1
Vraag
2
Reacties
Riemke17236

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik op het nieuwe modem het interne IP-adres wijzigen?

Beste ziggo,

 

op mijn nieuwe smartwifi modem kan ik het interne IP-adres niet wijzigen?

Ik kan de backup van de oude modem niet gebruiken. Dus ik moet alle instellingen al handmatig overzetten!

En ik kan het ipadres niet wijzigen van de modem. Daardoor kan ik mijn domotica en netwerk niet meer benaderen.

 

Ik lees in de forums dat jullie dat moeten doen! 

Graag hulp.

 

mvg Remco

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie dat het al is doorgevoerd. Heel erg bedankt voor de snelle service! Dan sluit ik deze.

Bekijk in context

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar, een ander subnet moet door InHome Engineering worden toegevoegd, waarna je het zelf kunt instellen door het aanpassen van de DHCP-scope. Het interne IP-adres eindigt altijd op .1.

 

Welk subnet wens je te gebruiken?

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt mijn modem heeft altijd al 192.168.24.1

 

Maar hoe willen jullie het erin zetten of omzetten?

Want als ik mijn modem nu aansluit heb ik geen internet meer en kan ik thuis niets meer bedienen.

 

Waarom is ervoor gekozen om deze optie eruit te halen? Ik zie op het forum dat er heel veel mensne last van hebben en het zorgt jullie voor extra werk .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Je zegt 'jullie', maar ik ben een medeklant. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan je verzoek verder oppakken.

 

Het modem moet online zijn om de aanpassing te kunnen toepassen. Het oude modem wordt twee weken gedeactiveerd of zodra het nieuwe modem voor het eerst online komt.

 

De verzoeken van klanten om een eigen LAN-subnet te gebruiken zijn niet onopgemerkt gebleven en Ziggo overweegt om deze beperking te verwijderen, zodat klanten weer vrij een subnet (/24 binnen 192.168.0.0/16) kunnen instellen.

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ok, bedankt voor je reactie. Even wachten op ziggo dan of maandag even bellen maar 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Riemke17236, welkom hier!

Ik dien met alle liefde het verzoek voor je in zodat je hierna het interne IP-adres in je modem kan wijzigen. Even ter check. Als ik je gegevens controleer dan zie ik nog een Connectbox onder je geinstalleerde producten staan. De activatie van je nieuwe modem is dus nog niet doorgelopen in ons systeem. Nu kan ik dit wel handmatig voor je in orde maken, maar voordat ik dat doe wil ik graag wel dubbelchecken of je het nieuwe modem inderdaad aangesloten hebt staan? Zo ja, dan activeer ik het nieuwe modem handmatig en kan ik daarna het verzoek voor je indienen naar InHome Engineering. Ik hoor graag van je!

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia, ik kan de modem niet zomaar aansluiten omdat dan mijn hele netwerk eruit ligt.

Ik wil dat op uur en tijd afstemmen zodat ik gewoon kan blijven werken en mijn netwerk beschikbaar blijft.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Riemke17236 Begrijpelijk, maar om het verzoek in te dienen moet het nieuwe modem wel zijn aangesloten. Indien het modem niet online is dan kan de wijziging niet worden geconfigureerd. 

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik morgen bellen met ziggo helpdesk om dit uit te voeren, dan kan ik direct de router eraan koppelen en dat men dan telefonisch de wijzigingen doorvoert?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dan is het verstandiger eerst de installatie af te ronden en zodra de apparatuur online is, dan contact opnemen. @Riemke17236 

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de modem aangesloten. Kunnen jullie de wijziging doorvoeren?

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik dan na de configuratiewijziging van jullie de backup wel gebruiken van de oude modem?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Hoe bedoel je dit? @Riemke17236  
Ik heb juist het idee in dit topic dat je na installatie van het nieuwe modem je subnet wil wijzigen naar 192.168.24.1
Begrijp ik dit verkeerd?

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat klopt. Mijn oude netwerk is zo geconfigureerd.dus als ik de backup van de oude modem terugzet wordt staan al mijn andere instellingen ook weer correct. 
Maar als  dat niet mogelijk is moet ik straks alles met de hand gaan herstellen.

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De nieuwe Modem is al de hele ochtend aangesloten. Los van mijn netwerk. 
Wanneer passen jullie de configuratie aan?

ik zit nu zonder internet in huis.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dat kan kloppen @Riemke17236 
Het wijzigen is niet simpel aangepast. De opdracht ligt bij mijn collega's van de juiste afdeling. Zij verwerken de aanpassing binnen 48 uur.

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oh nee, dat is echt niet fijn! 

Dan heb ik 2 dagen geen TV en internet !!!! Ik ben echt teleurgesteld.

Kan ik de oude modem niet gewoon houden. Dan heb ik gene probleem.

 

Riemke17236
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie dat het al is doorgevoerd. Heel erg bedankt voor de snelle service! Dan sluit ik deze.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Yes! Ik heb net de bevestiging van de aanpassing ontvangen. Zo zie je maar dat binnen 48 uur niet perse 48 uur duurt 🙂

Fijne dag nog gewenst @Riemke17236 

Ton_H2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij willen graag ook een anderIP adres in de modem hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic