1
Vraag
2
Reacties
ErnstBurger

Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik verhelpen dat mail naar icloud onbestelbaar terugkomt?

Mijn mail naar .me (apple of icloud) komt onbestelbaar terug.

 

Verzending gaat vanaf mijn .chello.nl.

 

Hoe kan ik dat makkelijk verhelpen?

 

Bedankt voor dehulp.

 

Ernst

 

 

31 Reacties 31
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2979Posts
  • 357Oplossingen
  • 810Likes

Goedemiddag @ErnstBurger

 

Je hebt vanuit onze Community al een hoop tips gekregen om je uitgaande mail weer aan de gang te krijgen.

Is dit inmiddels gelukt?

ErnstBurger
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad heel veel tips gekregen. Maar de goede heb ik nog steeds niet gekregen.

 

Ik blijf doorzoeken.

 

Jonathan-458
Expert
Expert
  • 2476Posts
  • 167Oplossingen
  • 557Likes

Goede middag @ErnstBurger,

 

Wordt de mail wel correct ontvangen door het @me account wanneer deze is verstuurd vanaf het online Ziggo Webmail portaal met het @chello.nl account?

 

MVG

ErnstBurger
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als ik via Ziggo webmail verzend dan geeft die aan dat het (alias) mailadres geblokkeerd is voor uitgaande mail.

 

Als ik via Outlook vanuit het (alias) mailadres verzendt naar het .me of .gmail adres komen die onbestelbaar retour, Ze komen dan terug van mijn .hccnet adres.

 

Wordt het iemand al duidelijker? Ik kan het niet plaatsen.

\

Ernst

 

Jonathan-458
Expert
Expert
  • 2476Posts
  • 167Oplossingen
  • 557Likes

Beste @ErnstBurger,

 

In dit geval zal Ziggo in de achterliggende systemen moeten kijken waarom het fout gaat.

 

Als er namelijk vanuit webmail niet verzonden kan worden met dit account/alias is het een account/profiel/server probleem en zal Ziggo moeten onderzoeken waar het fout gaat en dit moeten herstellen samen met u.

 

MVG,

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61428Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15599Likes

"Als ik via Outlook vanuit het (alias) mailadres verzendt naar het .me of .gmail adres komen die onbestelbaar retour, Ze komen dan terug van mijn .hccnet adres."

 

Als naar .me of gmail verzend via de smtp server van Ziggo zou er niet iets van hccnet terug moeten komen.

Wat is de smtp server die je ingesteld hebt in Outlook?

ErnstBurger
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er zijn twee accounts

1. hccnet.nl smtp pop.hccnet.nl vermeld in overzicht (standaard vanaf dit account verzenden)

2. chello.nl smtp ziggo.nl ingesteld bij uitgaande mail

 

Kun je heir iets mee?

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61428Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15599Likes

Het lijkt er dan op dat de mails met als afzender een chello adres verzonden worden via de hccnet server, omdat die als standaard is ingesteld.

Dan is het logisch dat het geblokt wordt en je een bericht terug krijgt van hccnet, want dat kan spam zijn, volgens de laatste nieuwe beveiligingstechnieken.

 

Wat als je de smtp server van Ziggo standaard maakt?

ErnstBurger
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

 

Ik heb, al jaren, twee accounts. Een van HCCnet en een van Ziggo. Dit heeft altijd gewerkt. Alleen de laatste tijd geeft die deze fout meldingen.

 

Jouw oplossing kan niet de juiste zijn.

 

Ernst

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61428Posts
  • 4181Oplossingen
  • 15599Likes

Ik omschrijf wat ik zie gebeuren met mails die niet aankomen en dit soort foutmeldingen krijgen.

Altijd heb je met een ander domein als afzender b.v. konijn.nl kunnen verzenden via allerlei smtp servers, maar er is het één en ander gewijzigd in mail land.

Omdat spammers met allerlei afzenders via allerlei smtp servers spam verzenden is hier een stokje voor gestoken en heeft men daarnaast onderstaande controle mechanismen voor uitgevonden die iedere provider nu aan het instellen is en stap voor stap wordt mailen met allerlei afzenders via allerlei smtp servers aan banden gelegd en/of geheel geblokt.

De controle mechanismen werken als volgt: 

Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

kraats

Raadgever
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ernst,

Als ik het goed begrijp gebruiik je 2 accounts: chello.nl en hccnet.nl.

 

Voor het afwijkende email-account  naam@hccnet.nl configureer  je inkomende mail pop.hccnet.nl en uitgaand smtp.hccnet.nl . Aanvinken, dat verificatie voor de uitgaande server verplicht is  en dat de instellingen van de inkomende server gebruikt moeten worden.

Gebruik  poort 587 voor uitgaand smtp en 995 voor inkomend pop3, beide met beveiligde (SSL)-verbinding aangevinkt.

 

Gebruik voor chello.nl de instellingen zoals hierboven door Bert beschreven.

ErnstBurger
topicstarter
Stamgast
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wegens ziekte vertraagde reactie. Ik ga het de komende dagen uitproberen.

 

Wordt vervolgd.

 

Ernst

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic