in de Ziggo webmail?

Hallo, ik heb iets heel raars. Recent mijn prive ziggo email account op mijn mobiel met IMAP geinstalleerd.

Daar zie ik een extra map die ik niet op mijn PC of online zie. Er staan oudere emails in en die zou ik graag op mijn pc of online willen bekijken. Als ik de bewuste folder in de web email van ziggo probeer aan te maken krijg ik de melding dat deze al bestaat maar ik zie hem niet. Hoe krijg ik deze weer zichtbaar?

Ik heb de vraag aan de ziggo helpdesk gesteld en die wisten het niet en verwezen mij naar dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen.

vast bedankt

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Wat je zou kunnen proberen is op je mobiel de email verplaatsen naar de inbox. En daarna op je mobiel die extra map verwijderen. Als je weer een map aan gaat maken kan je dat het beste doen in de webmail omgeving. 

Bekijk in context

0 Kudos
Enigma147
Level 9

Er is nog een simpelere optie. Maak de map zichtbaar in outlook.

Dit voorbeeld is in de betaalde oude Outlook, maar elk mailprogramma heeft deze functie wel ergens verborgen staan. 

1.  Rechtsklik op het mailaccount waarvan je de map wil zien. Kies daar "Imap-Mappen..."
  2.  In het venster dat verschijnt klik je op "Query".  Outlook gaat dan de complete lijst van alle mappen in die mailbox ophalen van de server. 
  3.  Controleer de lijst op items waar geen gele mapjes voor staan. Deze items zijn de folders die je niet in outlook ziet, maar wel aanwezig zijn op de mailserver. 

Als je een van de niet getoonde mappen wil toevoegen aan outlook, selecteer de map en klik dan op "aanmelden."

Als je een map wil verbergen, selecteer dan die map en klik op, je raad het nooit, "Afmelden." 

imap mappen.png

Bekijk in context

10 Reacties 10
brokling
Level 9

@Mago 

Haal je mailadres weg uit de plaatjes 

Karel.
Level 17

Wat je zou kunnen proberen is op je mobiel de email verplaatsen naar de inbox. En daarna op je mobiel die extra map verwijderen. Als je weer een map aan gaat maken kan je dat het beste doen in de webmail omgeving. 

0 Kudos
brokling
Level 9

@Mago 

Je kan evt. alle mappen die je via verschillende mail clients ziet en die een probleem geven verwijderen vanuit deze mail clients.

Maak deze dan weer aan van uit ziggo web mail nadat deze overal verwijderd zijn

Het is maar een idee

0 Kudos
Mago
Level 2
Topicstarter

Hi Karel, dit is een oudere map van jaren terug die ineens weer verscheen maar je tip is wel goed alleen gaat dat via de telefoon wat moeilijker om te verplaatsen

0 Kudos
Mago
Level 2
Topicstarter

Hi Brokling, maar dan ben je de inhoud ook kwijt en daar gaat het juist om die wil ik bewaren

0 Kudos
Mago
Level 2
Topicstarter

Karel, het is gelukt 🙂 ik een andere map aangemaakt online en alle berichten daar naar toe verplaatst. top

Karel.
Level 17

Een tip: langdurig de mail op de mailserver laten staan is geen backup. Ook zal de mailbox op een gegeven moment vol kunnen zijn als je veel email bewaart. Om een archief van je mail op te slaan en onafhankelijk van mail servers kan https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ een oplossing zijn.

brokling
Level 9

@Mago 

sorry ik dacht dat je dat wel zelf begrepen had om eerst even een backup te maken.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Mago , wat fijn om te lezen dat dat @Karel. de oplossing had voor je en dat @brokling erg scherp was met de informatie in je bijlages. Mooi dat je hier nu geholpen bent met deze vraag.

Wanneer je in de toekomst weer de hulp kunt gebruiken van onze leden, dan ben je uiteraard altijd weer van harte welkom op onze Community.

0 Kudos
Enigma147
Level 9

Er is nog een simpelere optie. Maak de map zichtbaar in outlook.

Dit voorbeeld is in de betaalde oude Outlook, maar elk mailprogramma heeft deze functie wel ergens verborgen staan. 

1.  Rechtsklik op het mailaccount waarvan je de map wil zien. Kies daar "Imap-Mappen..."
  2.  In het venster dat verschijnt klik je op "Query".  Outlook gaat dan de complete lijst van alle mappen in die mailbox ophalen van de server. 
  3.  Controleer de lijst op items waar geen gele mapjes voor staan. Deze items zijn de folders die je niet in outlook ziet, maar wel aanwezig zijn op de mailserver. 

Als je een van de niet getoonde mappen wil toevoegen aan outlook, selecteer de map en klik dan op "aanmelden."

Als je een map wil verbergen, selecteer dan die map en klik op, je raad het nooit, "Afmelden." 

imap mappen.png