1
Vraag
2
Reacties
ErnstBurger

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoe kan ik verhelpen dat mail naar icloud onbestelbaar terugkomt?

Mijn mail naar .me (apple of icloud) komt onbestelbaar terug.

 

Verzending gaat vanaf mijn .chello.nl.

 

Hoe kan ik dat makkelijk verhelpen?

 

Bedankt voor dehulp.

 

Ernst

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ernst,

Als ik het goed begrijp gebruiik je 2 accounts: chello.nl en hccnet.nl.

 

Voor het afwijkende email-account  naam@hccnet.nl configureer  je inkomende mail pop.hccnet.nl en uitgaand smtp.hccnet.nl . Aanvinken, dat verificatie voor de uitgaande server verplicht is  en dat de instellingen van de inkomende server gebruikt moeten worden.

Gebruik  poort 587 voor uitgaand smtp en 995 voor inkomend pop3, beide met beveiligde (SSL)-verbinding aangevinkt.

 

Gebruik voor chello.nl de instellingen zoals hierboven door Bert beschreven.

Bekijk in context

31 Reacties 31
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Bedoel je verzenden vanaf een eigen .me adres of het verzenden naar een (willekeurig) .me adres?

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het gaat om het verzenden vanaf een chello.nl adres naar een .me adres van apple.

 

Kun jij mij helpen?

 

Ernst

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @ErnstBurger

 

Aardig zuur dat je @chello mails niet aankomen op je Apple account.

Ervaar je ook problemen met het versturen van e-mails naar andere e-mailadressen? Zo niet, dan is het mogelijk dat het .me e-mailadres jouw @chello mail adres als schadelijk ziet, of zelfs op de blacklist heeft staan. 

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste mensen,

 

Ik heb even gekeken in de mail die terugkomt.

 

Er wordt vermeld

The original message was received at Wed, 23 Mar 2022 10:02:04 +0100 from mail3.henz.local [10.240.5.73]

 

   ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <**@**.com > ***mod edit ***

    (reason: 554 5.7.1 Your message was rejected due to chello.nl's DMARC policy. See https://support.apple.com/en-us/HT204137 for info)

 

   ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mx02.mail.icloud.com.:

>>> DATA

<<< 554 5.7.1 Your message was rejected due to chello.nl's DMARC policy. See https://support.apple.com/en-us/HT204137 for info

554 5.0.0 Service unavailable

 

Er is inderdaad iets met het .me adres in chello.

 

Wie kan mij vertellen waarom en vooral hoe het op te lossen?

 

Ik ben maar een simpele computer gebruiker die niets weet van de ins en outs.

 

Ik ben benieuwd hoe chello, UPC en nu Ziggo zijn al heel lang bestaande klanten uit de brand helpt.

 

Ernts

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Ik vraag @EnergieBoy eens in dit topic. Wellicht heeft hij nog een idee 🙂

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Haha, en bedankt @Jamyla  🙂
Wanneer je een e-mail verzendt en een bezorgingsfoutbericht ontvangt, kunnen er verschillende redenen zijn waarom dit gebeurt. Als ik Apple moet geloven, de link die er bij staat in je voorbeeld, is er een bulk mail verzonden of het zou kunnen zijn dat er teveel junk mail in het iCloud Mail account staat. Hier het bericht in het Nederlands: https://support.apple.com/nl-nl/HT204137 

Ik zou het even goed lezen, je antwoord moet daar bij staan. Staat deze er niet bij, dan zou ik contact opnemen met de pastmasterteam van Apple

door een e-mail te sturen naar icloudadmin@apple.com en de volgende informatie te vermelden:

  • De naam van uw bedrijf
  • Uw e-maildomein
  • De IP-adressen van de betrokken e-mailservers
  • De SMTP-fouten die u van de iCloud-e-mailservers ontvangt
  • Een gedetailleerde omschrijving van het probleem, inclusief wanneer het is begonnen

 

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De link met verwijzing gaat over het verzenden van bulk mail. Het gaat voor mij om het verzenden van een mail naar één mail adres.

 

Het is bedoeld voor postmasters en systeembeheerders. Ik ben een particulier die al heel lang een Ziggo (voorheen UPC en Chello) gebruiker is. 

 

Ik heb een probleem, wat recent is opgetreden en Ziggo kan het blijkbaar niet oplossen.

 

Nu stuur je mij naar Apple???!!!

 

Wat is dit voor een oplossing???!!!

 

Wil je mij echt weg hebben bij Ziggo???!!!

 

Vertel gewoon dat jullie het niet kunnen oplossen en dan ik beslissen of ik wel of niet blijf bij Ziggo.

 

Ik betaal per maand meer dan €100,-- aan Ziggo en dan wordt je zo behandeld???!!!

 

Ik ben benieuwd wie en vooral hoe er nu wordt gereageerd.

 

Ernst

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @ErnstBurger

 

Vooropgesteld, @EnergieBoy is zelf Ziggo klant en deelt zijn expertise en kennis met jou om je zo goed mogelijk te helpen. Het vriendelijke verzoek om elkaar dan ook vriendelijk en correct te woord te staan. 
Als je het niet eens bent met het antwoord, kun je op een nette manier uitleggen waarom niet, en wat je graag anders zou zien. Zo helpen we elkaar en blijft ook de wil er om je in dit topic te helpen.
Dat je het niet eens bent met het antwoord, dat is in je reactie wel te lezen. Maar leg eens uit waar je dan tegen aan loopt, dan zal je snel reactie ontvangen.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Het is prima hoor, als je het niet met mijn antwoord eens bent. Om zo te reageren is zeker niet de bedoeling, zo maak je het zelf alleen naar dat er niemand meer is die je dan verder wil helpen. We zijn klanten onder elkaar en dat zou je ook kunnen respecteren, dat klanten je überhaupt willen helpen.

Aangezien de informatie, die Apple geeft, ook relevant is voor 1 normale mail, stuur ik die informatie. Er gaat dus duidelijk iets mis met het versturen. Gaat dat alleen met het Ziggo account mis of ook met andere accounts? Wie zegt dat het komt door Ziggo en niet door Apple? Je zou natuurlijk op z'n minst ook bij Apple een bericht kunnen achterlaten met de vraag of ze misschien wel je @chello.nl account blokkeren? Wie weet ziet Apple je @chello.nl mail adres wel als een BULK mail en willen ze je niet aannemen! Wie weet stuurt je computer wel extra mail mee omdat je spam op je computer hebt staan. (niet gelijk schieten, want ik weet niet hoe je het aan het verzenden bent, ik neem aan een computer, maar daar heb je het niet over).

Er staat: Wanneer SMTP-transacties worden geweigerd, genereren onze e-mailservers SMTP-fouten met informatie over de reden waarom de verbinding of het bericht is geweigerd. Zoek het foutbericht op in de logbestanden voor e-mail. Bij de meeste fouten wordt ook een URL vermeld met meer informatie. Als u onze aanbevolen procedures hebt gevolgd en meer informatie in de logbestanden voor e-mail hebt gezocht maar de problemen met de levering nog steeds niet kunt vaststellen en oplossen, kunt u contact opnemen met ons postmasterteam door een e-mail te sturen naar icloudadmin@apple.com en de volgende informatie te vermelden:

  • De naam van uw bedrijf
  • Uw e-maildomein
  • De IP-adressen van de betrokken e-mailservers
  • De SMTP-fouten die u van de iCloud-e-mailservers ontvangt
  • Een gedetailleerde omschrijving van het probleem, inclusief wanneer het is begonnen

We hebben alle hierboven vermelde informatie nodig om u te helpen.

Dus het lijkt me ook slim om eens die informatie door te sturen naar Apple en te zien wat die kunnen vertellen. Het hoeft natuurlijk niet aan Ziggo te liggen, of juist wel, en dan kunnen hun dat prima inzien. En nee hoor, ik wil je niet weg hebben, heb daar geen voordeel aan, ik krijg die 100,- euro niet van je op mijn rekening. Verder zal ik me er niet meer mee bemoeien, ik laat het aan Ziggo over, ik heb mijn hulp aangeboden en wens je succes!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@ErnstBurger "<<< 554 5.7.1 Your message was rejected due to chello.nl's DMARC policy."

DMARC is een beveiligingssysteem wat spam moet tegenhouden.

Er zijn meerdere oorzaken die deze melding kunnen veroorzaken.

 

Verstuur je die mail naar .me vanuit de webmail of vanuit een mail programma?

 

Indien uit een mailprogramma, welk mailprogramma?

Welke smtp server met welke poort gebruik je bij het verzenden via een mailprogramma?

En kijk dan eens of de mail wel aankomt vanuit de Ziggo mail / webmail met dat email adres.

kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Alleen-e-mail-naar-Gmail-adressen-komen-onbestelbaar-retour/m...

Lijkt zelfde probleem als bovenstaaande link.

Gebruik voor de uitgaande server smtp.chello.nl  met poort 587.

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wist niet dat dit forum "bemand" wordt door Ziggo klanten en niet door Ziggo medewerkers. Ik zal mijn leven beteren.

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

EnergieBoy. Ik wist niet dat op dit forum de reacties komen van Ziggo klanten. Ik ging er vanuit dat de antwoorden gegeven door Ziggo medewerkers. Mijn welgemeende verontschuldigingen.

 

Ernst

 

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Bert 

Mail wordt verzonden vanuit het programma Outlook. Ik gebruik poort 587.

 

Krijg nu ook een  foutmelding als ik naar een Gmail adres een mail stuur.

 

Vanuit webmail iets zenden vind ik te gecompliceerd.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ernst

 

ErnstBurger
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het betreft inderdaad het verzenden van een mail via een alias mail adres.

 

Ik gebruik daarvoor als gebruikersnaam mijn oorspronkelijk chello mail adres en poort 587.

 

Het loopt allemaal via het Programma Office Outlook 2019.

 

Ik krijg nu ook een melding dat mail naar Gmail terugkomt.

 

Heeft iemand nog een suggestie?

 

Ernst

 

kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zie de link boven.

Je moet in outlook de instellingen aan passen voor je  chello.nl -email account.

De uitgaande mail moet vanwege extra beveiliging lopen via de smtp van chello,nl, niet via ziggo.nl

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Ik gebruik daarvoor als gebruikersnaam mijn oorspronkelijk chello mail adres en poort 587."

 

De beveiligingen zijn opgehoogd en een aantal poorten en smtp servers zijn afgesloten foor Ziggo.

 

Dit zijn de huidige juiste gegevens, neem ze letterlijk allemaal over, ook smtp.ziggo.nl :

 

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bert,

Je beschrijft de oude situatie.

Gmail en kennelijk ook Apple hebben sinds kort de beveiliging aangescherpt en weigeren email van een email-account zoals chello.nl en hccnet.nl. als dit via smtp.ziggo.nl wordt verstuurd.

Ziggo heeft poort 587 opengezet, zodat via smtp.hccnet.nl of smtp.chello.nl mail kan worden verzonden.

Ik heb vanmorgen nog een mailtje met het hccnet.nl email-account verstuurd naar gmail via smtp.hccnet.nl.

kraats

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bert,

Sorry, mijn bovenstaande bericht is niet correct.

chello.nl behoort ook tot het ziggo-concern  en moet met poort 587 en smtp.ziggo.nl verstuurd worden, zoals je in jouw bericht schreef.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic