Alexander

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik toch via ipv4 werken met een modem waarop uitzetten van ipv6 niet mogelijk is?

Ik heb voor mijn werk een verbinding nodig die geen verbinding maakt met ipv6 omdat dit voor problemen kan zorgen. Omdat mijn netwerk wel ipv6 gebruikt, werd mij verteld dat ik contact moest opnemen met mijn provider. Nadat ik gebeld had werd mij verteld dat mijn router duaal (?) is en het uitzetten van ipv6 dus niet mogelijk is. Er werd mij vervolgens een heel technisch verhaal verteld over het vastzetten van een ip-adres of iets dergelijks, en dat dit ook te vinden is op de website van ziggo. Ik weet echter nu niet goed waar ik naar moet zoeken omdat ik geen verstand heb van ict-termen en ben nu een beetje in de war. Daarom hierbij mijn vraag: Hoe kan ik toch via ipv4 werken met een modem waarop uitzetten van ipv6 niet mogelijk is?

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Alexander Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het sytseem dan de standaard helpdesk en kijken wat er mogelijk is of wat een oplossing voor je is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen hier langskomen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Eigenlijk mag je helemaal geen probleem  hebben.

Waarschijnlijk heb je een dual stack profiel op je modem.

Dit betekent een ipv4 en een ipv6 adres. De functies van beide systemen zijn dan beschikbaar.

 

Geef eens duidelijk aan wat er niet lukt, liefst met exacte foutmeldingen.

 

Ziggo levert overigens geen diensten zonder ipv4, wel DS lite, waarmee je ipv4 verbinding via ipv6 geleverd wordt.

 

 

Misschien ter info.

Internet Protocol versie 6 - Wikipedia

Elke computer die is aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee hij zichtbaar is voor alle andere computers op het internet.

 

Internet Protocol versie 6 of IPv6 is versie 6 van het internetprotocol voor het gebruik van IP-adressen. Het is de opvolger van Internet Protocol versie 4 of IPv4.

IPv4 met  maximaal beschikbare ca. 4,3 miljard adressen is niet op de toekomst berekend. IPv6 lost dit tekort met 128-bit-adressen op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Alexander en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag op dit forum aanklopt! Ik heb je gegevens er even bij gepakt en inmiddels zie ik dat jouw modem al een IPV4 modemprofiel ontvangen heeft. Het zou nu dus moeten lukken om verbinding te krijgen met de VPN verbinding van je werkgever. Het kan zijn dat je het modem nog even moet herstarten door het apparaat 30 seconden van de stroom te halen en daarna weer in te schakelen. 

Laat je onder dit topic weten of het gelukt is?

Groeten,

Paul

Uitgelicht topic