Vraag
Reacties
Oplossing
truckertitus
Level 2

Hoe kan ik mijn spamfilter leeg maken?

Ik wil weten hoe ik m'n spamfilter kan leegmaken want ziggomail geeft aan dat ie vol zit.

Ik wil dus alleen maar antwoord op die simpele vraag en geen hele verhalen wat ik nog meer kan doen tegen spam of fishingmail, alleen maar een antwoord op die ene vraag;

Hoe leeg ik m'n spamfilter

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Dat kun je niet, spamfilter wordt beheerd door Ziggo en is een algemeen filter.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb
Level 20

Dat kun je niet, spamfilter wordt beheerd door Ziggo en is een algemeen filter.

janneman155
Level 1

Ik heb exact hetzelfde probleem en de ziggo klantenservice kan mij niet helpen want ze hebben nog nooit dit probleem hoeven oplossen.

op mijn andre ziggo mailadressen kan ik WEL bij de lijst van gebokkeerde adressen ....alleen niet op mijn hoofd webmail emailadres werkt dat niet.......het lijkt erop via mijn mobieldat er meer da 500 geblokkeerde adressen staan...!!!! bij mijn laptop webmail krijg ik dit bericht niet .........en toch kan ik NIETS VERWIJDEREN .....HELP ....HELP ....... 

Karel.
Level 17

Maak een screenshot van de melding, dat maakt meer duidelijk wat je met spamfilter vol bedoeld.

Als je gebruikt maakt van regels om spam te blokkeren op afzender dan heeft dat weinig nut omdat afzender adressen vaak maar kort worden gebruik of misbruikt. Zelf aangemaakte filter regels en geblokkeerde afzenders moet je zelf kunnen wissen. Onderstaande instellingen zijn te bereiken via het tandwieltje :interface_next_instellingen: rechtsboven.

IMG_0948.png

IMG_0949.png

truckertitus
Level 2
Topicstarter

Ik heb het eerder gehad en kon ze wel verwijderen ik weet alleen niet meer hoe. 

0 Kudos
truckertitus
Level 2
Topicstarter

Het bovenstaande heb ik gedaan en lukt wel.

Een screenshot maken gaat niet, als ik een spam-mail naar de spambox stuur komt het heel even in het Engels in beeld. 

Dit is op mijn mobiel op de laptop staat alle spam dan in postvak in.

0 Kudos
truckertitus
Level 2
Topicstarter

1000015285.jpg

 Dit is de melding die ik krijg.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@truckertitus  schreef:

Ik wil weten hoe ik m'n spamfilter kan leegmaken want ziggomail geeft aan dat ie vol zit.

Ik wil dus alleen maar antwoord op die simpele vraag en geen hele verhalen wat ik nog meer kan doen tegen spam of fishingmail, alleen maar een antwoord op die ene vraag;

Hoe leeg ik m'n spamfilter

Blijkbaar zit er een limiet op het aantal email filter/regels die men kan instellen. Natuurlijk is zo'n lijst niet oneindig, want daarvoor is o.a. meer CPU/Processor kracht op de mailserver nodig, als ieder mailtje door veel regels gecontroleerd moet worden. Vooral niet vergeten dat het aantal mails, die in alle Ziggo mailboxen per uur binnen komen, onvoorstelbaar is.

U zou natuurlijk uw email filters kunnen opschonen, maar dat is natuurlijk wel wat werk. Want dan moet er gecontroleerd worden of de regel nog noodzakelijk is, dus wordt er met die regel nog spam 'gevangen' ?

I.p.v. meerdere regels/filters aan te maken, zou u ook kunnen proberen, meerder spammers in 1 regel/filter te vangen. Zo kan u het aantal filter regels minderen, terwijl dit verder geen invloed heeft. Zie het onderstaande ( zeer oude ! ) voorbeeld.

6 Instellingen Filter Regels.png

Ps. u moet dit natuurlijk instellen in uw Ziggo mailbox, want dat is de bron van uw Ziggo mail, die u uiteindelijk te zien krijgt in uw mail client ( op uw smartphone/tablet/laptop/computer/... ).

Steefb
Level 20