1
Vraag
2
Reacties
johnvanhirtum

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik verbonden apparaten in de Connectbox verwijderen + naam geven

Ik heb twijfel over een aantallen verbonden apparaten in mijnconnectbox.
Hoe kan ik apparaten verwijderen?
Hoe kan ik de bekende apparaten een naam geven.

Sommige krijgen eigen naam door van IPONE/IPAD/LAPTOPS
Maar sommige staan als onbekend en een als Lyric-DEA7EF
Laatste geen idee wat dat is
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Hoi johnvanhirtum,

Op de Connect Box staan bij Advanced Settings > DHCP alleen de apparaten die op dat moment verbonden zijn. Het verwijderen kan zover ik weet niet. Als je de apparaten niet vertrouwt dan zou je je wachtwoord kunnen veranderen, want wanneer die apparaten weer verbinding maken komen ze weer terug.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Hoi johnvanhirtum,

Op de Connect Box staan bij Advanced Settings > DHCP alleen de apparaten die op dat moment verbonden zijn. Het verwijderen kan zover ik weet niet. Als je de apparaten niet vertrouwt dan zou je je wachtwoord kunnen veranderen, want wanneer die apparaten weer verbinding maken komen ze weer terug.
johnvanhirtum
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt.
Maar ik heb bijv 1 TV welke wel een naam heeft. Maar deze komt niet door op de connectbox in de lijst. Er staan unkown. Kan ik die op connect box niet de juiste naam geven?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat is een geautomatiseerd proces en daarin kun je niks zelf veranderen, zoals Michael Ziggo al aangaf.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70179Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19786Likes
In de Connect box kun je de namen veranderen van je apparaten als volgt:

Op de welkom pagina zie je onderin Draadloos verbonden apparaten en Bekabeld verbonden apparaten.
Klik op de naam die ze hebben op b.v. Onbekend en dan kun je de naam veranderen en dan klikken op Toepassen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes
Dat klinkt mooi maar ik weet niet wat voor naam ik moet geven.
han64 is de naam van een Windows PC. Die komt vanzelf in beeld.
De rest zijn de volgende apparaten: NAS, 2x Mobiele telefoon en een Tablet.
Mobiele telefoons en Tablet hebben een Wireless verbinding met een Access Point en worden genoteerd als bekabeld via de kabel van dat Access Point.
Welke Unkown, wat is? Geen idee.
Dat kun je wel zien in 'Verbonden apparaten' aan het MAC address, maar daar kun je de naam niet aanpassen.
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Be rt wrote:
In de Connect box kun je de namen veranderen van je apparaten als volgt:

Op de welkom pagina zie je onderin Draadloos verbonden apparaten en Bekabeld verbonden apparaten.
Klik op de naam die ze hebben op b.v. Onbekend en dan kun je de naam veranderen en dan klikken op Toepassen.

Be rt
Klinkt interessant, dit is precies waar ik al een hele poos naar zocht. Maar ... wáar klik ik op? Er gebeurt namelijk helemaal niets!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes
Bij mij moet je op de naam klikken (muispointer wordt handje op de naam).
Dan krijg ik dit:
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
hanh wrote:
Bij mij moet je op de naam klikken (muispointer wordt handje op de naam).
Dan krijg ik dit:

hanh Mmmh... waarschijnlijk iets wat alleen bij de Arris mogelijk is, bij de Compal lukt het me echt niet!
RDS

Level 5
  • 122Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Cameraatje was mij net voor. Bij mij werkt het ook niet *), hanh dank voor de aanvulling, maar de muispointer wijzigt niet.
modem/ router: Compal, firmware CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH, IPv4

*) naast Home ook niet in het scherm connected devices
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes
Ik heb Arris met IPv6 Full Dual Stack Firmware. Bert ook, weet ik toevallig.
Daar ligt het dus blijkbaar aan.
Miscchien zijn er Compals met een andere Firmware variant, waarbij het wel kan.
Misschien zijn er Arissen met Firmware waar het ook niet bij kan.
Dat kunnen we niet weten.
RDS

Level 5
  • 122Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Vreemd dat de apparatuur niet gelijkwaardig is. Dat wordt toch ontwikkeld met dezelfde specificaties?
Benijd de HelpDesk niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70179Posts
  • 4884Oplossingen
  • 19786Likes
Dus de tweeling Connect box zijn geen eeneiige tweeling, maar 2 verschillende met hun eigen specifieke gedrag, werkwijze en eigenschappen en dan wordt het lastig.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3462Likes
Arris en Compal zouden hardware compatible zijn. Dan zou je er in theorie dezelfde sofware op moeten kunnen draaien. Dat blijkt in de praktijk soms anders te moeten lopen.
Alf52

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit werkt op mijn ConnectBox Giga net zo.
Alleen, zoals de prompt "This device is a ..." suggereert, geef je hiermee niet een naam aan een individueel verbonden apparaaat, maar aan een type apparaat. Dus, wanneer je diverse exemplaren van een zelfde type apparaat (bijvoorbeeld slimme schakelaars) in je netwerk hebt, blijft het moeilijk om met de door jou gegeven naam die exemplaren onderling te onderscheiden. (Het kan zelfs dat alléén de eerste van dat type in de Home tab met die opgegeven naam wordt vermeld, niet erg consequent dus). Je kunt uiteraard wel het unieke Mac adres van die individuele exemplaren gebruiken om ze te onderscheiden, althans wanneer je in de lijst op de tab Verbonden Apparaten kijkt.
Overigens, wanneer je geen idee hebt welk apparaat achter zo'n Mac adres schuilt, kun je de naam van de geregistreerde eigenaar van een reeks Mac adressen op het internet opzoeken. Dit is vaak de naam van de hardware fabrikant. Tik bijvoorbeeld maclookup.app in als adres in de internet browser en vul dan het Mac adres in. De eerste drie bytes van het Mac adres zijn meestal bepalend voor een reeks Mac adressen van éénzelfde eigenaar. Zo'n eigenaar heeft vaak wel diverse reeksen Mac adressen verworven. Wellicht wordt zo'n reeks gebruikt voor de exemplaren van één model nummer (dus een specifiek product) of verder onderverdeeld in deelreeksen voor diverse model nummers . 

yokingy

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tot zover kan ik dit ook allemaal maar dan komt er een textbox waaruit ik  moet kiezen. dus bv SMA omvormer kan ik niet invullen

Ik heb ook de DeCo boxen en daarin kun je wel de naam geven welke je zelf wilt!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic