@EricWebsite schreef:
@Bert schreef:
Als je zeker weet dat je mails mist, mail dan naar abuse@ziggo.nl , met zoveel mogelijk informatie over de verzender, zij beheren de spamfilter.
Ik vind dat heel slecht. Het is misschien mijn IT achtergrond, maar ik wil zelf controle over het spamfilter voor mijn mailbox en dat lijkt dus helemaal niet te kunnen.
En hoe groot is de kans dat er iets wordt aangepast omdat 1 persoon het vraagt? Onwaarchijnlijk, toch?
Ik snap dat iemand met een IT achtergrond de eigen spamfilter graag beheerst, alleen dat gaat allang niet meer zoals vroeger, toen je bepaalde emailadressen en domeinen kon blokken en dan was je van een deel van de spam af.
Nu hebben spam mails continu andere afzenders en afzender domeinen met al die spamservers en kunnen alleen spamfilters die DKIM SPF DMARC beheersen de hoeveelheid spam nog blokken.
Ik kan je garanderen dat de afdeling abuse ook op individuele gevallen waar de spamfilter te los staat en waar de spam filter te strak staat, vrijwel altijd, reageert of je merkt na een poosje aan de binnenkomende mail dat het opgelost is, weet ik uit eigen ervaring en uit opgeloste issues die op dit forum beschreven zijn, met de oplossing wat later gemeld door de topic starter.
De spamfilter van Ziggo werkt voor alle mailadressen, dus als er met bepaalde domeinen iets fout gaat, wordt dat altijd opgepakt, want dan gaat het voor iedereen fout met dat domein.